
راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی کار زیادی است ، اما این را قبلاً می دانید. شما هر روز آن را تجربه می کنید ، از بازاریابی و ارتباطات گرفته تا تحقق و حمل و نقل ، بدون ذکر همه پیگیری ها. و هر چیز دیگری در این بین. گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که شما کارهای زیادی را فقط برای ادامه کار انجام می دهید ، بنابراین شما نمی توانید روی تصویر بزرگ تمرکز کنید و تجارت خود را به سطح بالاتری برسانید.
این جایی است که اتوماسیون تجارت الکترونیکی وارد بازار می شود. اگر اتفاقاتی بیفتد ، هر بار بدون همه کارها ، چه اتفاقی می افتد؟ اتوماسیون تجارت الکترونیکی همان سس جادویی است که شما را از زندگی روزمره رها می کند.
اتوماسیون تجارت الکترونیکی چیست؟
ما قبلاً در مورد ایمیل های تجارت الکترونیکی خودکار صحبت کرده ایم ، بنابراین ممکن است شما با این گزینه آشنا باشید ، اما وقتی صحبت از اتوماسیون تجارت الکترونیکی می شود ، آسمان محدود است.
اتوماسیون تجارت الکترونیکی به هر وظیفه دیجیتالی یا مبتنی بر فن آوری مربوط می شود که توسط یک اقدام یا عدم اقدام از سوی مشتری ، تیم شما و غیره انجام می شود.
به عبارت ساده ، این وظیفه ای است که به طور خودکار و با استفاده از نرم افزار یا سیستم های آنلاین و بدون دخالت انسان اتفاق می افتد. شما آن را تنظیم کرده و اجرا می شود.
به عنوان مثال ، در بازاریابی ، تبلیغات یا ایمیل های خاصی برای مخاطبان هدف ایجاد می شوند.
در فروش ، مشتریانی که گاری های خالی دارند می توانند پیام یادآوری دریافت کنند. به خریداران با س questionsال چت بات پیشنهاد می شود.
در حال انجام ، سفارشات می توانند پیام هایی را برای کمک به شما در مدیریت موجودی کالا ، از جمله اعلان های “فروخته شده” تحریک کنند.
این لیست ادامه دارد.
چگونه اتوماسیون تجارت الکترونیکی می تواند به تجارت من کمک کند؟
افراد بیشتر و بیشتر به خرید آنلاین می پردازند و این مزیت تجارت الکترونیکی نسبت به فروشگاه های آجر و ملات است. در همین حال ، فوربس گزارش داد که مصرف کنندگان دارند افزایش انتظارات برای زایمان سریعتر و راحت تر. برای ادامه رقابت ، صاحبان مشاغل باید راههای سریعتر حرکت و چابکی را پیدا کنند.
اتوماسیون تجارت الکترونیکی باعث صرفه جویی در وقت می شود
خودکار کردن کارهای تکراری می تواند به طور ناگهانی زمان را آزاد کند. اگر لازم نیست یادآوری انجام آنها و انجام آنها را ردیابی کنید ، تصور کنید با وقت اضافی چه کاری می توانید انجام دهید.
به آن کارهای پیش پا افتاده ای که باید بارها و بارها انجام دهید ، از جمله ورود اطلاعات ، ایمیل های مشتری ، شبکه های اجتماعی و سایر موارد فکر کنید. هرچه بیشتر بتوانید خودکار کنید ، کارهای بیشتری حتی بدون شما انجام می شود.
با استفاده از اتوماسیون تجارت الکترونیکی ، می توانید تبلیغات فروش را در زمان مناسب برنامه ریزی کنید ، انتشار جدید محصولات را با اعلامیه خود به صورت خودکار انجام دهید ، محصولات منقطع شده را حذف کنید ، قیمت ها را تنظیم کنید ، تخفیف ها را اعمال کنید ، خریدها را ردیابی کنید و جوایز را ارائه دهید و غیره.
اما این چیزی فراتر از انجام کارهای واقعی است. اتوماسیون تجارت الکترونیکی در بسیاری از موارد می تواند آنها را بهتر انجام دهد و شما را از بازگشت و رفع اشتباه نجات می دهد. هنگامی که داده ها از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر ارسال می شود ، احتمال خطای انسانی کاهش می یابد. اگرچه ، هرگز فکر بدی نیست که برای رفع هرگونه اشتباه مرتباً برگردید و چک کنید.
