
در یک بررسی تنور، دو سوم هزاره گفتند که gif ها در انتقال احساسات کار بهتری نسبت به متن انجام می دهند. درسته. با استفاده از Gif ، مارک ها می توانند مخاطبان هدف خود را به گونه ای که متن ساده یا تصاویر ثابت ندارند ، سرگرم و جذب کنند.
فقط به این GIF نگاه کنید:

در چند قاب ، بحث gif / jif را به طور کامل توصیف می کند – این می تواند پاراگرافهای متن را بگیرد.
این چطور با بازاریابی ارتباط دارد؟ چگونه می توانید از قدرت gif برای تقویت استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید؟
در این مقاله ، من به شما نشان خواهم داد که چگونه می توانید در طول برنامه بازاریابی خود از gif برای افزایش تعامل ، ایجاد نام تجاری خاص و سرگرمی مخاطبان خود استفاده کرده و از آنها استفاده کنید.
Gif ها را از طریق موتور جستجوی Gif پیدا کنید
موتور جستجوی gif مخزنی از gif است که می توانید براساس دسته بندی ، محبوبیت ، نام ، هنرمند gif و چندین پارامتر جستجوی دیگر جستجو کنید ، دقیقاً مانند یک سایت تصویری.
به طور معمول ، شما یک کلمه ، عبارت کوتاه یا نقل قول را تایپ می کنید و نتایج از بیشترین تا کمترین محبوب به نظر می رسند.
اینجا جایی است که موتورهای جستجوی GIF بیشترین تفاوت را با موتورهای سنتی دارند: کلمات کلیدی دم طولانی ممکن است نتایج شما را به طور قابل توجهی محدود کند.
بگذارید بگوییم من یک GIF جشن می خواهم ، بنابراین “جشن” را جستجو می کنم. این همان چیزی است که ظاهر می شود:

Giphy – سایت نمونه بالا – مسلماً محبوب ترین موتور جستجوی gif است. در حقیقت ، Giphy همان است دومین موتور جستجو برخط.
(با این حال ، این تنها گزینه نیست. مکان های دیگر برای پیدا کردن gif شامل موارد زیر است) تنور، تامبلر ، ردیت و ایمگور).
در Giphy ، مارک ها می توانند کانال هایی برای Gif های خود ایجاد کنند ، دقیقاً مانند YouTube. حتی بایگانی های ملی دارای یک کانال Giphy است:

مردم از Gif برای چه استفاده می کنند؟
اکنون از Gif ها به جای شکلک و متن در مکالمات آنلاین روزمره استفاده می شود. بازاریابان می توانند در این قطار بپرند تا توجه مخاطبان ما را در خبرهای بی پایان توییتر ، فیس بوک و Tumblr خود جلب کنند و با کاربران در همه سیستم عامل های بازاریابی ما درگیر شوند.
گیف بوده است از سال 1987 تاکنون، مدت ها قبل از اینکه استفاده از اینترنت گسترده شود. این یک تصویر ساده از یک جت تجاری بود که در آسمان ابری پرواز می کرد.
در روزهای ابتدایی اینترنت تجاری ، gif ها در سراسر وب سایت ها وجود داشت – چرخاندن آیکون ها ، علائم در دست ساخت ، دکمه های CTA چشمک زن – و شلوغ بود.
سپس ، گیف ها به رقصیدن همه چیز تبدیل شدند – موز کره ای – کره بادام زمینی ، و البته عزیزم می رقصید؛ احتمالاً اولین GIF برای دستیابی به جایگاه فرهنگ پاپ است.

