تماشا کردن و به اشتراک گذاری ویدیوها ممکن است سرگرمی مورد علاقه جهان باشد. در واقع، این یک رویداد روزانه برای افراد بیشماری در هر سنی است.
ویدیویی که به صورت ویروسی در میآید میتواند با اشتراکگذاری از طریق طیف گستردهای از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، از TikTok و Reels گرفته تا YouTube و Twitter، میلیونها بازدید به دست آورد.
اما آیا می دانستید که می توانید یک ویدیو به نمایه کسب و کار گوگل خود اضافه کنید؟
کسب و کارها در هر اندازه با حجم باورنکردنی رقابت روبرو هستند. به ویژه کسب و کارهای کوچک دائماً برای یافتن راه های جدید و خلاقانه برای جلب توجه مصرف کنندگان بی ثبات به چالش کشیده می شوند.
یافتن یک راه مقرون به صرفه برای دستیابی به مخاطب و ایجاد علاقه به محصولات و خدمات می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.
یکی از بهترین راهها برای رسیدن به این هدف، استفاده از عطش عمومی برای ویدیوهای کوتاه است.
اکنون که Google به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تبلیغات ویدیویی را در صفحه کسب و کار خود پست کنند، ساده تر از همیشه است.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
آنچه باید در مورد استفاده از ویدیو در نمایههای کسب و کار Google (که قبلاً Google برای کسبوکار من نامیده میشد) بدانید تا برند خود را بسازید و به شرکت خود کمک کنید تا در میان دریایی از رقبا برجسته شود و پیشرفت کند.
5 دلیل عالی برای استفاده از ویدیوها در نمایه کسب و کار گوگل
دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید از ویژگی بازاریابی ویدیویی استفاده کنید.
1. از جمع جدا شوید
هنگامی که به دنبال یک محصول یا خدمات آنلاین هستید، تشخیص یک برند از برند دیگر ممکن است دشوار باشد.
خریداران اغلب انتخاب خود را بر اساس عواملی مانند نظرات کاربران و/یا وب سایت شرکت انجام می دهند.
افزودن ویدیو راهی عالی برای نشان دادن تفاوت شما با رقبا به خریداران احتمالی است.
2. به مشتریان بالقوه خود اطلاع دهید
هدف از یک ویدیوی بازاریابی نباید فروش محصول شما باشد. ویدئو به شما فرصتی می دهد تا به مخاطبان خود آموزش دهید و به آنها توضیح دهید که چرا باید محصول شما را به رقبا انتخاب کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
اگر محصول یا خدمات شما به طور کامل درک نشده است، ارائه پاسخ به سوالات متداول می تواند به ایجاد اعتماد و در نهایت تبدیل آن رابطه به فروش کمک کند.
3. ویژگی های محصول یا خدمات خود را نشان دهید
مردم مطمئناً پس از مشاهده محصول یا خدمات در حال استفاده، احساس راحتی بیشتری با آن خواهند داشت.
یک عکس عالی است اما محدودیت هایی دارد. ویدئو به کاربران معرفی دقیق تری از یک محصول ارائه می دهد و درک اندازه، دامنه و عملکرد را آسان تر می کند.
4. قدرت مردانگی
ما در عصری از اطلاعات زندگی می کنیم که در آن مردم زمان یا حوصله تحقیقات گسترده برای محصول یا خدمات را ندارند.
رد شدن از یک تصویر آسان است. از طرف دیگر، یک ویدیو این توانایی را دارد که توجه را جلب کند و آن را برای مدت زمان مورد نیاز برای ارسال پیام شما نگه دارد.
ویدیوهای ویروسی می توانند کاملاً کسب و کار شما را در دید عموم مستحکم کنند. GBP ویدیوها را به 30 ثانیه یا کمتر محدود می کند، بنابراین شما یک پنجره کوچک دارید که در آن می توانید یک پیام قدرتمند یا ویدیوی خنده دار ایجاد کنید که باعث می شود مردم بخواهند آن را در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.
مزیت کسب و کارهای کوچک این است که بر خلاف ویدیوهای تجاری، هیچ انتظاری از تبلیغات بودجه زیاد وجود ندارد. اکثر ویدیوهای ویروسی به جای یک کیت حرفه ای، با تلفن همراه ضبط می شوند. آنچه مهم است خلاقیت و محتوای شماست.
5. شما می توانید شاخ خود را بکوبید
مشاور تجاری معروف کن بلانچارد یک بار گفت: “اگر بوق خود را نزنید، شخص دیگری از آن به عنوان تف استفاده می کند.”
