به عنوان چالش ها و موانع رسیدن به بالای SERP ها و در آنجا ماندن به رشد خود ادامه داده اند ، تجزیه و تحلیل رقبا بیش از هر زمان دیگری مهم شده است.
اگرچه رهنمودهای گوگل مدیر وب سایت طی این سالها تغییر چندانی نکرده است ، اما الگوریتم اصلی قطعاً تغییر کرده است.
علاوه بر این ، تکامل آن الگوریتم با سرعت بسیار بیشتری اتفاق می افتد.
معرفی نمودار دانش، زرین پر، زرین بال، RankBrain، و BERT ورود به الگوریتم گوگل کار با سیستم را برای متخصصان سئو بسیار دشوار کرده است.
من انتظار دارم که چیزی از کنگره چیزی نگذارد که گوگل الگوریتم خود را برای عموم منتشر کند.
و بیایید قبول کنیم – الگوریتم برای مهندسی معکوس بسیار پیچیده است.
با این اوصاف ، با کاوش در تحقیقات رقابتی هنوز می توانید الگوهای متداول را پیدا کنید.
این الگوها به ما درک می کنند که الگوریتم هنگام تعیین نتایج برای یک جستجوی خاص به دنبال چه چیزی است.
در ابتدایی ترین سطح ، یک وب سایت را می توان به سه جز components تقسیم کرد:
- فن آوری
- محتوا
- بک لینک
در اینجا سه روش برای مقایسه سایت خود با رقبا وجود دارد که می توانید SEO را در کجا بهبود ببخشید.
1. فناوری وب سایت رقبا را ارزیابی کنید
هدف هر مدیر وب سایت یک وب سایت با ساختار مناسب ، سریع ، استفاده آسان و خزیدن آسان است.
شما نمی کنید نیاز یک فناوری خاص برای رسیدن به این هدف ، اما اگر شما با یک سایت جدید شروع می کنید یا یک طراحی جدید را در نظر می گیرید ، مطمئناً ارزش دارد که رقابت را بررسی کنید.
منبع مورد علاقه من برای این BuiltWith است.
آنها مجموعه ای از پروفایل های فناوری را ارائه می دهند ، از جمله اطلاعاتی در مورد:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
- تجزیه و تحلیل و ردیابی
- ابزارک ها
- تجارت الکترونیک.
- چارچوب ها
- CDN
- نقشه برداری.
- سیار.
- پرداخت.
- رسانه A / V.
- CMS
- کتابخانه ها و توابع JS.
- تبلیغات.
- پیوندهای تأیید شده
- گواهینامه های SSL.
- ارائه دهندگان میزبانی وب.
- نام سرورها
- ارائه دهندگان میزبانی ایمیل.
- وب سرورها
- سیستم عامل ها و سرورها
- سندیکا فنی
- ثبت نام مدیر وب
معماری وب سایت
درک رقبا معماری وب سایت می تواند از نظر ایجاد سلسله مراتب صفحه والدین و کودک و همچنین کشف یک محصول بالقوه یا شکاف محتوا
بهترین و آسانترین راه برای تعیین این مسئله ایجاد تجزیه و تحلیل رقبا است نقشه سایت.
چندین ابزار عالی برای نقشه سایت در دسترس است ، اما اگر ابزاری رایگان می خواهید که آزمایش کند ، شکستن Xenu Link Sleuth دشوار است:
هسته هسته وب
گوگل فراتر از حد واقعی حرکت می کند سرعت صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی. با شروع ماه مه 2021 ، هسته هسته وب به یک عامل رتبه بندی تبدیل خواهد شد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به گفته گوگل ، این “ابتکار عمل راهنمایی واحدی در مورد سیگنال های کیفیت ارائه می دهد که برای همه سایت ها برای ارائه یک تجربه کاربری عالی در وب ضروری است.”
2. انجام تجزیه و تحلیل رقبا در محتوای وب سایت
تحقیق کلمات کلیدی آلی
توسعه درست لیست کلمات کلیدی هنوز مهم است احتمال اینکه رقبای شما در زمان زیادی برای تهیه یک استراتژی شگفت انگیز کلمه کلیدی سرمایه گذاری کرده اند ، بسیار خوب است.
نگذارید همه آن سخت کوشی ها به هدر برود. از این تجزیه و تحلیل رقیب برای هدایت بازدید به سایت خود استفاده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ابزار انتخابی من برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی ارگانیک ، Ahrefs است.
آنها یک پایگاه داده بزرگ از رتبه بندی جستجو توسط وب سایت دارند. آنها همچنین تعیین اینکه کدام عبارات باعث ایجاد ترافیک می شوند و پتانسیل آنها برای رتبه بندی را آسان می کنند.
آنها علاوه بر ذکر کلمات کلیدی و رتبه بندی ، صفحات برتر را نیز لیست می کنند.
