گوگل زیر دامنه ها را کمابیش همان زیر شاخه های فرعی (که به آنها زیر پوشه ها نیز گفته می شود) طبقه بندی می کند.
اما یک تفاوت اساسی وجود دارد ، از این نظر که دامنه های فرعی سایت های مستقلی در نظر گرفته می شوند و از دامنه اصلی متفاوت هستند.
قبل از انتخاب قرار دادن محتوا در یک زیر دامنه یا زیر شاخه ، مهم است که تأثیر عملی بر SEO خود را در نظر بگیرید.
تفاوت بین زیر دامنه و زیر شاخه
زیرشاخه چیست؟
یک وب سایت معمولاً از بخشها و صفحات وب دسته های مختلف تشکیل شده است.
در دوران قدیمی کدگذاری HTML ، یک طراح وب پوشه هایی ایجاد می کرد و صفحات وب را در آن پوشه ها قرار می داد.
به همین دلیل به آنها “زیر پوشه” گفته می شود“ یا “زیرشاخه ها”.
این بسیار شبیه به نحوه ذخیره سازی فایل در رایانه رومیزی است ، جایی که شما پوشه هایی را ایجاد می کنید و تصاویر یا پرونده های صفحه گسترده را در پوشه ها قرار می دهید.
درست مانند پوشه های دسک تاپ شما ، پوشه های آنلاین نیز نامی مشابه دارند / green-widget /. این جایی است که تمام صفحات HTML ویجت سبز قرار دارند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
وقتی به آن صفحات بروید ، به معنای واقعی کلمه به یک پوشه و یک فایل HTML واقعی هدایت می شوید:
https://www.example.com/widgets/green-widgets/big-green-widget.html
آن پوشه ها ، / ابزارک / و / green-widget / زیرشاخه ها یا زیر پوشه ها نامیده می شوند.
در وردپرس معمولی و سایر وب سایت های مبتنی بر PHP ، این زیر شاخه ها مجازی هستند.
آنها در سرور وجود ندارد که بتوانید با یک برنامه FTP به آنها بروید و پوشه های واقعی را ببینید.
گرچه مجازی است ، اما هنوز بخشی از ساختار پرونده وب سایت است و هنوز هم زیر شاخه نامیده می شود.
زیر شاخه بخشی از است ساختار وب سایت که با نام دامنه.
زیر دامنه چیست؟
زیر دامنه با زیرشاخه بسیار متفاوت است. مانند یک وب سایت کاملا متفاوت است.
زیر دامنه با دامنه مرتبط است ، اما وب سایتی که با نام دامنه مرتبط است ، نیست.
یک زیر دامنه به طور کلی به عنوان یک سایت مستقل در نظر گرفته می شود که از دامنه اصلی منشعب شده است.
این یک مثال از زیر دامنه است:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
support.example.com
این یک مثال از زیر دامنه است که شامل یک زیر شاخه است:
support.example.com/faq/
Google زیر دامنه ها را به عنوان سایت های مستقل جداگانه در نظر می گیرد
گوگل همیشه زیر دامنه ها را جدا از دامنه اصلی به عنوان سایت های مختلف در نظر گرفته است.
این در کنسول جستجوی گوگل مشهود است ، در حالی که زیر دامنه ها باید جدا از محتوای موجود در وب سایت دامنه اصلی تأیید شوند.
جان مولر از گوگل این را در یک ویدئو وب مستر توضیح داد:
“شما باید زیر دامنه ها را به طور جداگانه در Search Console تأیید کنید ، در تنظیمات تغییراتی ایجاد کنید و عملکرد کلی زیر دامنه را ردیابی کنید.
ما باید یاد بگیریم که چگونه آنها را جداگانه بخزیم اما در بیشتر موارد این فقط یک تشریفات در چند روز اول است. “
چه زمانی از دامنه فرعی استفاده کنید
فنی وجود دارد ، نام تجاری، و پیامدهای SEO در مورد اینکه چرا ناشری میزبان محتوا در یک دامنه فرعی را انتخاب می کند.
دلایل فنی استفاده از زیر دامنه
یک توسعه دهنده وب ممکن است یک نسخه مرحله ای از یک وب سایت را در زیر دامنه محافظت شده با گذرواژه انتخاب کند (یک سایت staging کپی از سایتی است که توسط توسعه دهنده ایجاد شده است تا یک الگوی جدید طراحی وب را آزمایش کند).
راه اندازی یک پایگاه داده جدید و نصب نسخه جدیدی از یک سایت در آن زیر دامنه که دقیقاً سایت تولیدی (نسخه سایتی که بازدیدکنندگان از آن بازدید می کنند) را آسان می کند ، آسان است.
تا زمانی که زیر دامنه از هیچ کجای وب پیوند نداشته باشد ، خزنده های موتور جستجو به طور کلی آن زیر دامنه را پیدا نخواهند کرد. اگر این کار را انجام دهند ، دیگر نمی توانند سایت صحنه را بخرند زیرا از رمز عبور محافظت شده است.
در سطح فنی ، سایت صحنه سازی که در یک زیر دامنه میزبانی می شود می تواند دارای همان فهرست ، URL و ساختار پیوند ثابت باشد به عنوان سایت اصلی که در وب زنده است.
میزبانی یک سایت صحنه پردازی در زیر شاخه کاری پیچیده تر است و خطاهای موجود در ساختار پیوند می توانند وارد شوند.
به دلایل فنی ، توسعه دهندگان ممکن است ایجاد یک پایگاه داده جدید برای یک زیر دامنه آسان تر باشند و با آن بخش مانند یک وب سایت مستقل رفتار کنند ، و تمام پرونده های پایگاه داده و CMS را کاملاً از بقیه سایت اصلی جدا کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
تقسیم یک سایت در یک زیر دامنه به توسعه دهنده این امکان را می دهد تا بدون تأثیرگذاری بر سایت اصلی ، به راحتی از الگوها و فناوری های 100٪ مختلف طرح بندی استفاده کند.
دلایل مارک برای استفاده از زیر دامنه
نام تجاری دلیل دیگری برای استفاده از زیر دامنه است.
به عنوان مثال ، ناشران معمولاً میزبانی بخشهای پشتیبانی خود را در یک زیر دامنه انتخاب می کنند.
در آنجا ، کاربر می تواند اسناد قابل بارگیری را پیدا کند ، س FAالات متداول ، و پرسش و پاسخ تالارهای گفتمان تحت یک زیر دامنه مانند support.example.com

