هرزنامه های مراجعه کننده از حدود سال 2013 تاکنون بدون مراجعه به وب سایت های ما ، به داده های Google Analytics (GA) ما دسترسی پیدا کرده اند.
هرزنامه ارجاع ممکن است به صورت ارجاع تقلبی جعلی ، اصطلاح جستجو یا مراجعه مستقیم به مدیران نشان داده شود.
هرزنامه های مراجعه کننده مرجعی را که در ترافیک مراجعه GA شما نمایش داده می شود ، رد می کنند ، این نشان دهنده بازدید یک صفحه از سایت مورد نظر آنها است حتی اگر کاربر صفحه را مشاهده نکرده باشد.
هرزنامه ارجاع نمی تواند با ایجاد یک بازدید جعلی (به شرطی که روی پیوند هرزنامه کلیک نکنید) به سایت شما آسیب برساند.
مشکل این است که بازاریاب ها باید این نوع ترافیک را به صورت دستی رمزگشایی و از داده های GA خود فیلتر کنند تا حس درستی از آن پیدا کنند.
از آنجایی که ما برای اتخاذ تصمیمات عمده در زمینه بازاریابی به GA اعتماد می کنیم ، داده های پاک برای ما معنی دارند.
بدون اطلاع از هرزنامه ارجاع و نحوه فیلتر کردن آن ، بازاریابان می توانند بر اساس ترافیک جعلی ربات نتیجه گیری های مثبتی انجام دهند.
در این ستون ، بازاریاب ها می آموزند که چگونه خود را تمیز کنند تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل داده ها با فیلتر کردن هرزنامه ارجاع.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر اخیراً به Google Analytics 4 مهاجرت کرده اید ، ما در اینجا بخشی نیز برای شما در نظر گرفته ایم.
برای عشق به فیلترها ، هرزنامه ارجاع چیست؟
هرزنامه ارجاع ، که به عنوان هرزنامه ارجاع یا هرزنامه شبح نیز شناخته می شود ، توسط ربات های هرزنامه ایجاد می شود که برای بازدید از وب سایت ها و ایجاد مصنوعی مشاهده صفحه ایجاد می شوند.
به نظر ترسیمی می رسد ، اما ربات ها فقط قطعاتی از اسکریپت برنامه ریزی شده هستند که برای تکمیل یک کار بصورت آنلاین طراحی شده اند.
تخمین زده شده است که 37٪ فعالیت وب سایت توسط ربات ها ایجاد می شود و کمتر از نیمی از این فعالیت ربات قانونی است.
ربات های مطلوب عبارتند از:
- خزنده ها را جستجو کنید که صفحات نتایج موتور جستجو را ایجاد می کنند.
- جستجوگرها سلامتی وب سایت شما را کنترل می کنند.
- فروشندگان فید که محتوا را به قالب تلفن همراه تبدیل می کنند.
نیمه دیگر ربات ها خیلی نجیب نیستند.
برخی به طور خاص برای ارسال هرزنامه گزارش های ارجاع ما با ارسال درخواست های HTTP نادرست به وب سایت های ما با قابلیت ایجاد ترافیک غیر انسانی طراحی شده اند که به آن ترافیک ربات گفته می شود.
شما نمی توانید طلای خود را با زباله در مقیاس وزن کنید
هرزنامه ارجاع داده های Google Analytics شما را به طور مصنوعی باد می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
سطح تورم مصنوعی به میزان هرزنامه ارجاع وب سایت شما بستگی دارد که بسته به صنعت شما متفاوت است.
به همین ترتیب ، تهدیدی که این ترافیک برای آن ایجاد می کند یکپارچگی داده های شما با میزان تردد قانونی وب سایت شما در یک روز عادی مستقیماً متناسب است.
به عنوان مثال ، اگر ماهانه هزاران یا حتی دهها هزار بازدید داشته باشید ، با چند صد جلسه ارجاع هرزنامه داده های شما به طور قابل توجهی کج نخواهد شد.
با این حال ، اگر هر ماه فقط 50-100 بازدید داشته باشید ، چند صد مراجعه ناخواسته اطلاعات GA شما را کاملاً دور می اندازد و به طور موثر ترافیک قانونی را خفه می کند.
اگر از این مشکل اطلاع نداشته باشید ، می تواند برای استراتژی بازاریابی شما بسیار خطرناک باشد.
چگونه فیلتر Spam ارجاع را در Universal Analytics فیلتر کنیم
این دردسر است که رباتها به وب سایتهای ما اسپم می زنند.
خبر خوب این است که فیلتر کردن این نوع ترافیک از نظر تاریخی بسیار ساده بوده است.
با این حال ، طرح در اکتبر 2020 ، زمانی که گوگل راه اندازی شد ، ضخیم شد Google Analytics 4.
ما در بخش بعدی به هرزنامه ارجاع در این نسخه جدید GA خواهیم پرداخت.
در حال حاضر ، بیایید ببینیم که چگونه در حساب Universal Analytics خود به این مهم دست پیدا کنیم.
مطمئن شوید که مجوزهای لازم برای ایجاد تغییرات در حساب Google Analytics خود را در سطح مدیر دارید و سپس به آنجا پیمایش می کنید.
برای شروع ، ابتدا یک نمای جدید ایجاد کنید.
این بهترین روش در GA است که پیکربندی های جدید مانند فیلترها را در نمای جدید آزمایش کنید ، به جای نمایش داده خام پیش فرض ، زیرا تغییرات می توانند دائمی باشند و در این راه اشتباهاتی انجام می شود.