Gif ها می توانند چیزی بیش از ابزاری برای شوخ طبعی باشند. بازاریابان می توانند از محبوبیت خود برای تبلیغ مارک های خود به روش های جدید استفاده کنند. از Gif می توان در بازاریابی از طریق ایمیل ، پست های اجتماعی و وبلاگ استفاده کرد – حتی برخی از وبلاگ ها کل مقاله ها را از طریق gif ایجاد می کنند!
نکاتی برای بهینه سازی جستجوی موتور Gif (GEO)
مانند سایر موتورهای جستجو ، برای استفاده بهینه از gif ها ، باید اطلاعات لازم را کسب کنید بهینه سازی جستجوی موتور gif (GEO).
اگر قبلاً آن را ندارید ، به ایجاد حساب کاربری در سایتی مانند Giphy فکر کنید ، خصوصاً اگر در فکر ایجاد gif های شخصی خود هستید. این روش دیگری است که با استفاده از gif هایی که کاربران می توانند از طریق کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند ، به نام تجاری خود قابلیت مشاهده می دهد.
به یاد داشته باشید ، بارگذاری محتوای شما کافی نیست – شما باید آن را بهینه کنید. در اینجا چند نکته برای بهینه سازی gif های شما آورده شده است.
مراقب هدف پیام و مخاطبان خود باشید وقتی از Gif استفاده می کنید
قبل از اینکه یک gif را به اشتراک بگذارید یا ایجاد کنید ، از خود بپرسید که می خواهید چه کاری را انجام دهید. می خواهید مخاطبانتان با gif شما چه کار کنند؟ برخی از اهداف مشترک برای gif شامل موارد زیر است:
- کسب لایک و اشتراک
- جرقه گفتگو برای افزایش تعامل
- افزایش آگاهی در مورد یک محصول یا خدمات
- افزایش نرخ کلیک
اکنون به انواع گیف هایی که برای پلتفرم و مخاطبان شما مناسب هستند فکر کنید. آنها به چه پاسخی خواهند داد؟ اگر از مرجع فرهنگ پاپ استفاده می کنید ، آیا آنها آن را تشخیص می دهند؟
علاوه بر این ، مطمئن شوید که gif شما واقعاً صحبت می کند به مخاطبان شما و نه در آنها انتخاب یک گیف برای شوخ طبعی یا محبوبیت آن بسیار آسان است ، اما تهیه آن به عنوان لحن ناشنوا نیز بسیار آسان است.
در طول انتخابات 2020به عنوان مثال ، گپ یک گیف از ژاکت های آبی و قرمز ایجاد کرد که با این پیام ترکیب شده بود ، “یک چیزی که ما می دانیم این است که ، با هم ، می توانیم جلو برویم.”

این گیف در حالی که هنوز آرا being شمارش می شد ، ارسال شد که بسیاری از آنها زمان کم و با توجه به چالش برانگیز بودن موضوعات را از دست داد. پس از آن حذف شد ، اما ، همانطور که می دانیم ، هر چیزی که در اینترنت ارسال می شود برای همیشه وجود دارد.
شما باید مواردی بیشتر از اینکه فقط gif های شما بیان می کنند را در نظر بگیرید – این کارهایی است که افراد یا شخصیت های gif انتخابی شما انجام داده اند.
اگر از افراد مشهور یا سیاستمداران در گیف خود استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که در مورد فرارهای اخیر آنها دقت لازم را انجام می دهید. آیا آنها کار جنجالی انجام داده اند؟ اگر از یک شخصیت داستانی استفاده می کنید ، آیا چیزی در مورد این شخصیت وجود دارد که بتواند بینندگان را از خود دور کند؟
با روند Gif همراه باشید
ثابت ماندن با gif می تواند برند شما را مرتبط نگه دارد و به شما کمک کند در جستجوها از طریق کلمات کلیدی پرطرفدار ظاهر شوید.
برخی از گیف ها روندهایی ایجاد می کنند – فکر کنید تولد کودک رقصنده یا “پسر در میان جمعیت” است.
بسیاری از گیف ها فیلم های محبوب تلویزیونی ، برنامه های تلویزیونی ، رویدادها یا افراد مشهور را رد می کنند.
یکی از راه های حفظ gif و درنهایت ، مرتبط بودن محتوای شما ایجاد یک gif اصلی است که مستقیماً در مورد یک رویداد صحبت می کند.
روش دیگر برای ادامه روند ایجاد gif با استفاده از یک نمایش ، فیلم یا شخص محبوب است. این می تواند یک فرد مشهور ، سیاستمدار یا فقط کسی باشد که در خبرها از 15 دقیقه شهرت خود لذت می برد (یا نه).
به عنوان مثال ، Justine Masters را از مسابقه Drag RuPaul به یاد دارید؟

