کلمات کلیدی پایه و اساس همه چیز در PPC هستند. کلمات کلیدی همان مواردی هستند که شما برای تعیین مکان نمایش تبلیغات خود استفاده می کنید.
بدون درک صحیح از کلمات کلیدی و چگونگی استفاده موثر از آنها ، شما هرگز نخواهید بود با PPC موفق است.
قبل از شروع ، درک برخی از اصطلاحات موجود در این راهنما ضروری است.
- عبارت جستجو: کلمه یا کلماتی که کاربر هنگام انجام جستجو در Google تایپ می کند.
- کلمه کلیدی: یک کلمه یا مجموعه ای از کلمات را که به کمپین های Google Ads خود اضافه می کنید.
- نوع بازی کلمات کلیدی: تنظیماتی برای کلمات کلیدی شما که میزان دسترسی کلمات کلیدی را تعیین می کند.
انواع کلمات کلیدی
هنگامی که به کلمات کلیدی فکر می کنید ، مفید است که درک کنید کلمات کلیدی مختلف در چه سطل هایی قرار دارند و این چگونه آنها را از هم جدا می کند.
انواع کلمات کلیدی عبارتند از:
- کلمات کلیدی مارک دار شامل نام شرکت ها (به عنوان مثال ، آمازون ، هدف) است.
- کلمات کلیدی عمومی به طور معمول کلمات کلیدی مبهم را پوشش می دهد ، و همچنین می تواند به عنوان کلمات کلیدی دم کوتاه (به عنوان مثال ، “کفش مخصوص دویدن” ، “لوله کشی” ، “یدک کش”) نامیده شود. اصل یک کلمه کلیدی عمومی این است که ما هنوز هدف آنها را نمی فهمیم. هیچ چیزی در جستجو وجود ندارد که به ما نشان دهد آیا این فرد به دنبال خرید یک جفت کفش است یا فقط به دنبال انواع مختلف کفش است.
- کلمات کلیدی معامله ای کلمات کلیدی هستند که هم قصد خرید قوی و هم ضعیف دارند. تا زمانی که قصد خرید وجود داشته باشد ، می توانید یک کلمه کلیدی را به عنوان یک کلمه کلیدی تجاری برچسب گذاری کنید. این موارد از “کفش های دویدن نایک” گرفته تا “خدمات لوله کشی” است.
- کلمات کلیدی محلی هر آنچه مربوط به یک مکان است را پوشش می دهد و برای شرکتهای مستقر در مکان بسیار قدرتمند است. اغلب اینها خدمات معمولی منزل شما هستند. این می تواند یک نام شهر باشد (به عنوان مثال ، “شرکت یدک کش سان فرانسیسکو”) یا یک درخواست واقعی برای نمایش تبلیغاتی است که شرکت های “نزدیک من” دارند (به عنوان مثال ، “شرکت یدک کش نزدیک من”).
- دم دراز کلید واژه ها کلمات کلیدی را شامل کنید که بیش از 3-4 کلمه باشد (به عنوان مثال ، “کفش دویدن نایک برای ماراتن”). آنها معمولاً بسیار معاملاتی هستند ، به این معنی که نرخ تبدیل بالاتری نسبت به سایر کلمات کلیدی دارند.
- کلمات کلیدی اطلاعاتی کلمات کلیدی را پوشش دهید در جایی که افراد به سادگی به دنبال اطلاعات هستند. این می تواند چیزی از “دستورالعمل های فروشگاه Sears ” به “چگونه می توان از شر زگیل خلاص شد. ” به ندرت از کلمات کلیدی اطلاعات برای Google Ads استفاده می کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
یادداشت سریع: سطل های بالا یا-و یا نیستند. صرف طولانی بودن کلمه کلیدی به این معنی نیست که نمی تواند یک کلمه کلیدی مارک دار یا اطلاعاتی نیز باشد.
کلمات کلیدی در سراسر سفر خریدار
نوع اصطلاح کلیدی که شخص در جستجوی خود استفاده می کند اغلب نشان دهنده مکانی است که در سفر خریدار خود قرار دارد.
