پنج بازاریاب جستجو نظرات خود را در مورد Google Core Update دسامبر 2020 ارائه دادند. مشاهدات بازخورد جالبی در مورد آنچه ممکن است رخ داده ارائه می دهد.
به نظر من، به روزرسانی های گوگل کمتر شده اند عوامل رتبه بندی و اطلاعات بیشتر در مورد بهبود نحوه فهم سوالات و صفحات وب.
برخی این عقیده را ارائه داده اند که گوگل نتایج جستجو را تصادفی می کند تا افرادی را که سعی در مهندسی معکوس الگوریتم گوگل دارند ، فریب دهد.
من در این عقیده نیستم.
مشخص شدن برخی ویژگی های الگوریتم در نتایج جستجو دشوار است. آسان نیست که به یک نتیجه جستجو اشاره کنید و بگویید به دلیل “” رتبه بندی است الگوریتم BERT یا تطبیق عصبی.
اما آن است اشاره به لینکها آسان است ، بخور یا تجربه ی کاربر به عنوان دلایلی برای توضیح اینکه آیا یک سایت رتبه بندی می کند یا رتبه بندی نمی کند اگر این چیزی است که برجسته است ، حتی اگر دلیل اصلی آن بیشتر مربوط به BERT باشد.
بنابراین صفحات نتایج موتور جستجو (SERP ها) ممکن است برای افرادی که در حال بررسی دقیق SERP هستند و به دنبال عوامل رتبه بندی قدیمی مدرسه قدیمی هستند برای توضیح دلیل رتبه بندی صفحات یا از دست دادن رتبه بندی آنها در یک به روز ، گیج کننده و تصادفی به نظر می رسد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
البته به نظر می رسد Google Updates غیرقابل کنترل است. دلایل رتبه بندی صفحات وب طی چند سال گذشته به دلیل فناوری هایی مانند پردازش زبان طبیعی به طور چشمگیری تغییر کرده است.
اگر Google Updates و کسی نبیند چه چیزی تغییر کرده است ، چه می شود؟
در گذشته اتفاق افتاده است که Google چیزی را تغییر داده و جامعه SEO متوجه نشده است.
به عنوان مثال ، هنگامی که Google الگوریتمی مانند BERT اضافه کرد ، بسیاری از آنها نمی توانستند آنچه را تغییر داده است تشخیص دهند.
حال ، اگر گوگل چیزی مانند الگوریتم SMITH را اضافه کند ، چه می شود؟ چگونه جامعه SEO می تواند این موضوع را تشخیص دهد؟
SMITH در a توصیف شده است مقاله Google Research در آوریل 2020 منتشر شد و در اکتبر 2020 اصلاح شد. آنچه SMITH انجام می دهد درک یک صفحه طولانی از محتوا با عملکرد بهتر از BERT را آسان تر می کند.
این چیزی است که می گوید:
“در سال های اخیر ، مدل های مبتنی بر توجه به خود مانند Transformers و BERT در کار تطبیق متن به عملکرد پیشرفته ای رسیده اند.
با این وجود ، به دلیل پیچیدگی محاسباتی درجه دوم توجه به خود ، با توجه به طول متن ورودی ، این مدل ها هنوز محدود به متن کوتاه مانند چند جمله یا یک پاراگراف هستند.
در این مقاله ، ما با پیشنهاد رمزگذار سیامسی مبتنی بر ترانسفورماتور سلسله مراتبی (SMITH) برای تطبیق طولانی مدت سند ، به این مسئله می پردازیم.
نتایج تجربی ما در چندین مجموعه داده معیار برای تطبیق طولانی مدت اسناد نشان می دهد که مدل SMITH پیشنهادی ما نسبت به مدل های پیشرفته قبلی از جمله توجه سلسله مراتبی ، شبکه عصبی سلسله مراتبی مبتنی بر توجه چند منظوره و BERT بهتر عمل می کند.
در مقایسه با خطوط مبنای BERT ، مدل ما قادر است حداکثر طول متن ورودی را از 512 به 2048 افزایش دهد. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
نمی گویم Google الگوریتم SMITH را معرفی کرده است (PDF) یا اینکه مربوط به الگوریتم پاساژها.
آنچه من به آن اشاره کردم این است که Core Update دسامبر 2020 حاوی کیفیت تغییرات ظاهرا غیرقابل مشاهده است.
اگر Google ویژگی جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی اضافه کند یا ویژگی موجود مانند BERT را به روز کند ، آیا انجمن بازاریابی جستجو قادر به شناسایی آن است؟ احتمالا نه.
و این کیفیت تغییرات غیرقابل مشاهده است که ممکن است نشان دهد که آنچه تغییر کرده است می تواند ارتباطی با درک Google از نمایش داده های وب و صفحات وب داشته باشد.
