اگر موضوعی وجود دارد که من از آن چیزی می دانم ، این ابزار ردیابی رتبه و سئو است.
من که مدیر CMO سابق یک پلتفرم ابزار SEO (رتبه رنجر) هستم ، در مورد عملکرد داخلی آنچه در آنها وجود دارد ایده دارم.
یکی از بهترین قسمت های شغل سابق من این بود که می توانم به ایجاد گزارش ها و ابزارهای جدید برای پاسخگویی به نیازهای صنعت در حال تغییر کمک کنم.
ابزار عالی است.
گزارش و گزارش سئو در چند سال گذشته مسیری طولانی را طی کرده است.
هنوز هم چند نکته وجود دارد که باید قبل از تصمیم به پرداخت هزینه یک ابزار در مورد ابزار جستجوگر SEO بدانید (زیرا ممکن است هزینه بر باشد).
آنچه در زیر می آید پنج موردی است که شما باید قبل از باز کردن کیف پول و عضویت در یک ابزار جستجوگر SEO در نظر بگیرید.
1. نسخه ی نمایشی از محصول را بخواهید
حتی اگر شما یک حرفه ای حرفه ای SEO هستید که از ابزارهای بی شماری استفاده کرده است ، نسخه نمایشی بسیار ارزشمند است.
سیستم عامل های SEO مشکلی دارند.
آنها دارای تعداد زیادی گزارش و ابزار و موارد ضروری هستند (حداقل آنها باید باشند) و همین مسئله ارائه یک رابط کاربری بصری را دشوار می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بدتر از آن ، کشف همه ابزارهایی که این سیستم عامل استفاده می کند دشوار است.
این یک کابوس است.
آن را از من بگیر ، این یک مسئله “جالب” نیست که بخواهی حل کنی.
چگونه همه چیزهایی را که ارائه می دهید به روشی بصری سازماندهی می کنید که قابلیت کشف را نیز فراهم می کند؟
صادقانه بگویم ، من فکر می کنم این مشکلی است که همه ابزارهای این طبیعت دارند.
حتی اگر به نظر ساده “ساده” برسد ، اما تعادل واقعاً دشوار است.
دقیقاً به همین دلیل است که من توصیه می کنم وقت بگذارید و در یک نسخه ی نمایشی بنشینید.
بیش از این ، هر ابزار مشخصی در یک سیستم عامل می تواند چندین گزینه داشته باشد که حتی ممکن است از آنها آگاهی نداشته باشید.
بنابراین اگر ابزار خاصی را مشاهده کردید یا گزارشی را که دوست دارید گزارش کردید ، یا به خصوص مربوط به شماست ، با نمایندگی شرکت در آن غوطه ور شوید.
من به شما می گویم ، ممکن است سنگهای قیمتی وجود داشته باشد که شما حتی قبلاً هرگز متوجه آن نشده باشید که واقعاً به شما کمک می کند ابزار را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در این صورت ، شما باید درک کنید که کنترل نسخه ی نمایشی را کنترل می کنید ، حداقل باید این کار را انجام دهید.
اکثر مدیرهای حساب که به شما ابزار نشان می دهند ، کاملاً نمی دانند که شما می خواهید چه چیزی بدانید.
آنها چندین نسخه نمایشی انجام داده اند و یک جریان کلی ارائه دارند که به احتمال زیاد چندان مفید نخواهد بود ، بسیار کلی است (خود تقصیری هم ندارد).
شما باید با نشان دادن دقیق نمایندگی شرکت دقیقاً همان چیزی را که می خواهید پیش قدم شوید.
صرفاً ثبت نام در نسخه ی نمایشی و درخواست نمایش در اطراف ، اغلب اتلاف وقت خواهد بود.
همه ما از ابزار استفاده می کنیم و می توانیم با a بازی کنیم امتحان رایگان خودمان
نسخه ی نمایشی فقط در موارد زیر مفید است:
- کشف چیزی که در نگاه اول نمی توانید ببینید.
