چگونه موفقیت را اندازه گیری کنیم؟
این یک سوال سخت است که باید از خود به عنوان یک آژانس جستجوگر سئو بپرسید.
با داشتن یک مدل تجاری پیچیده ، از جمله بخشهای مختلف ، مشتریان و پروژه ها برای هم ترازی ، و درآمد مکرر ماهیانه برای تأمین امنیت ، تعیین اهداف قابل اندازه گیری و مسئولیت پذیری از خود به عنوان یک آژانس ممکن است یک وظیفه هولناک باشد.
از آنجا که باید ارزش مشتری خود را جلب کنید ، معمولاً اهداف آنها این است که ابتدا دستور کار را ایجاد می کنند.
با این حال ، یک فرایند استراتژیک کاملاً طراحی شده از نقطه 0 به معنای بهبود کارایی و نتایج استراتژیک بهتر است – شما می دانید که چه چیزی را می خواهید اندازه گیری کنید و چطور برای دستیابی به آن تلاش کنید.
در اینجاست که چارچوب اهداف و نتایج کلیدی (OKR) مفید است.
این روش که از میراث مدیریت توسط اهداف (پیتر دراکر) برگرفته شده و در دهه 1970 در اینتل کاملاً توسعه یافته است ، متدولوژی مدیریت مورد علاقه غول های فناوری مانند گوگل ، مایکروسافت و اوبر برای تعیین اهداف بلند پروازانه و تحقق آنها به روشی سیستماتیک قرار گرفت.
بالاخره بود جان دوئر، یکی از افراد اصلی در طراحی فرآیند Google OKR ، که گفت: “ایده ها آسان هستند. اعدام همه چیز است. “
و ، برای اطمینان از اجرای مناسب آژانس خود ، چه تازه شروع به کار کرده باشید و چه بخواهید OKR ها را به روشی دیگر امتحان کنید ، در اینجا مواردی است که باید بدانید:
فرآیند OKR در عمل
مانند هر مورد دیگر چارچوب خوب، یک نظریه ساده در پشت آن وجود دارد و بسیاری از تمرینات برای سفارشی کردن آن برای زمینه کسب و کار شما وجود دارد:
- اهداف آنچه شرکت در یک بازه زمانی مشخص می خواهد به انجام برساند – آنها باید بلند پروازانه ، کیفی و متمرکز بر ارزش آفرینی برای تجارت باشند.
- نتایج کلیدی نحوه دستیابی شما به اهداف را به روشی خاص ، ملموس و قابل اندازه گیری نشان می دهد – همچنین قابل پیگیری هستند.
بر اساس فرمول Doerr “من (هدف) را با اندازه گیری (نتایج کلیدی)، “می توانید پیش بروید و توسعه آنها را شروع کنید:
- شما باید 3-5 تیم شرکت را برای سال و / یا برای هر سه ماه با تیم رهبری خود تعیین کنید.
- سپس هر بخش 3-5 هدف تعیین می کند که با اهداف شرکت تعیین شده توسط تیم رهبری منطبق باشد.
- ردیف نهایی 3-5 هدف فردی است که بین مدیران و تیم های آنها تعیین می شود و به هر بخش و اهداف شرکت کمک می کنند.
- هر هدف دارای مجموعه ای از 2-5 نتیجه کلیدی است – که همیشه شامل اعداد است.
می گوید: “آنچه من با آژانس ها و راه اندازی OKR ها به بهترین وجهی کار می کردم ، اطمینان از اهداف تجاری بودن OKR ها است.” میشل مک کورت، مدیر روابط عمومی در 15 پنج. وی ادامه داد: “اینها افراد را مستقیم نگه می دارند و ادامه می دهند ، اما برای ترغیب مردم به عملکرد در اوج بهره وری ، ساختار رهبری لازم است. بنابراین ، اگر اهداف شرکت شما شامل رشد مشتری و شریک موفق بودن برای مشتری شما است ، ساختار OKR خود را متناسب با آن بسازید. به عنوان مثال ، مشتری را با٪ XX رشد دهید ، یا XX٪ مشتری خود را حفظ کنید. سپس ، OKR های شخصی همه می توانند بالا بروند. “
یا همانطور که کریستینا وودکه در این مورد برجسته می کند تمرکز رادیکال، شما باید سه ماده اصلی را متعادل کنید:
- تعیین اهداف الهام بخش و قابل اندازه گیری.
- اطمینان از پیشرفت تیم در رسیدن به اهداف مورد نظر.
- تعیین ردیف برای این اهداف.
نحوه استفاده از چارچوب اهداف و نتایج کلیدی برای آژانس خود
بیایید عمیق تر شیرجه برویم و ببینیم آژانس هایی که با آنها صحبت کرده ایم چگونه از این روند استفاده می کنند.
خواهید دید که روش های مختلفی برای ایجاد موفقیت در شما وجود دارد که همه دارای شایستگی های مختلفی هستند: رفتار با نمایندگی خود به عنوان مشتری و اندازه گیری بر این اساس ، پاسخگویی آژانس خود با OKR های مشتری یا استفاده از OKR برای ایجاد نوآوری برای شاخه خاصی از شما تجارت آژانس
با آژانس خود به عنوان مشتری رفتار کنید و OKR ها را مطابق با چشم انداز خود تنظیم کنید
اگر می خواهید موفقیت آژانس خود را به طور موثر تعریف کنید ، پس با خود به عنوان مشتری رفتار کنید و بر اساس آن محیط خود را تنظیم کنید ، آرون دیکس، مدیر عامل برای Impression Digital، توصیه می کند.