برای اهداف تجاری ، برخی از مشاغل ممکن است یک زیر دامنه جداگانه ایجاد کنند تا بخشی از سایت خود مانند صفحات پشتیبانی را تقسیم بندی و مارک کنند و آنها را از بقیه سایت اصلی دور نگه دارند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
دلایل SEO برای استفاده از زیر دامنه ها
همچنین ممکن است دلایل SEO برای میزبانی در یک زیر دامنه وجود داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر ناشری دارای موضوعی کاملاً متفاوت از آن سایت اصلی باشد.
ناشر می تواند انتخاب کند که آن بخش را در یک زیر دامنه میزبانی کند تا آن محتوا را در وب سایت خود جدا کند اما همچنان در مارک سایت اصلی باشد.
به عنوان مثال برخی از سایت های خبری محتوای دستور العمل های خود را در یک زیر دامنه میزبانی می کنند.
من نمی دانم که آیا این کار به دلایل SEO انجام شده است یا خیر ، این نمونه ای از نحوه تفکیک یک بخش از سایت است که دارای موضوع بسیار متفاوت از بقیه سایت است ، جایی که یک بخش ثابت و نسبتاً همیشه سبز و بقیه سایت در یک وضعیت ثابت تغییر می کند.

با جدا کردن قسمت دستورالعمل از بقیه سایت ، یک ناشر می تواند اطلاعات مربوط به کل آن قسمت (دستورالعمل ها) را کنترل کند و اجازه ندهد که بقیه سایت بر آن بخش تأثیر بگذارد یا بر آن غلبه کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اینکه آیا گوگل در صورت جدا بودن می تواند بخش زیر دامنه را بهتر رتبه بندی کند یا خیر ، این یک نظر است.
اما این کاری است که به دلایل SEO انجام می شود ، برای اینکه یک زیر دامنه بتواند بدون نفوذ از سایت اصلی و برعکس رتبه بندی کند.
در زیر صفحه SERP برای بخش زیر دامنه دستورالعمل نیویورک تایمز وجود دارد.
هنگامی که شما “دستورالعمل های NYTimes” را جستجو می کنید ، Google آن را مانند یک وب سایت مستقل در SERP ها نمایش می دهد ، همراه با یک لیست شش بسته از زیرشاخه ها.

چیدمان های زیر شاخه مفید هستند
سایتی که جامع باشد را می توان معتبرتر از سایتی دانست که فقط روی یک قسمت جزئی از یک موضوع تمرکز دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این بدان معنی نیست که سایت گرانول دارای اعتبار یا مفیدیت کمتری است.
اما سایتی که می تواند گستره و عمق کامل موضوع را در بر بگیرد ، می تواند پیوندهای بیشتری را به خود جلب کند و معتبر شناخته شود.
به همین دلیل ، سایتی ممکن است استفاده از زیر پوشه ها را به جای زیر دامنه انتخاب کند.
دلیل دیگر استفاده از طرح زیرشاخه این است که بین بخشهای مختلف همپوشانی وجود دارد.
ممکن است کسی بخواهد برای غلات به صورت آنلاین خرید کند ، یک شلوار بدنسازی را انتخاب کند تا هنگام کار در خانه از آن استفاده کند.
سایتی که هر دو مورد را با خود حمل می کند مفیدتر از سایتی است که فقط روی یکی یا دیگری تمرکز دارد.
زیرشاخه یا زیر دامنه؟ بهترین گزینه را انتخاب کنید
مهمترین نکته برای استفاده از زیر دامنه این است که آیا برای کاربران مفید است.
حتی در این صورت ، SEO ، نام تجاری و مزایای فنی هر یک باید در نظر گرفته شود.
به طور کلی ، اگر برای کاربران منطقی باشد که بخشی به بقیه سایت تعلق داشته باشد ، استفاده از ساختار زیر شاخه بهترین راه برای ساختار وب سایت است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اما اگر بخش به عنوان یک سایت مستقل بهتر است زیرا با بقیه سایت بسیار متفاوت است و شما می خواهید آن بخش را با مارک یا نام سایت اصلی پیوند دهد ، پس یک دامنه فرعی ممکن است روش بهتر برای شما باشد .
بعضی اوقات ، پاسخ قطعی در مورد بهترین راه وجود ندارد. اما با در نظر گرفتن همه این عوامل ، انتخاب آسان تر می شود.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر:
تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، دسامبر 2020