- مشاهده چگونگی بستر مناسب برای پاسخگویی به نیازهای شما.
از نماینده بخواهید برخی از ابزارهایی را که بیشتر مردم از آنها نمی دانند به شما نشان دهد (من مطمئن هستم که آنها یک لیست ذهنی از ابزارها / گزارش هایی دارند که آرزو می کنند افراد بیشتری از آنها مطلع شوند)
به آنها سناریوی دنیای واقعی بدهید و ببینید چگونه می توان این ابزار را برای پاسخگویی به نیازهای شما سفارشی کرد.
2. همیشه پیشنهادات Metrics SEO Tools را به صورت صوری در نظر نگیرید
میزان داده هایی که بیشتر سیستم عامل های SEO ارائه می دهند تقریباً باورنکردنی است.
شاید برای درست بودن خیلی خوب باشد (و از بسیاری جهات … من به آن می پردازم).
گرفتار مقدار آن نشوید.
در عوض ، به آنچه که چربی است ، شیرجه بزنید مهمترین معیارها منظور داشتن.
بگیر ردیابی رتبه.
رتبه ای که در یک ردیاب رتبه مشاهده می کنید ، رتبه شما برای جستجوی معین در هر زمان خاص در هر مکان مشخص نیست.
این نحوه کارکرد آن نیست و هیچ ردیاب ردیفی (حداقل چیزی که من از آن مطلع هستم) این ادعا را نمی کند.
از معنای معیارها بپرسید (و در این مورد ، نکته اصلی ، اگر Google تنها SERP برای شما مهم نیست ، بر اساس موتور جستجو بپرسید).
بدیهی است که هیچ ارائه دهنده ابزار قصد ندارد سس مخفی خود را آزاد کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اما آنها باید به شما یک مرور کلی درباره چگونگی بتن ریزی معیارهای خود بدهند.
“دید” را بگیرید
این معیار مبهم می تواند برای بسیاری از ارائه دهندگان ابزار مختلف دارای موارد مختلف باشد.
اینطور نیست که یک هیئت مشورتی وجود داشته باشد که معیارهای استفاده شده (و به چه نسبت) را تعریف کند.
فرض نکنید.
پرسیدن.
- آیا داده یا بینشی وجود دارد که یک ابزار برای شما فوق العاده مهم باشد؟
- آنها این داده ها را از کجا می آورند؟
- اگر خود SERP باشد (مثل اغلب اوقات) چقدر از سوراخ خرگوش فاصله دارند؟
- آیا داده / بینشی که می گیرید فقط با صفحه 1 SERP صحبت می کند یا اطلاعاتی را در اختیار دارید که در 100 نتیجه برتر صدق می کند؟
گاهی اوقات شما آن عمق را می خواهید و گاهی اوقات نمی خواهید.
اگر این کار را نکردید ، می توانید آن را فیلتر کنید؟
(اون جور چیزها.)
آیا ویژگی های SERP برای شما مهم هستند؟
آیا این ابزار اطلاعات مربوط به “تصاویر” موجود در SERP را به شما نشان می دهد؟
خوب ، بسیاری از ویژگی های تصویر محور در SERP وجود دارد – آیا همه آنها هنگام لیست ابزار “تصاویر” شامل می شوند؟
آیا آن فرمول برای شما و نیازهای شما مفید است؟
بفهمید که به چه چیزی نگاه می کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
جمع آوری این نوع داده ها واقعاً پیچیده است. و دوباره هیچ مجموعه استانداردی برای رعایت وجود ندارد.
برای تصمیم گیری در مورد چگونگی ساخت یک مجموعه داده خاص یا اینکه چه مواردی را باید در یک “نمره” یا معیار خاص لحاظ کنید یا شامل نکنید ، ممکن است مقدار زیادی از مشورت (و قهوه یا آبجو) طول بکشد.
این جادو نیست و نتیجه نهایی ممکن است برای شما مفید باشد یا نباشد (و این نیز اشکالی ندارد).