اتوماسیون تجارت الکترونیکی تعامل کارگران را افزایش می دهد
چه می شود اگر فردا می توانید به تیم خود اعلام کنید ، “خبر خوب. این کار معمولی هر دوشنبه زندگی را از شما می مکد؟ آن رفته.” احتمالاً رضایت کارمندان را افزایش می دهید ، درست است؟
این دقیقاً همان کاری است که اتوماسیون تجارت الکترونیکی می تواند برای کل تیم شما انجام دهد. به جای اینکه هر روز صبح اطلاعات را وارد کنید ، آنها کاملاً منطقی می توانند به صورت دوره ای با سیستم چک شوند.
اکنون آنها آزادند کارهای کلی را که برای آن آمده اند انجام دهند: استراتژی ، یادگیری ، رشد در زمینه های خود. این می تواند انرژی و هیجان جدیدی را به تیم وارد کند.
اتوماسیون تجارت الکترونیکی به رضایت مشتری کمک می کند
مشتری های خوشحال به احتمال زیاد مشتری تکراری هستند. بر اساس این ، مشتریان جدید می توانند حدود پنج برابر بیشتر از فروش به مشتریان مكرر برای شما هزینه داشته باشند بخور. اتوماسیون تجارت الکترونیکی می تواند به شما کمک کند تا مشتریان را راضی نگه دارید ، و آنها را به مشتریانی تکرار کنید ، حتی وقتی برای رسیدن به مخاطبان بیشتر مقیاس می زنید.
بله ، آسان است که با مشتی درگیر شوید و با مشتری درگیر شوید ، اما وقتی صدها ، هزار و بیشتر داشته باشید چه اتفاقی می افتد؟ شما فقط نمی توانید برای همه آنها باشید.
همانطور که کارها را خودکار می کنید ، می توانید تجربه مشتری در فروشگاه خود را بهبود ببخشید. مشتریان می توانند سریعتر آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و آنچه را که می خواهند با سهولت بیشتری خریداری کنند در حالی که درگیر محصولات غیرقابل دسترس و غیره نمی شوند.
با اتوماسیون تجارت الکترونیکی آسان تر
همانند مشتریان ، راضی نگه داشتن تامین کنندگان در تعامل با نام تجاری شما کلید روابط سودمند طولانی مدت است. اتوماسیون تجارت الکترونیکی مختلف می تواند رابطه را درگیر و رو به جلو حفظ کند.
همانطور که در بالا بحث کردیم ، پورتال های تامین کننده خودکار می توانند به کارمندان فرصت بیشتری برای تمرکز بر رشد شرکت دهند. در همین حال ، فروشندگان و تامین کنندگان جدید می توانند در تنظیم خود در سیستم شما پیش قدم شوند. مطمئناً ، شما می خواهید برای س questionsالات و خدمات به مشتری در آنجا باشید ، اگرچه بسیاری از این موارد نیز می توانند خودکار باشند. فروشندگان از سیستم حرکت سریع و یکپارچه بدون اتکا به مداخله انسان در کل فرآیند قدردانی خواهند کرد. از آنجا که فروشندگان و تأمین کنندگان متولی سفارش و درخواست آنها هستند ، در ترجمه هیچ چیز گم نمی شود.
فرصت های کمتری برای خطا و مشکلات کمتر در روابط تأمین کننده و فروشنده به این معنی است که شما می توانید با نام تجاری خود به کار رشد و تحریک جهان بپردازید.
تحویل ساده تر با اتوماسیون تجارت الکترونیکی
آیا بعد از ثبت سفارش ، چیزی بدتر از بسته های گمشده یا هدایت اشتباه وجود دارد؟
سیستم های اتوماسیون تجارت الکترونیکی سفارشات را مستقیماً از مشتری پردازش می کنند ، رسیدها را چاپ می کنند و برچسب های حمل و نقل را چاپ می کنند تا اینکه شخصی آنها را بصورت دستی تایپ کند ، این باعث صرفه جویی در وقت و جلوگیری از تکرار اشتباهات می شود.
از آنجا که مشتریان پیگیری بسته را در اولویت قرار می دهند ، مشاغل باید بدانند که بسته ها برای خدمات مشتری و تضمین کیفیت چیست. گزینه های اتوماسیون تجارت الکترونیکی می توانند اطلاعات ردیابی را به طور خودکار برقرار کنند.
چگونه می توانم بدانم که از اتوماسیون تجارت الکترونیکی برای چه استفاده کنم؟
اکنون که دلایلی را که کسب و کار شما بدون حداقل اتوماسیون نمی تواند ادامه دهد ، با هم گفتیم ، از کجا می دانید از کجا شروع کنید؟
درست است که به نظر می رسد گزینه ها بی پایان هستند ، بنابراین قبل از اینکه به چند نمونه از محصولات عالی که می توانید برای اتوماسیون فروشگاه تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید ، بپردازیم ، بیایید نحوه تصمیم گیری را بررسی کنیم.