استفاده از ویدئو راه بسیار خوبی برای نشان دادن دستاوردهای شماست، چه نمایش یک محصول یا برجسته کردن جوایز یا نامزدی هایی که شرکت شما دریافت کرده است. این یک راه عالی برای ایجاد اعتماد در برند شما است.
نشان دادن راه های منحصر به فرد برای استفاده از محصول خود راه دیگری برای جلب نظر افرادی است که شاید نمی دانستند به آن نیاز دارند.
پیشنهاد «هک» محصول میتواند مخاطبان کاملاً جدیدی را جذب کند تا به محصول شما ضربه بزنند. با توجه به کاهش روزافزون دامنه توجه مصرف کنندگان، ویدئو در انجام این کار بسیار موثر است.
چگونه یک ویدیو را به نمایه کسب و کار گوگل خود اضافه کنیم
افزودن یک ویدیو به نمایه GBP فرآیندی آسان است که انجام آن زمان یا توانایی کمی را می طلبد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
ابتدا باید یک نمایه Google Business داشته باشید. اگر ندارید، میتوانید اکنون آن را در «جستجو» ادعا کنید یا یکی را راهاندازی کنید.
از نوامبر 2021، در اینجا چند دستورالعمل ساده در مورد نحوه آپلود ویدیوهای خود در نمایه خود آورده شده است.
1. وارد حساب Google Business Profile خود شوید و به بخش Photos در منوی سمت چپ بروید.

در منوی بالا روی Video کلیک کنید و Post videos را انتخاب کنید.

ویدیویی را که میخواهید از رایانه خود آپلود یا آپلود کنید، بکشید و رها کنید.

صبر کنید تا ویدیوی کامل آپلود شود، سپس تأیید کنید که آپلود ویدیو کامل شده است.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
خودشه!
اگر مشکلی دارید، مطمئن شوید ویدیویی که میخواهید آپلود کنید مطابق با فعلی باشد دستورالعمل های ویدیویی گوگل.
دستورالعملهای ویدیوی نمایه کسبوکار Google: اندازه، مدت زمان و وضوح
مانند اکثر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، نمایههای کسبوکار Google دارای دستورالعملهایی هستند که باید رعایت شوند:
- محتوای نامناسب مجاز نیست، خواه این مطالب دارای حق نسخه برداری، ویدیوهای نفرت انگیز یا متعصبانه، برهنگی، یا محتوای دیگری که می تواند توهین آمیز تلقی شود.
- مطالب جدید و واقعی مورد نیاز است، به این معنی که فیلم ویدیوی شما باید قانونی باشد و کسب و کار شما را نشان دهد و اکنون فیلم های موجود یا اطلاعات نامربوط را نشان دهد. محتوا باید به روز باشد و قدیمی نباشد.
- پاک کردن تصاویر یک الزام هستند. ممکن است حداقل جلوه های فیلتر مجاز باشد، اما هر چیزی که منجر به محتوای گمراه کننده یا نامشخص به دلیل مبهم شدن تصویر شود، غیرقابل قبول است. هدف این است که شرکت یا محصول واقعی خود را نشان دهید و باید به روشی ساده و بدون مزاحمت ارائه شود.
- محتوای ویدئویی یک ضرورت است. این بدان معناست که ویدیو باید یک فیلم واقعی باشد که محصول و/یا تجارت شما را نشان میدهد، نه یک کلیپ از عکسها یا نقاشیها یا هر چیز مشابه. همچنین، متن را در حداقل و مرتبط نگه دارید و یک دهم کادر یا کمتر را اشغال کنید.
- مدت زمان ارسال تا 30 ثانیه پشتیبانی می شوند و اندازه آنها بیش از 100 مگ با کیفیت 720p یا بالاتر نیست. این برای تیزرها و ویدیوهای کوتاه اطلاعاتی عالی است اما برای تبلیغات طولانی در نظر گرفته نشده است.
- تایید ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد زیرا ویدیوی شما برای اطمینان از اینکه واجد شرایط لازم ذکر شده در دستورالعمل ها است، بررسی می شود.
این ویدیوهای نمایه کسب و کار Google را امتحان کنید
اینکه چه چیزی را در ویدیوی خود بگنجانید بستگی به شما دارد و نوع محصول یا خدماتی که ارائه می دهید بستگی دارد.
اگر متوجه شدید که دچار مشکل شده اید، در اینجا چند روش محبوب استفاده از این ویدیوهای نمایه وجود دارد:
- نحوه عملکرد یک محصول را نشان دهید.
- ارائه یک تور در شرکت.
- نشان دهید که چگونه تصمیمات کلیدی برای کسب و کار شما گرفته می شود.
- رونمایی از طلسم جدید.
- با کارمندان یا مشتریان درباره آنچه در مورد کسب و کار یا محصول شما دوست دارند مصاحبه کنید.
- به مشتریان خود اجازه دهید فیلم های پشت صحنه را ببینند، مانند اینکه تیم شما چقدر از کار لذت می برد.
- نشان دهید که محصول شما چگونه ساخته شده است.
- یک کلیپ به یاد ماندنی بسازید که به خدمات شما علاقه مند شود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
چگونه یک ویدیوی گوگل برای کسب و کار من بسازیم
برای ایجاد یک ویدیوی خوب نیاز به کمی وجود دارد. در واقع گوگل خود را دارد سازنده ویدیو، برای افراد دارای چالش فن آوری.
ایده خلاقانه ای بیابید، افرادی را پیدا کنید که در ویدیو (در صورت وجود) حضور داشته باشند، و ضبط کنید.
شما محدود به ابزار گوگل نیستید. شما می توانید هر نوع ویدیویی را با فرمت MP4 ایجاد کنید. این می تواند به سادگی استفاده از آیفون یا هر دستگاه ضبط دیگری و انتقال آن به رایانه شما باشد.
برای افزودن موسیقی، پوشش یا افکت های حرکتی به مناظر بصری، می توانید از انواع نرم افزارهای ویرایش ویدیو استفاده کنید.
ویرایش ویدیو می تواند مشکل باشد، اما برنامه هایی که می توانید به راحتی روی لپ تاپ یا رایانه شخصی خود دانلود کنید، مانند iMovie یا Movie Maker، کار را آسان تر می کند. در داخل استودیوی YouTube نیز ابزارهای ویرایش را خواهید یافت.
اگر در ارائه ایده عالی مشکل دارید، یک جلسه طوفان فکری با کارمندان و مدیران خود داشته باشید یا حتی ایده ها و مفاهیم مشتری را دعوت کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
ارائهدهندگان خدمات حرفهای نیز میتوانند به شما کمک کنند تا ایدههای عالی داشته باشید و برای هدایت پروژه از مفهوم به واقعیت، مشاوره ارائه دهند.
ایده هایی برای ارتقای سطح ویدیوهای نمایه کسب و کار Google شما
در اینجا چند ایده برای کمک به شروع جریان آب خلاق وجود دارد!
- یک صدای جینگ یا موسیقی عالی برای همراهی با ویدیوی خود ایجاد کنید.
- نشان دهید که چگونه از روندهای فعلی در ایمنی و تجارت پیروی می کنید.
- برای شروع فرآیند، پایگاه مشتریان خود را با یک ویدیوی مقدماتی به کسب و کار و محصولات خود معرفی کنید.
- به سوالات متداول پاسخ دهید.
- ویدیوهای “چگونه” را طراحی کنید که راه های سرگرم کننده برای استفاده از محصول شما را نشان می دهد.
- یک ویدیوی چالشی مرتبط با محصول خود بسازید تا همه بتوانند در آن شرکت کنند.
- نظرات مشتریان را ارائه دهید.
- به تیم خود نشان دهید که سخت کار می کنند و تعدادی از اعضا را معرفی کنید.
- طنز را اضافه کنید تا محصول خود را به یاد ماندنی کنید.
- با تشکر از شما، ویدئوها، به مشتریان و سازمان ها.
برای شروع آماده اید؟
تحقیقات نشان میدهد که یک ویدیو میتواند به شما مزیت رقابتی بدهد و برند شما را مورد توجه قرار دهد.
اگر افراد خلاقی در تیم خود دارید، به آنها فرصت دهید تا چیزی به یاد ماندنی بسازند. ممکن است مانند آتش سوزی در سراسر اینترنت پخش شود.
از این فرصت برای ایجاد پیوند بین شرکت و مشتریان خود با به اشتراک گذاشتن آنچه شما و محصولات یا خدماتتان را بسیار خاص می کند، استفاده کنید.
و به یاد داشته باشید – با کسب تجربه، راه های بیشتر و بهتری برای جذب مخاطبان خود خواهید آموخت. به انطباق و تکامل خود ادامه دهید تا زمانی که هر ویدیو موفق تر از قبلی شود!
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Shutterstock/panuwat phimpha