این می تواند به معنای ایجاد اهداف برای تیم های بازاریابی و توسعه کسب و کار شما باشد ، با نتایج کلیدی مانند افزایش تماس های کشف 20٪ یا تحویل ایکس نه کشف این سه ماهه را به موارد متمرکزتر مانند عملکرد ماهانه کلمات کلیدی آژانس هدفمند یا عملکرد پیوند ساختن بر اساس تلاش های روابط عمومی شما فرا می خواند.
مدیر Impression افزود: “تعیین کنید که چگونه می خواهید خود را به عنوان یک آژانس اندازه گیری کنید و موفقیت برای شما به چه معناست و سپس در برابر آن سنجید.” داشتن یک معیار برای هدف ، تیم شما را بر کیفیت اقدامات و نتایج متمرکز می کند ، در حالی که ساختار را به فرایندهای کسب و کار شما می رساند.
شاید شما بخواهید مشتری خاصی ایجاد کنید یا در 3 کلمه برتر برای کلمات کلیدی نمایندگی در منطقه خود رتبه بندی کنید – هر آنچه را برای رسیدن به هدف تعیین کنید ، اکنون چیزی قابل اندازه گیری و قابل پیگیری دارید.
به علاوه ، همانطور که دیكز اضافه كرد ، با تنظیم OKR های سه ماهه ، شما وقت كافی برای ایجاد تغییر را دارید ، اما ارتباط مستقیمی با استراتژی سالانه ندارد و فرصتی برای آزمایش و آموخته ها از یك چرخه به چرخه دیگر فراهم می كند.
فرایند OKRs این را تشویق می کند – بنابراین یادگیری از نتایج و اهداف کلیدی ناموفق برای مقیاس گذاری تلاش های شما بسیار مهم است.
همچنین چیزی است که می توانید با آن راحت باشید ، لوک فیتزجرالد، موسس راست فیتز، ذکر می کند: “در یک سیستم نمره گذاری از 0.1 به 1 ، نمره 0.3 می تواند خوب باشد. اگرچه گاهی توضیح آن برای تیم دشوار است ، اما اگر هر بار اهداف خود را میخکوب کنید ، به این معنی است که آنقدر هدف ندارید که بتواند شما را به چالش بکشد. “
اهداف قابل اندازه گیری و پاسخگویی برای نمونه کارها مشتری شما
“من هر مکالمه مشتری را با این سوال شروع می کنم ،”اهداف شما چیست؟ “، جف لیزیک، مدیر عامل شرکت تغییر سرخ، هنگام توضیح چگونگی استفاده از روش OKRs برای نمونه کارهای مشتری آژانس ، پس از سالها کشف آن در مقاله ارجاع گوگل ، استدلال می کند.
شروع با اهداف تجاری مشتری پایه خوبی برای تعیین اهداف قابل اندازه گیری و نتایج کلیدی را فراهم می کند ، در حالی که تیم را مسئول نگه می دارد. همانطور که لیزیک اضافه می کند ، این برنامه همچنین “راهبردی را به تاکتیکی متصل می کند” ، و یک نقشه راه برای هر کمپین مشتری ایجاد می کند ، که مرحله به مرحله قابل اندازه گیری است.
به عنوان یک آژانس ، آنها فرایند را بیشتر ادامه می دهند و OKR ها را براساس جلسات برنامه ریزی سالیانه تنظیم شده با مشتریان خود ایجاد می کنند – سپس این OKR ها توسط هر مدیر حساب در تیم متعلق است.
بیایید بگوییم یک مشتری می خواهد در سال 2021 ، پس از ایجاد اختلال همه گیر ، به مسیر خود برگردد. اما به چه معنا است؟
نتایج کلیدی ممکن است شامل بهینه سازی تبدیل صفحه مقصد ، افزایش لید تا x٪ یا دستیابی به 3 موقعیت برتر برای کلمات کلیدی محلی در دسته بندی های خاص محصول / خدمات باشد. با این حال ، ممکن است بخواهید KPI کلانی برای این هدف گسترده در نظر بگیرید و درآمد را اندازه گیری کنید و همچنین یک شاخص مناسب برای راه اندازی مجدد کسب و کار باشید.
گاهی اوقات ، می توان برای تدوین اهداف قابل اندازه گیری در مرحله فروش ، مبارزه کرد. با این حال اهداف تجاری می توانند “مهندسی معکوس” باشند و به عنوان یک آژانس ، می توانید مشاور باشید و به مشتریان خود کمک کنید تا اهداف مناسب را برای خود شناسایی کرده و عملکرد SEO خود را مستقیماً متصل کنند.
برای اطمینان از شروع با معیارهای مناسب ، a روش پیش بینی قابل اعتماد ابزاری را برای تعیین اهداف سئو فراهم می کند که می توانید در برابر آنها اندازه گیری کنید – بنابراین پیروزی های سئو و نتایج کسب و کار (جلسات و تبدیل ها) را در کل ردیابی می کنید.