نقاط درد را پیدا کنید
بطری گردش کار شما کجاست؟ اگر مطمئن نیستید ، در مورد مسائلی که مشتریان گزارش کرده اند و بازخوردی که از کارمندان خود دریافت کرده اید ، تأمل کنید. اینها نیازهایی است که ابتدا باید برطرف شود تا بیشترین تأثیر را داشته باشد. اگر در چند زمینه مختلف نیاز پیدا کردید ، به دنبال سیستم های اتوماسیون تجارت الکترونیکی باشید تا محل تقاطع آن ها را پوشش دهد. به عنوان مثال ، شاید شما به یک ابزار CRM بهتر برای کمک به شما در بهبود ارتباط مشتری قبل و بعد از فروش نیاز داشته باشید.
تصویر بزرگ را تحلیل کنید
وقتی در علف های هرز کسب و کار خود هستید ممکن است دشوار باشد ، اما نگاه به تصویر کلی می تواند محل حفره ها را به شما نشان دهد. کدام مناطق رشد دائماً جلوی خود را می گیرند؟ سعی دارید چه چیزی را راه اندازی کنید که فقط دچار لک شود؟ یکپارچه سازی اتوماسیون تجارت الکترونیکی می تواند باعث اتلاف وقت و انرژی در آن مناطق برای تفکر استراتژیک عمیق تر ، تحقیق ، آزمایش و امیدوارم رشد شود.
وقتی در شک هستید ، با ارتباط شروع کنید
اگر هنوز مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید ، بازاریابی اتوماسیون تجارت الکترونیکی می تواند مکانی عالی برای شروع باشد. فرصت هایی در سرتاسر قیف فروش وجود دارد ، از بالا وقتی که برای اولین بار با یک مشتری ارتباط برقرار می کنید تا تبدیل کاربر جدید و همچنین فروش مجدد و فروش بیش از حد به مشتریان موجود. برقراری ارتباط معتبر با استفاده از اتوماسیون تقریباً کاری مبرهن است.
از چه ابزارهای اتوماسیون تجارت الکترونیکی برای تجارت خود استفاده کنم؟
ممکن است انجام برخی آزمایش ها انجام شود ، اما ما متوجه شده ایم که این برنامه ها ارزش بررسی دارند. گرچه گزینه های بی شماری در دسترس است ، این گزینه ها در بسیاری از صنایع محبوب هستند.
ZenDesk
اگر خدمات مشتری یا ارتباطات فروش جایی است که گلوگاه را مشاهده می کنید ، ZenDesk ممکن است راه حل های لازم برای ادغام داخلی و هم در ارتباط با مشتری شما را داشته باشد. دو جنبه اصلی از ZenDesk وجود دارد که در هر پلتفرم گزینه های قابل تنظیم زیادی وجود دارد.
مجموعه پشتیبانی ZenDesk
شما ممکن است از طریق مارکی که به صورت آنلاین درباره آن تحقیق کرده اید ، با ویژگی های پشتیبانی ZenDesk روبرو شده باشید. ممکن است بسیاری از مشتریان برای پاسخگویی به س questionsالاتشان نیازی به صحبت مستقیم با شخصی در شرکت شما نداشته باشند. شما می توانید یک بخش متداول و متداول سQالات متداول ایجاد کنید.
همچنین می توانید لایه های خدمات به مشتری ، از سلف سرویس گرفته تا گپ زنده با نماینده خدمات مشتری ایجاد کنید. یکی از قدرت های مجموعه پشتیبانی ZenDesk گزینه های همه کانال است. می توانید این سیستم را طوری تنظیم کنید که مشتریان بتوانند س questionsالات یا نگرانی های خود را از طریق ایمیل ، متن یا چت زنده در وب سایت و کانال های دیگر ارسال کنند.
علاوه بر این ، به گزارش های خدمات مشتری دسترسی خواهید داشت تا به شما کمک کند درک کنید مردم چه می پرسند ، چند وقت یکبار و چه مدت طول می کشد تا به وضوح برسید. از آنجا ، می توانید فرآیندهای خود را تقویت کنید تا تجربه مشتری را بهبود ببخشید.