برای این منظور ، درک کنید که داده های دریافتی شما مطلق نیستند.
“اعدادی” که در یک ابزار می بینید در واقع “اعداد” نیستند.
من فکر می کنم ما در حال گرفتن این نقطه در مورد مواردی مانند میزان جستجو هستیم (متشکرم ، Jumpshot).
با این حال ، آن را به خیلی بیشتر از آن اعمال می شود.
داده ها را برای آنچه که هست بگیرید.
3. در تمام نمودارهای براق گیر نگیرید
باید بدانید که در بسیاری از ابزارها (حتی ابزارهای خوب) درجه تکراری وجود دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این تکرار غالباً به شکل یک گراف فوق العاده طراحی شده در می آید ، که احتمالاً در جای دیگری از سیستم عامل دیده اید ، اما متوجه آن نشده اید.
بله ، ابزاری یک نمودار یا ابزارک نسبتاً بی معنی را در بالای گزارش قرار می دهد تا جذاب تر به نظر برسد.
اینجا طعمه نزن
برای ثبت ، من نمی گویم که ابزار این کار را ناپسند انجام می دهد.
آنها فقط سعی می کنند خواسته های کاربر خاصی را برای یک پلت فرم جذاب بصری برآورده کنند.
این – در بعضی مواقع – منجر به این می شود که یک ابزار / گزارش خاص از عنصر گرافیکی نسبتاً بی معنی (اما بسیار خوب طراحی شده) استفاده شود.
این عناصر غالباً به اشکال مختلف تکرار می شوند.
یک عنصر گرافیکی معین ممکن است به صورت نمودار دایره ای در یک گزارش و یک نمودار میله ای در گزارش دیگر ، یا شاید نمودار ستون های انباشته همیشه شیک و غیره نشان داده شود.
به همین ترتیب ، شما می توانید گزارش یا ابزاری داشته باشید که تقریباً از منظر کمی متفاوت ، همان را به شما می گویند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
باز هم ، بدجنس نیست.
این فقط می تواند ارائه دهنده ابزاری باشد که بر اساس گزارشی به روز شده و بهبود می یابد اما نمی خواهد گزارش قبلی را کنار بگذارد زیرا بسیاری از مشتریان از آن استفاده می کنند و مایل نیستند که به چیز جدید مهاجرت کنند.
این دقیقاً همانطور است که معمولاً انجام می شود و برای بسیاری از این سیستم عامل ها فقط یک تکامل طبیعی است.
هنوز هم محتاط باشید.
خیلی گرفتار زنگ ها و سوت های براق نشوید.
شما برای داده ها و بینش عملی هستید ، نه کارهای هنری.
(این بدان معنا نیست که عناصر بصری قسمت مهمی از این معادله نیستند ، منظور من اینجا نیست.)
4. اطمینان حاصل کنید که می توانید سفارشی سازی و توسعه مورد نظر خود را بدست آورید
بدانید چه چیزهایی را باید دقیقاً برای خود خلق کرده باشید.
هیچ ابزاری یا سکویی قرار نیست مانند یک دستکش جا بیفتد.
اگر با یک کار می کنید مقدار قابل توجهی از کلمات کلیدی یا سایتها یا موارد دیگر ، به احتمال زیاد به برخی از توسعه های سفارشی نیاز خواهید داشت ، حتی اگر در ابتدای کار این کار را نکنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بدیهی است که بهترین سناریو جایی است که شما بدانید از قبل به چه سفارشی سازی نیاز دارید.
با این حال ، شما اغلب دسته ای از سایت ها و کلمات کلیدی را به ابزاری می اندازید ، داده ها را پس می گیرید و با خود فکر می کنید ، “این کار نخواهد کرد.”
من بارها شاهد این اتفاق بوده ام.
تقصیر کسی نیست
این فقط ماهیت چیزهاست.
آنچه شما فکر می کردید یک مقدار قابل کنترل از داده برای الک کردن است ، ممکن است در پایان نباشد.