اگر چنین باشد ، ممکن است به این معنی باشد که بجای چرخاندن چرخها بر روی عوامل معمول رتبه بندی که به راحتی مشاهده می شوند (پیوندهای سایتهای سوهان ، سرعت سایت و غیره) ، عقب نشینی و در نظر گرفتن احتمال چیزی عمیق تر از عوامل رتبه بندی معمول است که تغییر کرده است.
اطلاعات آماری در مورد Google Core Update دسامبر 2020
من از کسانی که وقت داشتند نظرات خود را ارائه دهند تشکر می کنم ، آنها اطلاعات بسیار خوبی را ارائه دادند که ممکن است به شما در تعیین ماه دسامبر Google کمک کند بروزرسانی الگوریتم هسته به چشم انداز
دیو دیویس (@ oohloo)
بازاریابی اینترنتی Beanstalk
دیو این به روزرسانی را در متن آنچه Google گفته است به زودی به الگوریتم و اینکه چگونه ممکن است در نوسانات نقش داشته باشد ، قرار می دهد.
دیو ارائه داد:
“Core Update دسامبر 2020 یک نسخه منحصر به فرد برای تماشای آن است. بسیاری از سایتهایی که ما با آنها کار می کنیم با ضرر شروع و با برد به پایان رسیدند و بالعکس.
بنابراین واضح است که این ربطی به سیگنال یا سیگنال هایی دارد که آب می خورند. یعنی ، جایی که این تغییر باعث یک نتیجه شد ، اما وقتی محاسبه جدید در سیستم کار کرد ، نتیجه دیگری ایجاد کرد. مانند محاسبه مجدد PageRank ، اگرچه این مورد هیچ ارتباطی با PageRank نداشت.
متناوباً ، ممکن است Google تنظیماتی را انجام داده باشد یا تغییرات دیگری را در حین عرضه اعمال کرده باشد ، اما به نظر من این احتمال کمتر است.
اگر به زمان بندی و چگونگی ارتباط آن با استفاده از نمایه سازی عبور و مرور و اینکه این یک Core Update است فکر می کنیم ، من گمان می کنم که با سیستم های تفسیر محتوا و نه پیوندها و سیگنالهای موجود در آن خط ارتباط دارد.
ما همچنین می دانیم که Core Web Vital ها در اردیبهشت سال 2021 وارد الگوریتم می شوند ، بنابراین ممکن است عناصر دیگری برای پشتیبانی از آن وجود داشته باشد ، اما با توجه به اینکه وب ویتال از نظر فنی باید بی اثر باشد ، این عناصر تأثیری را ایجاد نمی کنند. به عنوان یک سیگنال در این مرحله حداقل حداقل ، به روزرسانی بیش از این موارد است.
تا آنجا که در مورد واکنش عمومی جامعه ، ارزیابی این واکنش دشوار بوده است “بزرگ بود”. همانطور که در هر سناریوی حاصل از جمع صفر می توان انتظار داشت ، وقتی شخصی از ضرر و زیان خود شکایت می کند ، شخص دیگر در حال بالا رفتن از SERP است.
من گمان می کنم قبل از پایان ژانویه مشخص خواهد شد که دقیقاً چه چیزی را پخش کرده اند و چرا. من معتقدم که این به ویژگی ها و قابلیت های آینده مربوط می شود ، اما من آنقدر دور بوده ام که می دانم اشتباه می کنم و باید از نزدیک آن را تماشا کنم. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
استیون کانگ (SEOSignalsLab)
استیون کانگ ، بنیانگذار گروه محبوب SEO Signals Lab در فیس بوک ، خاطر نشان می کند که به نظر می رسد هیچ چیز از نظر مشترکات یا علائم بین برندگان و بازندگان برجسته نیست.
“این یکی از روی حیله و تزویر است. من سود و زیان می یابم. باید بیشتر منتظر این یکی بمانم. “
دانیل کی چونگ (danielkcheung)
سرپرست تیم ، رسانه سعادت
دانیل معتقد است که عقب نشینی و مشاهده به روزرسانی های Google از منظره تصویر بزرگ جنگل به جای درخت آخرین به روزرسانی ، و قرار دادن این به روزرسانی ها در متن آنچه می دانیم در جستجو در حال انجام است ، مفید است.
یک مثال کاهش آشکار گزارشات اقدامات دستی در کشور است کنسول جستجوی Google. نتیجه این است که ، آیا این بدان معناست که Google در رتبه بندی سایتهایی که متعلق به آنها هستند بهتر است ، بدون اینکه به اقدامات دستی مجازاتی متوسل شود؟
دانیل آخرین به روزرسانی الگوریتم اصلی Google را از این طریق مشاهده می کند:
“من فکر می کنم که ما به عنوان افراد جستجوگر / قابل کشف باید دیگر به فکر Core Updates به عنوان رویدادهای جداگانه نباشیم و در عوض Core Updates را به عنوان یک آزمایش مداوم و” پیشرفت “آنچه در SERP مشاهده می کنیم ، بررسی کنیم.
بنابراین وقتی به به روزرسانی هسته دسامبر مراجعه می کنم ، می خواهم تأکید کنم که این فقط یک رویداد از بسیاری موارد است.