یادآوری این نکته مهم است که نمی توان به طور دقیق دانست که کجا در سفر خریدار کسی صرفاً بر اساس چه کلمه کلیدی استفاده می کند ، اما این می تواند یک شاخص قوی باشد.
نمودار زیر را به جای محدودیت های سخت ، به عنوان یک حرکت سرگردان در نظر بگیرید:
کلمات کلیدی اصلی در مقابل مقدماتی و اصلاح کننده ها
هنگامی که با کلمات کلیدی در PPC کار می کنید ، دانستن تفاوت بین یک کلمه کلیدی اصلی و یک واجد شرایط / اصلاح کننده کلمه کلیدی بسیار مفید است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
باید توجه داشته باشم که این اصطلاحات رسمی نیست.
- کلمه کلیدی اصلی: این مانند کلمه کلیدی اصلی است (به عنوان مثال ، “لوله کشی” یا “کفش مخصوص دویدن”).
- واژه / اصلاح کننده کلید واژه: جستجوگران غالباً مقدماتی یا تعدیل کننده را اضافه می کنند (به عنوان مثال ، “ارزان” ، “نزدیک من” یا “ماراتن”).
دلیل اینکه اهمیت درک تفاوت بین کلمات کلیدی اصلی و واجد شرایط / اصلاح کننده ها مهم است ، این است که اگر چنین است فقط یک کلمه کلیدی اصلی در حساب خود داشته باشید در پایان برای هر کلیک هزینه زیادی پرداخت می کنید و دامنه دسترسی بسیار محدودی دارید.
اگر شما یک شرکت لوله کشی هستید و کلمات کلیدی زیر را دارید ، در اصل فقط پیشنهاد یک کلمه کلیدی اصلی را می دهید:
- لوله کشی خدمات.
- لوله کشی پیمانکار.
- لوله کشی شرکت.
- نزدیکترین لوله کشی شرکت.
برای مبتدیان در PPC ، به نظر می رسد که همه اینها چهار کلمه کلیدی مختلف هستند. با این حال ، اگر به دقت نگاه کنید ، همه آنها همان کلمه کلیدی (لوله کشی) هستند.
درعوض ، باید به یاد داشته باشید که به جستجوی کلمات کلیدی اصلی جدید در کل طیف ادامه دهید:
- لوله های نشتی
- ترمیم ناودان.
- لوله های شکسته آب.
- تعمیر بخاری آب.
- نصب دفع زباله.
برای شروع باید تمام کلمات کلیدی که لیست کردم را داشته باشید. فقط مهم است که شما با همان کلمه کلیدی گیر نکنید.
کلمات کلیدی دقیق نیستند
یکی از بزرگترین لحظات “aha” که شما به عنوان یک مبتدی در PPC خواهید داشت این است که دریابید وقتی صحبت از کلمات کلیدی می شود ، آنچه می بینید هرگز چیزی نیست که بدست می آورید.
همانطور که در قسمت نوع مطابقت در زیر برجسته می کنم ، فقط به این دلیل که از کلمه کلیدی “Nike trail running shoes” استفاده می کنید ، به این معنی نیست که تبلیغات شما فقط در صورت جستجوی کسی برای “Nike trail running shoes” نمایش داده می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
دلیل این امر از طرف گوگل کاملاً مبتکرانه و دیوانه کننده است زیرا اگر تک تک کلمات کلیدی دقیقاً منطبق بر جستجو باشد ، حتی متخصصان نمی توانند همه جستجوها را با کلمات کلیدی بپوشانند.
انواع تطبیق کلمات کلیدی
یکی از اولین چیزهایی که باید در مورد کلمات کلیدی درک کنید وجود این موارد است انواع مختلف مسابقه.
بسته به نوع مطابقت کلمه کلیدی شما ، رفتار متفاوتی خواهد داشت.
این یکی از “هک” های ناشناخته ای است که افرادی که برای هر زمان در PPC کار کرده اند ، آن را مسلم می دانند.
چهار نوع مسابقه مختلف وجود دارد. تفاوت بین انواع مسابقه به این بستگی دارد که شما می خواهید هر نوع مسابقه چه مقدار گسترش یابد.