دانستن این که یک راه حل نرم افزاری چقدر قابل انعطاف است ، نکته ای است که هنگام بحث در مورد انتخاب یک ابزار SEO درباره آن صحبت کافی نمی کنیم.
شما می خواهید درک کنید که انواع مختلفی از موارد تحت سفارشی سازی ، روند کار چگونه کار می کند (از اینجا می توانید ایده ای راجع به مدت زمان انجام کارها) و غیره دریافت کنید.
من شخصاً می خواهم برخی از جنبه های فعلی پلتفرم که از درخواست های توسعه سفارشی ناشی شده اند ، به من نشان داده شود.
بدون درخواست واقعی توسعه ، دشوار است که بدانید چه کاری می تواند انجام شود و چه کاری نمی تواند انجام شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بهترین کاری که ممکن است بتوانید انجام دهید درک معنای شخصی سازی برای سیستم عامل است.
آیا این موضوع در مورد تحقیق است ، آیا در مورد اصلاح مجدد داده ها است ، یا در مورد توسعه ابزارها / گزارش ها / گزینه های جدید برای شما است؟
5. اطمینان حاصل کنید که می توانید به راحتی داده های خود را منتقل کنید
هر ابزاری به شما می گوید شما می توانید این و آن (و پل بروکلین) را صادر کنید – خوب آنها هم باید (و معمولاً هم می توانند).
شیطان در اینجا در جزئیات است و مهم است.
چرا؟
نگاه کنید ، امیدوارم که از هر ابزاری که انتخاب می کنید تا پایان زمان خوشحال خواهید شد.
اما گاهی اوقات ، شما باید حرکت کنید (یا به چندین ابزار نیاز دارید).
ابزاری می تواند تغییر کند ، وضعیت شما ممکن است تغییر کند ، و ارزش دارد که در ابتدای کار این احتمال را در نظر بگیرید.
این به معنای بررسی چگونگی دشوار بودن سیستم عامل های خاص برای فرایند انتقال داده است.
بنابراین اگرچه هر ابزاری به شما امکان می دهد داده های خود را صادر کنید (اگر اجرا نشوند) ، اما ممکن است روند کار را در هیچ مکانی ساده نکند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
(و اگر این کار را نکنند ، واقعاً در مورد آنها چه می گوید؟)
ممکن است ابزاری بتواند پرونده داده هایی را که صادر می کنید ، دست و پا چلفتی و سخت کار با آنها باشد (همانطور که بعضی از همکاران سابق من اغلب از آن شکایت می کنند – فقط درصورتی که فکر می کنید من این موارد را درست می کنم).
در طول دوره آزمایشی ، بررسی کنید که آیا پرونده های CSV که صادر می کنید دارای زمینه هایی هستند که کاملاً طبیعی به نظر می رسند و به شکلی آسان هضم می شوند.
به عبارت دیگر ، اگر فایل CSV پیچیده به نظر برسد و به طرز ناخوشایندی پیش روی شما قرار بگیرد ، به هر پلتفرم جدیدی که می روید نیز به همین ترتیب است.
این ممکن است مکالمه نامناسبی را ایجاد کند ، اما ارزش آن را دارد که موضوع نه تنها صادرات داده ها ، بلکه جهانی بودن آن را مطرح کنید ، به راحتی بارگذاری می شود به ارائه دهنده دیگری
The Scoop داخل
واقعاً آسان است که ببینید ابزار SEO چه چیزی ارائه می دهد و احساس می کنید “آن را دریافت کرده اید”.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اما ابزارهای SEO مانند Transformers هستند ، موارد قابل توجه دیگری نیز وجود دارد (این کار خیلی آسان بود).
بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که محصول را به نمایش بگذارید و بدانید دقیقاً چه چیزی را از آن سیستم عامل می خواهید.
شما هرگز درک کاملی از سیستم عامل نخواهید داشت (و همچنین نباید داشته باشید) اما حداقل از این طریق اطلاعاتی را بدست می آورید که در واقع باعث خراش سطح می شود.
منابع بیشتر: