PPC چیست؟
چگونه کار می کند؟
و مهمتر از همه ، چگونه می توانید کاری کنید که برای شما مناسب باشد؟
در این فصل شما را با آنچه درمورد دنیای پرهیجان بازاریابی جستجوی پولی بدانید آشنا می کنید: کلمات کلیدی ، تبلیغات ، بودجه و پیشنهادات ، رتبه آگهی ، هدف قرار دادن و تبدیل ها.
بیایید چیزهای اصلی را شروع کنیم.
PPC چیست؟
پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) یک مدل تبلیغاتی است که به شما امکان می دهد تبلیغات خود را در یک بستر تبلیغاتی قرار دهند و با کلیک بر روی تبلیغات خود ، میزبان آن را پرداخت کنند.
هدف این تبلیغ هدایت کاربری است که به وب سایت یا برنامه تبلیغ کننده کلیک می کند ، جایی که کاربر می تواند یک اقدام ارزشمند مانند خرید یک محصول را انجام دهد.
موتورهای جستجو بسترهای میزبان محبوب هستند زیرا به تبلیغ دهندگان اجازه می دهد تبلیغات مربوط به آنچه کاربران جستجو می کنند را نمایش دهند.
خدمات تبلیغاتی مانند Google Ads و مایکروسافت تبلیغات با پیشنهادهای بی درنگ (RTB) کار کنید ، جایی که موجودی تبلیغات با استفاده از داده های زمان واقعی در حراج خودکار شخصی فروخته می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
جستجوی پولی چگونه کار می کند
هر زمان در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) یک مکان تبلیغاتی وجود داشته باشد ، بلافاصله حراج برای کلمه کلیدی انجام می شود.
ترکیبی از عوامل متعدد ، از جمله مبلغ پیشنهاد و کیفیت آگهی ، برای برنده تصمیم می گیرد که در موقعیت برتر ظاهر شود.
این حراج ها باعث می شوند چرخ دنده های PPC حرکت کنند. آنها هنگامی شروع می شوند که کسی در موتور جستجو چیزی را جستجو می کند.
اگر تبلیغ کنندگان علاقه مند به نمایش تبلیغات مربوط به جستجوی کاربر باشند ، حراج بر اساس کلمات کلیدی که توسط تبلیغ دهندگان پیشنهاد می شود آغاز می شود.
تبلیغاتی که در حراج برنده می شوند سپس در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر می شوند.
برای درگیر شدن در این حراجی ها ، تبلیغ کنندگان با استفاده از حساب هایی در سیستم عامل هایی مانند Google Ads تبلیغات خود را تنظیم می کنند و تعیین می کنند که کجا و چه زمانی مایل به نمایش آن تبلیغات هستند.
حساب ها برای سهولت مدیریت و گزارش مکان های مختلف ، انواع محصولات یا سایر دسته بندی های مفید به کمپین هایی تقسیم می شوند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این کمپین ها بیشتر به گروه های تبلیغاتی تقسیم می شوند که حاوی کلمات کلیدی و تبلیغات مرتبط هستند.
کلید واژه ها
کلید واژه ها در مرکز PPC قرار دارید ، تبلیغ کنندگان را به س quالات جستجوی کاربران متصل می کند.
- سالات کلمات واقعی هستند که کاربران برای یافتن نتیجه در جعبه جستجوی موتور جستجو تایپ می کنند.
- کلید واژه هااز طرف دیگر ، بازاریاب هایی هستند که با تطبیق با سوالات جستجوی آنها ، این کاربران را هدف قرار می دهند.
کلمات کلیدی به عنوان انتزاع کلی از طیف گسترده ای از سوالات جستجو مستعد بی نظمی مانند غلط املایی کار می کنند.
بسته به نوع مطابقت کلمات کلیدی که استفاده می کنند ، تبلیغ کنندگان می توانند پرسشهای جستجو را با کم و بیش دقیق مطابقت دهند.
به عنوان مثال ، تبلیغ کنندگان می توانند کلمات کلیدی را دقیقاً مطابق با سوالات جستجو کنند یا مجاز به تغییراتی مانند ترتیب مختلف کلمات ، هجی های مختلف یا درج کلمات دیگر باشند.
همچنین ممکن است کلمات کلیدی منفی وجود داشته باشد که مانع از ایجاد تبلیغات توسط س quالات جستجوی حاوی آن کلمات کلیدی می شود تا از ترافیک بی ربط جلوگیری شود.
تبلیغات
همراه با کلمات کلیدی ، تبلیغ کنندگان باید در تبلیغات خود تبلیغات را آماده کنید.
اینها در گروههای تبلیغاتی قرار دارند که مجموعه مشترکی از کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند و توسط مضامین مشترک سازمان یافته اند.
تبلیغات همان چیزی است که کاربران در صورت برنده شدن در حراج مشاهده خواهند کرد ، بنابراین برای درست شدن آنها ضروری است.
آنها معمولاً حاوی عناوین ، خطوط توضیحات و یک URL هستند.
در SERP ، آنها می توانند در بالای نتایج یا در پایین صفحه ظاهر شوند.
این آزمایش خوبی است که نسخه های مختلف کپی آگهی را آزمایش کنید تا ببینید بهترین عملکرد را دارد.
سرویس هایی مانند Google Ads و Microsoft Ads ویژگی هایی به نام برنامه های افزودنی تبلیغاتی را ارائه می دهند که باعث افزایش ظاهر تبلیغات می شوند.
بعنوان مثال می توان به افزونه های لینک سایت اشاره کرد ، که یک آگهی با پیوندهای بیشتر به صفحات مختلف یک سایت را پر می کند ، و برنامه های افزودنی مکالمه که در ساعات کاری یک شماره تلفن به تبلیغ اضافه می کنند.
افزونه های تبلیغاتی بسیار عالی هستند زیرا با ایجاد جذابیت بیشتر در هنگام تبلیغ اطلاعات به کاربران ، باعث نمایش بیشتر تبلیغات می شوند.
بودجه و پیشنهادات
برای شرکت در حراج ، تبلیغ کنندگان باید تصمیم بگیرند چقدر حاضرند خرج کنند در یک کلمه کلیدی داده شده
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این کار با استفاده از بودجه در سطح کمپین و پیشنهادات در گروه تبلیغات یا سطح کلمات کلیدی انجام می شود.
بودجه در سطح کارزار تعیین می شود و می تواند روزانه بیش از حد باشد ، اما ماهانه بیش از حد نخواهد بود.
بودجه ها باید طبق استراتژی کلی حساب تنظیم شوند ، اما پیشنهادات روش دقیق تری برای کنترل هزینه ها است.
همه گروه های تبلیغاتی باید پیشنهادهایی داشته باشند ، اما پیشنهادات در سطح کلمات کلیدی پیشنهادات سطح گروه تبلیغات را نادیده می گیرند.
بسیاری از تبلیغ کنندگان استفاده می کنند استراتژی های پیشنهاد خودکار.
این موارد به تبلیغ دهندگان این امکان را می دهد تا برای کمپین های خود هدف مشخصی تعیین کنند و سپس از بستر تبلیغاتی مناسب ترین پیشنهاد برای هر حراج را تعیین کنند.
استراتژی های پیشنهاد را می توان برای کمپین های منفرد یا نمونه کارهایی از چندین کمپین اعمال کرد.
با توجه به سیستم RTB ، مبلغ واقعی پرداخت شده توسط تبلیغ کننده به فعالیت رقبا و رتبه آگهی بستگی دارد ، نه فقط حداکثر پیشنهاد.
رتبه آگهی
بردن حراج بیشتر از داشتن بالاترین پیشنهاد است.
موتورهای جستجو برای تعیین اینکه کدام تبلیغات باید در بالاترین و با ارزش ترین مکان در SERP باشد ، عوامل دیگر را مورد بررسی قرار می دهند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
موتورهای جستجو روشهای خاص خود را برای فاکتوربندی در عناصر دیگر برای تعیین رتبه آگهی دارند.
به عنوان مثال Google ، موارد زیر را در نظر می گیرد:
- مبلغ پیشنهاد
- ارتباط و کیفیت تبلیغات.
- زمینه جستجو (مانند دستگاه کاربر و زمان روز).
- تأثیر قالب (به عنوان مثال ، آیا شامل برنامه های افزودنی است که قالب آگهی را بهبود می بخشد).
نمره کیفیت معیاری است که ارتباط آگهی را تعیین می کند.
م componentsلفه های نمره کیفیت عبارتند از:
- نرخ کلیک تاریخی (CTR).
- ارتباط کلمه کلیدی آگهی.
- ارتباط کلمه کلیدی و تبلیغ با جستجوی جستجو.