این گیف بیش از داشت 419 میلیون بازدید در سال 2019، و استفاده از چیزی شبیه به این می تواند به مصرف کنندگان نشان دهد که شما از آخرین مدها بیزارید.
مراقب اندازه پرونده Gif باشید
وقتی صحبت از gif می شود ، کوچکتر به طور کلی بهتر است. لیست های Giphy توصیه های زیر برای بارگذاری gif در سایت خود:
- پرونده های 8 مگابایتی یا پایین بهترین هستند.
- وضوح تصویر در زیر یا 480 م mostثرترین است.
گیف ها مانند تصاویر ساکن نیستند ، جایی که وضوح بالا در آن ضروری است. این بیشتر به پیام مربوط می شود تا شکل ظاهری ، خصوصاً اینکه بیشتر تصاویر گیف در تلفن همراه مشاهده می شوند.
برچسب ها را به Gif های خود اضافه کنید
پس از بارگذاری gif ، فراموش نکنید که برچسب ها را اضافه کنید ، زیرا کاربران توسط آنها جستجو می کنند. اطمینان حاصل کنید که همه برچسب های مربوطه را در آن گنجانده اید. به عنوان مثال ، اگر از gif Jasmine Masters در بالا استفاده می کنید ، ممکن است بخواهید “Jasmine Masters” ، “RuPaul’s Drag Race” و “And I oop.”
گیف ها را کوتاه و شیرین نگه دارید
Gif ها ویدئو نیستند و Giphy توصیه می کند که gif ها را زیر شش ثانیه و در صورت امکان 100 فریم نگه دارید ، اگرچه مدت زمان بیشتری مجاز است.
شش روش استفاده از Gif برای تبلیغ برند شما
گیف ها زبان خودشان شده اند. می توانید از آنها برای واکنش نشان دادن ، احساسات نشان دادن ، حمایت دادن ، گفتن مواردی که گفتن آنها دشوار است به صورت نوشتاری استفاده کنید – تقریباً همه موارد را می توان از طریق gif گفت.
این شامل گفتن مخاطبان برای چرا باید مارک شما را انتخاب کنند.
در اینجا چند نکته در مورد چگونگی استفاده از gif برای معرفی برند خود به مخاطبان مورد نظر خود آورده شده است.
برای سرگرمی مخاطبان خود از Gif استفاده کنید
این احتمالاً متداول ترین کاربرد گیف است. مارک ها از gif ها صرفاً برای سرگرمی مخاطبان خود با به اشتراک گذاشتن گیف های معروف مرتبط با برندشان یا با ایجاد کپی شخصی خود استفاده می کنند.
این یکی از رستوران های فست فود Chick-fil-a است که با طلسم گاوی امضا شده آنها ارائه شده است.

چه از آیکون های فرهنگ پاپ استفاده می کنید و چه از کارهای شخصی خود ایجاد می کنید ، سرگرمی نگه داشتن چیزها می تواند مخاطبان شما را به خود جلب کند.
در پست های وبلاگ از Gif استفاده کنید
پادشاه غیر قابل انکار لیست gif-loaded است Buzzfeed. آنها ژانر کاملی از مقالات را فقط بر اساس gif ایجاد کرده اند.
Giphy همچنین وارد بازی شده و پست های وبلاگی را درباره رویدادهای جاری و موضوعات پرطرفدار ایجاد می کند که دارای gif در موتور جستجوی خود هستند.
به خاطر داشته باشید که لازم نیست کل داستان ها را از داخل gif خلق کنید. به سادگی با استفاده از چند gif خوب در یک پست وبلاگ می توانید یک نکته را بهتر از تصویر ثابت نشان دهید یا تأکید کنید.
نکته حرفه ای: اگر پست وبلاگ شما یک موضوع جدی را شامل می شود ، کنار گذاشتن gif ها را در نظر بگیرید.
از Gif در ایمیل مارکتینگ استفاده کنید
استفاده از gif در بازاریابی از طریق ایمیل می تواند کمی مشکل باشد ، اما اگر به خوبی انجام شود می تواند مفید باشد.
از خود بپرسید که مخاطبان هدف شما چگونه به gif های ایمیل های شما پاسخ می دهند. برای برخی ، باز کردن ایمیل برای ایجاد انبوهی از تصاویر متحرک نتیجه ای عظیم است.
این جایی است که برخی از تحقیقات می توانند مفید واقع شوند – به عنوان مثال ، نحوه تعامل جامعه شما با برند شما در شبکه های اجتماعی را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها از یک gif خوب استقبال می کنند یا خیر.
مخاطب شما هر کسی باشد ، باید در ایمیل های خود از gif به میزان کم استفاده کنید. این به دو دلیل است:
- تعداد زیاد GIF باعث می شود ایمیل های شما شلوغ و گیج کننده به نظر برسد. مخاطبان شما ممکن است پیام شما را در میان رنگهای چشمک زن و تصاویر متحرک از دست بدهند.
- گیف می تواند باشد پرونده های بزرگ، و آنها می توانند زمان تأخیری را ایجاد کنند که مخاطبان شما سعی می کنند آنها را باز کنند.
سرانجام ، اگر ایمیل های شما لحن جدی تر یا حرفه ای تری به خود گرفت ، به هیچ وجه از GIF استفاده نکنید. Gif ها به قطعه محتوایی لحن سبک تری می دهند که ممکن است با پیام شما بی صدا نباشد.
برای نمایش محصولات خود از Gif استفاده کنید
گیف ها نباید فقط برای سرگرمی باشند. می توانید از آنها برای برجسته کردن ویژگی های محصول در چند قاب استفاده کنید.
این به ویژه برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار مفید است. به عنوان مثال ، Subway مرتباً گیف های خوش رنگ و سرگرم کننده ایجاد می کند تا ساندویچ ها و سالادهای خود را به نمایش بگذارد.