بازی گسترده
برای افزودن یک کلمه کلیدی در تطبیق گسترده ، فقط آن را همانطور که هست اضافه کنید: کفش دویدن
کلمات کلیدی تطبیق گسترده مانند شلیک به یک اسلحه کمری است.
شما منطقه کلی را که می خواهید هدف قرار دهید (کلمه کلیدی) انتخاب می کنید ، اما Google می تواند کلمه کلیدی شما را گسترش دهد ، گاهی اوقات در جستجوهای کاملا متفاوت از آنچه شما پیش بینی کرده اید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به عنوان مثال ، کلمه کلیدی تطبیق گسترده “پودر پروتئین” همچنین می تواند تبلیغاتی را برای جستجوهایی مانند:
- مکمل پروتئین.
- پروتئین
- مکمل های غذایی
- عضلات بزرگتر
وقتی جستجوگران به دنبال اصطلاحات مربوطه می گردند ، Google با استفاده از کلمات کلیدی منطبق گسترده سعی در نمایش تبلیغ شما دارد.
مزایای بازی گسترده:
- با یک کلمه کلیدی می توانید غلط املایی و تغییرات کلمات کلیدی زیادی را پوشش دهید.
- شما کلمات کلیدی دم بلند را با تبدیل بالا کشف خواهید کرد که هرگز فکرش را نمی کردید.
- کلمات کلیدی Broad Match بیش از هر نوع مسابقه دیگری تعداد برداشت / کلیک را دریافت می کنند.
- این می تواند بسیار موثر باشد!
موارد منفی بازی گسترده:
- تعداد زیادی جستجو / کلیک = هزینه های زیاد.
- خطر بالای از دست دادن پول به دلیل جستجوهای بی ربط.
- کنترل آن دشوار است ، به ویژه با کلمات کلیدی تک کلمه.
بازی گسترده اصلاح شده است
برای افزودن یک کلمه کلیدی در اصلاح کننده مطابقت گسترده ، آن را با علائم بعلاوه اضافه کنید: + کفش های دویدن +
جوانب مثبت اصلاح کننده بازی گسترده:
- کنترل بسیار بهتری که می خواهید تبلیغات شما در کدام جستجوها نشان داده شود.
- برای یافتن کلمات کلیدی جدید دم طولانی بسیار خوب است.
- تبلیغات شما هنوز نشان داده می شود ، اگرچه عبارت جستجو دارای یک کلمه اضافی یا ترتیب کلمه دیگری است.
- غلط املایی را می گیرد.
موارد منفی اصلاح کننده بازی گسترده:
- حجم جستجو کمتر از Broad Match.
- هنوز هم می تواند به جستجوهای به ظاهر بی ربط گسترش یابد.
- راهی آسان برای ایجاد کلمات کلیدی در Broad Match Modifier وجود ندارد.
تطبیق عبارت
برای افزودن یک کلمه کلیدی در عبارت منطبق ، آن را با علامت های نقل قول اضافه کنید: “کفش های در حال اجرا”.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
جوانب منطبق عبارت:
- کنترل بیشتری در مورد نمایش داده شد.
- برای جملات بسیار مثر است.
- برای جلوگیری از گسترش بیشتر موثر است.
موارد منفی عبارت:
- کاهش حجم جستجو
- محدودیت بسیار بیشتری نسبت به Broad Match Modifier با مزایای بسیار کمی دارد.
مطابقت کامل
برای افزودن یک کلمه کلیدی مطابق دقیق ، آن را با براکت اضافه کنید: [running shoes]
یک کلمه کلیدی مطابقت دقیق بیشتر یا بیشتر از آن است. فقط عبارات منطبق بر آن را جستجو کنید تقریبا کلمه کلیدی دقیق باعث نمایش تبلیغ شما می شود.
کلمات کلیدی مطابقت دقیق مانند تیراندازان از نوع مطابقت کلمات کلیدی هستند. دقیق ، مستقیم و در نقطه.
جوانب دقیق مسابقه:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
- شما دقیقاً می دانید از چه جستجوگری استفاده می شود.
- ایده آل برای کنترل کلمات کلیدی با تبدیل بالا.
- آنچه که می بینی همانست که بدست می آوری.
موارد منفی دقیق مسابقه:
- حجم جستجوی بسیار کمتر برای کلمات کلیدی شما.