به عنوان مثال ، برخی از بازاریابان و تحلیل گران شرکت های وابسته سایت هایی را پیدا کرده اند که قبلاً توسط به روزرسانی مه 2020 مورد “ضربه” قرار گرفته بودند و در عرضه دسامبر بهبود یافته اند. با این حال ، این سازگار نبوده است.
و دوباره ، در اینجا این مسئله وجود دارد ، ما نمی توانیم در مورد سایتهایی که برنده یا از دست داده اند صحبت کنیم زیرا همه اینها مربوط به URL های جداگانه است.
بنابراین مشاهده قابلیت مشاهده خالص در کل وب سایت در واقع هیچ سرنخی به ما نمی دهد.
سو m استفاده از 301 تغییر مسیر ، PBN ، بک لینک با کیفیت پایین و محتوای ضعیف دلیل این است که برخی سایت ها از صفحه 1 به صفحه 6-10 از SERP ها رانده شده اند (عملاً غیر قابل مشاهده است).
اما این روش ها همیشه در معرض نوسانات روزانه الگوریتم بوده اند.
آنچه در طول سال 2020 واقعاً جالب بوده است این است که گزارشات کمی در مورد مجازاتهای دستی در GSC گزارش شده است.
جایگزین این کار شده است و نمودارهای کلیک و کلیک از بالای صخره می پرند بدون اینکه سایت نمایه شود.
به نظر من فروتنانه ، به روزرسانی های اصلی در مورد هدف قرار دادن انتخاب خاصی از روش ها کمتر می شوند ، بلکه به یک فرصت افزایشی برای بالغ شدن الگوریتم تبدیل می شوند.
اکنون ، من نمی گویم که گوگل 100٪ از زمان درست عمل می کند – الگوریتم به وضوح نمی کند و فکر نمی کنم که هرگز (به دلیل کنجکاوی بشریت) این کار را انجام دهد. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
کریستوف جمپر (cemper)
مدیر عامل شرکت LinkResearchTools
کریستوف جامپر آخرین به روزرسانی را تأثیرگذاری در طیف وسیعی از عوامل می داند.
آنچه او به اشتراک گذاشته است در اینجا است:
“در سطح بالا ، Google مواردی را که تأثیر جهانی در به روزرسانی های اصلی دارند ، تنظیم می کند.
به این معنا که:
الف) نسبت وزن برای انواع مختلف پیوندها ، و سیگنال های آنها
من فکر می کنم عرضه NoFollow 2.0 از سپتامبر 2019 کامل نشده است ، اما اصلاح شد. یعنی چقدر NoFollow در کدام زمینه قدرت دارد.
ب) پاسخ جعبه ها ، خیلی بیشتر. Google املاک و مستغلات خود را افزایش می دهد
ج) کاهش ارزش انبوه شبکه های پیوند PBN و ردپاهای کاملاً واضح “ایجاد لینک ارتباطی”.
فقط به این دلیل که شخصی ایمیل ارسال کرده است ، پیوند پرداخت شده را طبیعی نمی کند ، حتی اگر با “محتوا” یا “مبادله خدمات” پرداخت شود.
مایکل مارتینز (seo_theory)
بنیانگذار SEOTheory
مایکل مارتینز این بینش ها را ارائه داد:
“بر اساس آنچه در بحث های آنلاین دیده ام ، مردم گیج و ناامید شده اند. آنها واقعاً نمی دانند چه اتفاقی افتاده است و به نظر می رسد تعداد کمی نظریه در مورد چرایی تغییر اوضاع دارند.
به معنای کلی ، این احساس برای من ایجاد می شود که گوگل تعدادی از الگوریتم های اجرای سیاست کیفیت خود را بازنویسی کرده است.
هیچ چیز خاصی در ذهنم نیست اما سایت های دیگران که من به آنها نگاه کردم به نظر من خوب نیست ، عالی نیست. برخی از سایت های موجود در مجموعه ما بالا رفتند ، برخی دیگر پایین آمدند.
بازهم ، این موضوع فقط در مورد اجرای یا تفسیر الگوریتمی سیگنالهای مطابق با رهنمودهای من جالب است.
نه در مورد مجازات کردن هر چیزی ، بلکه شاید در مورد سعی کردن رویکردهای مختلف برای حل سوالات. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
چه اتفاقی در Google Core بروزرسانی هسته ای رخ داده است؟
دیدگاه در مورد آنچه در به روزرسانی الگوریتم اصلی گوگل رخ داده متفاوت است. آنچه به نظر می رسد بیشتر ناظران موافقند این است که به نظر نمی رسد هیچ عامل یا تغییری بارز برجسته باشد.
و این یک مشاهده جالب است زیرا می تواند به معنای آن باشد که چیزی مربوط به هوش مصنوعی یا پردازش زبان طبیعی تصفیه یا معرفی شد. اما این فقط حدس و گمان است تا زمانی که گوگل صریحاً آن را رد یا وارد کند.