برای تقویت نامزدی از Gif استفاده کنید
تعامل با GIF می تواند فراتر از پسندیدن و اشتراک گذاری باشد. در اینجا دو روش وجود دارد که می توانید از gif برای افزایش تعامل استفاده کنید.
عکسهای واکنش
gif های واکنش راهی عالی برای پاسخگویی به نظرات پیروان در مورد اخبار اجتماعی شما هستند. از آنجا که اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی دارای gif یکپارچه هستند ، بارگذاری آن آسان است.
بیایید بگوییم شخصی تعارف خوبی به برند شما پرداخت. به جای اینکه فقط بنویسید “متشکرم” ، که می تواند کمی غیر شخصی یا رباتیک باشد ، می توانید یک گیف مانند این را ارائه دهید تا نشان دهد که چقدر از بازخورد آنها قدردانی می کنید:

اگر می خواهید کمی بیشتر شوخ طبعی به پاسخ خود تزریق کنید ، می توانید چیزی مانند این را امتحان کنید:

اصولاً gif به شما امکان می دهد پاسخ های خود را به صدای نام تجاری خود و پیامی که می خواهید منتقل کنید ، شخصی سازی کنید.
Giffing زنده
در سال 2012 ، تامبلر دنیا را به جهانیان معرفی کرد غر زدن زنده در طول بحث های ریاست جمهوری به توییت زدن زنده اما با گیف فکر کنید.
شما می توانید در طول یک رویداد مهم تلویزیونی مانند پریمیر فصل یک نمایش محبوب ، یک نمایش جوایز یا یک رویداد ورزشی از giffing زنده استفاده کنید.
هر چیزی که می توانید با نام تجاری خود ارتباط برقرار کنید ممکن است از غرق شدن زنده بهره مند شود. این کار را می توان در هر سایت رسانه اجتماعی انجام داد.
نتیجه
Gif ها ممکن است به عنوان چرخش آیکون ها و انیمیشن های خنده دار شروع شده باشند ، اما تبدیل به ابزاری قدرتمند برای بازاریابان شده اند.
وقتی همه از gif برای برقراری ارتباط استفاده می کنند ، مارک های تجاری برای افزایش تعامل و تبلیغ محصولات و خدمات خود امری بی عیب و نقص هستند.
به استراتژی بازاریابی خود نگاه کنید و تصمیم بگیرید که چه موقع و چگونه می توانید از gif برای انتقال ایده ها به بهترین شکل به مخاطبان خود استفاده کنید. فایلهای gif را در موتورهای جستجو پیدا کنید یا موارد شخصی خود را بسازید – هرچه برای برند شما بهترین نتیجه را دارد.
اگر برای اجرای این روش و سایر تکنیک های بازاریابی محتوا به کمک نیاز دارید ، ما برای کمک به شما هستیم!
چگونه می توانید از gif در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید؟