- کیفیت صفحه فرود.
ارتباط آگهی کاملاً ضروری است. هرچه نمره کیفیت بالاتر باشد ، CPC پایین تر خواهد بود.
موتورهای جستجو تبلیغ کنندگانی را که با کلمات کلیدی با نمره کیفیت پایین پیشنهاد می دهند ، مجاز نشان می دهند که تبلیغات خود را به ندرت نشان می دهند ، حتی اگر پیشنهاد بالایی داشته باشند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به همین دلیل داشتن یک کپی تبلیغاتی جذاب و مرتبط که شامل کلمات کلیدی با حجم بالا باشد بسیار مهم است.
اما از کیفیت صفحه فرود نیز نباید غافل شد. وقتی به سایتهایی با تجربه کاربری ضعیف اشاره می کنند ، تبلیغات کمتر نشان داده می شوند.
صفحه وب باید مربوط به کاربر باشد ، به سرعت بارگیری شود و به طور کلی تجربه کاربری کاربر را فراهم کند.
هدف گذاری
انتخاب کلمات کلیدی مناسب همان چیزی است که به تبلیغ دهندگان امکان می دهد تبلیغات را به مخاطبان مرتبط نشان دهند.
اما گزینه های هدف گذاری دیگری نیز برای بهینه سازی کمپین ها در دسترس است ، از جمله:
- هدف قرار دادن دستگاه
- هدف قرار دادن مکان.
- هدف قرار دادن روز و زمان.
- هدف گذاری جمعیتی.
به این ترتیب ، تبلیغ کنندگان می توانند برای بهینه سازی عملکرد تبلیغات خود ، کاربران را در تلفن شب یا کاربران زیر 25 سال و در شعاع مشخصی از یک مکان خاص ، هدف قرار دهند.
اینها ارزشمند هستند زیرا به عنوان مثال تغییرات مختلف کپی آگهی ممکن است برای گروهی از کاربران بهتر از گروه دیگر باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
با استفاده از ابزارهای بازاریابی مجدد که امکان ارسال پیام های تبلیغاتی کپی تبلیغاتی خاص و بودجه های تعدیل شده را فراهم می کند ، می توان بازدیدکنندگان قبلی وب سایتی را که جستجوهای پیگیری را انجام می دهند هدف قرار داد یا آنها را حذف کرد.
پیشنهادات را می توان به طور خودکار برای کلمات کلیدی بر اساس گزینه های هدف گذاری تنظیم کرد ، و به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد کنترل بیشتری بر میزان ترافیک داشته باشند و هنگامی که مشتریان از ارزش بیشتری برای تجارت برخوردار هستند ، با قیمت پیشنهادی پیشنهاد دهند.
تبدیل ها
هدف این همه کار سخت فقط گرفتن کلیک نیست. بازی پایان واقعی این است که تبدیل را بدست آورید.
این اقداماتی است که تبلیغ کنندگان می خواهند کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغات خود انجام دهند و به نوع کسب و کار تبلیغ شده بستگی دارد.
نمونه های متداول تبدیل ها:
- خرید یک سرویس
- ثبت نام برای خبرنامه
- برقراری تماس تلفنی
- و بیشتر.
پیگیری تبدیل ها بسیار حیاتی است تا بدانید آیا یک کمپین PPC عملکرد خوبی دارد و چه تعداد تبدیل را می توان به جستجوی پولی نسبت به سایر کانال های بازاریابی نسبت داد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
سیستم عامل هایی مانند Google Ads می توانند با استفاده از قطعه کد قرار داده شده در کد منبع صفحه تبدیل (که پس از تبدیل ، مانند صفحه تشکر از شما به دست می آیند) ، تبدیل ها را ردیابی کنند تا داده های تبدیل را جمع آوری کنند.
ردیابی تبدیل می تواند مشکل باشد زیرا مسیرهای تبدیل نیز پیچیده تر از یک کلیک ساده روی تبلیغات و خرید مستقیم هستند.
آنها اغلب شامل چندین جستجو و بازدید از وب سایت هستند یا می توانند منجر به ایمیل ، تماس تلفنی یا بازدید از فروشگاه شوند.
استفاده از یک سرویس تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics می تواند به شما در تعیین نحوه اختصاص اعتبار برای تبدیل به مسیرهای تبدیل کمک کند.
اعتبار ویژه تصویر: پائولو بوبیتا