- نمی توانید تغییرات کلمات کلیدی جدید یا کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنید.
- “جستجوی یکبار مصرف” را از دست می دهید.
پس از تسلط کامل بر این موارد ، می توانید به یک نوع مطابقت پیشرفته بروید که Phrase Match و Broad Match Modifier را در یک کلمه کلیدی واحد ادغام کند. برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله SEJ را مشاهده کنید: پنجمین نوع تطبیق Google Ads: اصلاح کننده تطبیق عبارت.
از کدام نوع بازی باید استفاده کنید؟
هنگامی که برای اولین بار کمپین خود را راه اندازی کردید ، توصیه می کنم از Broad Match Modifier و Exact Match استفاده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
همانطور که در بررسی انواع چهار مسابقه من مشاهده می کنید ، هر یک کاربران مختلفی را به خود جلب می کند. بنابراین در اکثر موارد ، همه آنها را در یک کمپین م Googleثر در Google Ads استفاده خواهید کرد.
تنها ولی (و این یک بزرگ است اما) این است که شما باید با استفاده از تطبیق گسترده صبر کنید تا اینکه واقعاً می دانم چه کار می کنی
عملکرد Google Ads شما می تواند هنگامی که از کلمات کلیدی تطبیق گسترده بدون استراتژی خاص یا گردش کار برای بهینه سازی آنها استفاده می کنید ، به راحتی مخدوش شود.
به تدریج ، هنگامی که کمپین شما آماری را جمع می کند ، ممکن است دریابید که برخی از انواع مطابقت برای یک کلمه کلیدی خاص سودآوری ندارند ، اما برخی دیگر سود ندارند.
کلمات کلیدی منفی
کلمات کلیدی منفی عادت کرده اند استثنا کردن تبلیغات شما از نمایش در جستجوها.
بیایید بگوییم شما یک شرکت لوله کشی هستید ، بنابراین با حذف جستجو برای “مشاغل” یا از شهرهایی که سرویس نمی دهید ، به افزایش عملکرد تبلیغات Google Ads کمک می کند.
در فضای تجارت الکترونیکی ، فرض کنید شما کفش دویدن در ماراتن می فروشید ، اما کفش مخصوص دویدن نیست ، می توانید “دنباله” را از ایجاد تبلیغات خود حذف کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این قدرتمند است زیرا کم و بیش به ازای هر کلیک برای تولید کلمه کلیدی یکسان پرداخت می کنید.
این بدان معناست که در پایان می توانید هزینه کلیک هایی را که برای کسب و کار شما چندان مناسب نیستند تصور نکنید.
این هست یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود افراد مبتدی نتوانند Google Ads را برای اجرای برنامه جلب کنند.
ممکن است فکر کنید کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کرده اید ، تبلیغات خوبی نوشته اید و بازدید خوبی را به وب سایت ارسال می کنید.
با این حال ، در پشت کلمه کلیدی ، شما اغلب می بینید که تبلیغات شما توسط اصطلاحات جستجو ایجاد می شوند که به اندازه کلمه کلیدی اضافه شده شما مرتبط نیستند.
شما می توانید و باید با کلمات کلیدی منفی در دو ظرفیت کار کنید:
- قبل از راه اندازی مبارزات خود
- پس از راه اندازی مبارزات خود
وقتی کار خود را برای یافتن کلمات کلیدی انجام دادید ، حداقل نیم ساعت تا یک ساعت را به جستجوی کلمات کلیدی بپردازید تا ببینید چه چیزی ظاهر می شود. هر اصطلاح نامربوطی را که می توانید به عنوان کلمات کلیدی منفی پیدا کنید اضافه کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
می توانید از یک لیست استاندارد کلمات کلیدی منفی استفاده کنید.
پس از راه اندازی کمپین های خود ، باید به طور مداوم گزارش عبارت جستجوی خود را مرور کنید. اینجاست که می توانید ببینید دقیقاً چه عباراتی جستجوگر شما باعث تبلیغات شما شده است.
از این اطلاعات برای افزودن کلمات کلیدی منفی جدید به طور مداوم استفاده کنید.