هنوز بهتر است ، آنها شامل تعداد کلمات کلیدی که یک صفحه خاص برای آنها رتبه بندی می کند و همچنین لیستی از این عبارات:
کاملاً معمول است که می توان یک صفحه واحد مانند موارد بالا پیدا کرد ، که صدها (یا حتی هزاران) کلمه کلیدی مرتبط را در آن قرار دهد. تمرکز در ایجاد یک نسخه بهتر از یک صفحه با عملکرد برتر بسیار بیشتر از تمرکز روی یک کلمه کلیدی یا عبارت ساده می تواند باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
تقریباً هر س webال ذهن یک مدیر سmال این است: “چه فرصت هایی از دست رفته است؟”
رتبه بندی رقبا برای چه چیزی از دست می دهید؟ نیازی نیست که یک معما باقی بماند.
همانطور که در زیر نشان داده شده است ، کافیست رقبای خود را به Content Gap Tool متصل کنید:
شما می توانید فیلتر کنید:
- کلمات کلیدی را نشان دهید که هر یک از اهداف برای آن رتبه بندی می کنند ، اما شما این کار را نمی کنید.
- کلمات کلیدی را نشان دهید که حداقل دو مورد از آنها برای آنها رتبه بندی می شوند ، اما شما این کار را نمی کنید.
- کلمات کلیدی را نشان دهید که همه اهداف برای آنها رتبه بندی می شوند ، اما شما این کار را نمی کنید.
این یک روش عالی برای یافتن هر دو بسیار مرتبط است فرصت های کلمه کلیدی و همچنین برخی از فرصت های تجاری بالقوه جدید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بهینه سازی در صفحه
ممکن است Google از زمان معرفی Knowledge Graph آنقدر به برچسب های متا وابسته نباشد ، اما داشتن یک نقشه راه مشخص برای کاربران و موتورهای جستجو هنوز مهم است.
یکی از راه های دیدن چگونگی جمع شدن صفحات شما در برابر رقابت استفاده از ابزار مقایسه شباهت رایگان صفحه وب سایت SEOBook است:
این ابزار مقایسه ای را برای موارد زیر ایجاد می کند:
- عنوان صفحه.
- برچسب توضیحات متا.
- کلمات کلیدی (برای رقیب اینتل خوب است ، نه برای سئو).
- تعداد متن و کلمات.
- عبارات کلیدی کلیدی دو و سه کلمه ای
موثرترین روش استفاده از این ابزار جستجوی الگوها است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در این حالت ، هر برچسب عنوان با نام تجاری هدایت می شود و شامل ذکر SEO و بازاریابی جستجو در حداقل در دو صفحه از سه صفحه با برچسب عنوان بهینه شده است.
برخی می گویند این باعث می شود شما مثل بقیه باشید. این ممکن است درست باشد اما اگر این چیزی است که گوگل به شما پاداش می دهد ، من با آن خوب هستم.
3. تجزیه و تحلیل بک لینک های رقبا
زمانی بود که متخصصان سئو به دنبال تعقیب و گریز می رفتند هر برای خنثی کردن مزیتی که لینک می تواند ایجاد کند ، یک رقیب بک لینک داد.
با معرفی این همه تغییر کرد پنگوئن در آوریل 2012
پیوندهایی که زمانی صفر داشتند ، ناگهان مقدار منفی داشتند. تمام آن لینک های زباله ای که از طریق استخراج بی رویه لینک دهی بدست آمده اند ، داشتن نمایه پیوند خطرناک هستند.
پنگوئن 4.0 بسیار بخشنده تر است ، اما چه کسی می داند آینده چه چیزی را به همراه خواهد آورد؟
این بدان معنا نیست که استخراج بک لینک از رقبا ایده بدی است.
این فقط به این معنی است که شما باید از سر خود استفاده کنید و پیوندهای احتمالی “امتیاز” برای تعیین اینکه آیا آنها ارزش تلاش لازم را برای به دست آوردن دارند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
(نوع حرفه ای: اگر هیچ تلاشی لازم نباشد ، نتیجه تقریباً هرگز ارزش آن را ندارد.)
یک بار دیگر ، به نظر من ابزار Ahrefs Link Intersect در استخراج پیوندهای رقبا بسیار کارآمد است.
(برای ضبط ، من هیچ وابستگی به Ahrefs ندارم به جز اشتراک پولی.)
این ابزار دو گزینه مختلف فیلتر را ارائه می دهد:
- نشان دهید چه کسی به همه اهداف پیوند می دهد.
- نشان دهید چه کسی به هر یک از اهداف پیوند می دهد.
Takeaways نهایی در تجزیه و تحلیل رقبا برای سئو
محتوا و پیوندها تا مدتی ستون فقرات الگوریتم Google خواهند بود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
درک اینکه در مقابل چه چیزی هستید و خنثی سازی هرگونه مزیت رقابتی گام مهمی در هنگام ایجاد یک کمپین بازاریابی موثر است.
این کار را با توسعه مطالب بی نظیر و مفید و هیچ چیز نمی تواند شما را از حاکمیت SERP ها باز دارد!
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، دسامبر 2020