دلال شیرین
Mailchimp خبرنامه های الکترونیکی می فرستد ، درست است؟ خوب ، وقتی صحبت از اتوماسیون می شود ، آنها می توانند کارهای بیشتری انجام دهند. تصور کنید که فقط ارتباط درست را برای نوع دقیق مشتری ارسال کنید ، و شما در حال خراشیدن سطح این هستید که Mailchimp می تواند تلاش های بازاریابی شما را دوباره زنده کند.
از طریق “سفرهای مشتری” ، بسته به تعداد نقاط ایجاد کننده ، از جمله تعامل در وب سایت یا هنگام ارتباط با خدمات مشتری یا تیم های فروش خود ، می توانید یک سری ایمیل برای ارسال به بازارهای هدف ایجاد کنید.

هنگامی که آنها این خرید را انجام داده اند ، روش های بیشتری وجود دارد که می توانید با استفاده از Mailchimp با آنها ارتباط برقرار کنید. اعلان های ارسال و تحویل ، نحوه و پیشنهادات ، پیگیری و بازخورد تنها تعدادی از ایمیل های اتوماسیون بازاریابی است که می توانید ارسال کنید.
خرید
Keap یک راه حل تجارت الکترونیکی همه در یک مرکز است و با تمرکز بر کمک به مشاغل کوچک مبتنی بر خدمات در زمینه اتوماسیون موفق می شود. آنها الگوهایی را ارائه می دهند كه شركتهای تجارت الكترونیكی می توانند برای ایجاد انفجار خودكار ایمیل ، یادآوری و اقدامات منجر به از دست دادن برای رشد فروش و ایجاد وفاداری مشتری استفاده كنند.
آنها گزینه خوبی برای کشف اگر متوجه شده اید مشاغل شما با یادداشت ها ، صفحات گسترده و تکه های کاغذ Post-it همراه است و نمی توانید از دست بدهید. Keap همه آنها را با هم جمع می کند ، از پایگاه مشتری موجود شما برای CRM احتمالی ، همه ارتباطات ، فاکتورها ، قیمت ها و موارد دیگر.

با نگه داشتن همه چیز در Keap ، می توانید اطمینان بیشتری پیدا کنید که فرصتی را از دست نمی دهید یا از مشتری غافل می شوید.
HubSpot
HubSpot ابزاری قدرتمند است که قبلاً برای هر مشاغلی که به دنبال مقیاس گذاری هستند ، بحث کردیم. در حالی که نسخه پولی وجود دارد که ممکن است برای بسیاری از محدوده قیمت باشد ، HubSpot چندین ویژگی را به صورت رایگان ارائه می دهد.

ابزارهای HubSpot شامل مرکز بازاریابی ، مرکز فروش ، مرکز خدمات و مرکز مدیریت محتوا است. ویژگی های رایگان این امکان را به شما می دهد تا از طریق ایمیل الگوها را تنظیم کنید ، بلیط خدمات به مشتری را تنظیم کنید ، هدایت های جدیدی ایجاد کنید و محتوای هوشمند ایجاد کنید.
خرید کنید
Shopify نه تنها با بسیاری همراه است اتوماسیون گزینه ها از طریق Shopify Flow وجود دارد ، اما شما همچنین می توانید ادغام های مختلف را از طریق فروشگاه برنامه آنها متصل کنید.

اگر قبلاً از یک پلتفرم تجارت الکترونیکی مانند Shopify استفاده نمی کنید ، ممکن است بخواهید مزایای داشتن همه اطلاعات خود را در یک مکان در نظر بگیرید. همزمان با رشد ، از گزینه ها و ادغام های Shopify Flow بیشتر استفاده کنید تا از سیستم آنها استفاده کنید.
نتیجه
پس از خواندن تمام این اطلاعات در مورد آنچه اتوماسیون تجارت الکترونیکی می تواند برای شرکت شما انجام دهد ، ممکن است بیش از حد تحت فشار قرار بگیرید. اگر با تجزیه و تحلیل از فلج رنج می برید ، به یاد داشته باشید این مربوط به صرفه جویی در وقت شما است. زمانی را که می توانید در چیزهای بزرگتر یا بهتر استفاده کنید.
در تمام زنگ ها و سوت هایی که توجه شما را به صدا درآورده گم نشوید. ابتدا فرایندی را انتخاب کنید که نیاز به توجه داشته باشد و به شما در افزایش فروش تجارت الکترونیکی کمک کند. سپس ابزار اتوماسیون را پیدا کنید که برای شما بسیار شهودی به نظر می رسد. شیرجه رفته و شروع به صرفه جویی در وقت می کند.
وظیفه بعدی تجارت الکترونیکی که آماده اتوماسیون آن هستید چیست؟