کلیک کنید ایجاد نمای در ستون سمت راست (اگر ستون View برای شما قابل مشاهده نیست ، ممکن است به این دلیل باشد که اکنون در Google Analytics 4 هستید):
نوع نمای خود را انتخاب کنید سایت اینترنتی یا برنامه موبایل.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
سپس نام آن را بگذارید و همان مناطق و منطقه زمانی را به عنوان نمای اصلی خود انتخاب کنید تا مطمئن شوید سیب را با سیب مقایسه می کنید:
Google عمده کار فیلتر کردن هرزنامه ارجاع را به صورت خودکار برای شما انجام می دهد.
به نمای آزمایشی خود بروید تنظیمات را مشاهده کنید و اطمینان حاصل کنید که گزینه به همه بازدیدها را از رباتها و عنکبوتهای شناخته شده حذف کنید انتخاب شده است:
با بررسی این موارد ، به طور خودکار و به راحتی قادر خواهید بود تا 75-80٪ از ترافیک ربات را فیلتر کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بهترین روش دیگر افزودن حاشیه نویسی برای علامت گذاری تاریخ شروع فیلتر کردن ترافیک ربات است.
حاشیه نویسی به عنوان یک مرجع مفید برای به خاطر سپردن تغییرات قابل توجه در طول زمان عمل می کند و می تواند به تیم ها کمک کند تا سابقه این نوع تغییرات را ثبت کنند.
برای ایجاد یک حاشیه نویسی جدید ، کافی است روی پیکان کوچک زیر هر نمودار در Google Analytics کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید:
در مرحله بعدی ، برای از بین بردن هرزنامه های باقیمانده باقیمانده و ایجاد آن از طریق فیلتر Google ، باید مقداری کار دستی انجام دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اما قبل از انجام این کار ، باید بدانید که به سایت های اسپم دسترسی پیدا می کنند.
چگونه ترافیک مراجعه به نامه های ناخواسته را در GA شناسایی می کنید؟
اگر می خواهید ببینید آیا وب سایت هایی که شما در گزارش ارجاعات خود مشکوک به هرزنامه هستند واقعاً هستند یا خیر ، ابتدا بررسی کنید که آیا آنها روشن هستند یا خیر این لیست یا این لیست از وب سایت های شناخته شده هرزنامه.
شاخص های دیگر نرخ گزاف گویی 0 یا 100٪ ، زمان جلسه 0 ثانیه است (به راحتی می توان درک کرد که چگونه داده ها با چنین چیزهایی از این دست کج می شوند) و ارجاع نام میزبان تنظیم نشده است.
با لیست “مراجعه کنندگان بد” ، می توانید آنها را به صورت دستی مسدود کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به سمت خود بروید مراجعات گزارش ، و فیلتر کردن با نرخ نزولی نزولی.
اکنون ، یک فیلتر پیشرفته اعمال کنید تا فقط تعدادی از جلسات را در یک آستانه مشخص نشان دهد.
این تعداد می تواند با توجه به حجم ترافیک شما متفاوت باشد.
در مثال زیر 50 استفاده شده است.
برای شناسایی مشکوک به مراجعه به سایت های هرزنامه ، از نشانگرهای بالا استفاده کنید.
شما باید تا آنجا که می توانید تأیید کنید بدون اینکه واقعاً روی این وب سایت های ناخواسته کلیک کرده و از آنها بازدید کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مراقب باشید ، هرچند ممکن است بخواهید با بخشهای دیگر تماس بگیرید تا مطمئن شوید این سایتها به نوعی تلاش تبلیغاتی ناموفق مرتبط نیستند.
مهم است که ابتدا فیلتر حساب کاربری نمایش آزمایشی خود را باز کنید.
پس از فیلتر شدن این سایت ها ، برای همیشه از بین می روند (بنابراین بهتر است مطمئن شوید که واقعاً هرزنامه است!).
پس از اطمینان ، لیست خود را در Notepad یا Text Editor ایجاد کنید تا بتوانید آن را دوباره در GA جای گذاری کنید.
تمام URL ها را به دامنه سطح بالا (TLD) آنها کاهش دهید.
به عنوان مثال ، af401e8c.linkbabes.com یکی از شرکتهای وابسته به linkbabes.com است ، بنابراین بهتر است فقط linkbabes.com را به لیست احتمالی استثنا ارجاع خود اضافه کنید.
اکنون با لیست URL های خود یک عبارت منظم ایجاد کنید ، بنابراین به نظر می رسد مانند مثال زیر از Moz:
yourmaindomain .com | otheruseddomain .com | payingservice .com | translatetool .com
مراقب باشید وب سایت ها را با نوار لوله جدا کنید و در مقابل پسوند دامنه یک عکس واکنشی اضافه کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این امکان را برای سایر زیر دامنه های متعلق به آن TLD نیز فراهم می کند.
اکنون ، سرانجام آماده ایجاد فیلتر خود هستید!
به نمای آزمایش جدید خود بروید ، روی کلیک کنید فیلترها، سپس فیلتر را اضافه کنید برای ایجاد یک مورد جدید
برای شناسایی آسان بعداً به فیلتر جدید خود یک نام توصیفی مانند Spam ارجاع دهید.
خود را تغییر دهید نوع فیلتر به سفارشی، و تغییر دهید استثنا کردن فیلد فیلتر به منبع کمپین (نه قسمت ارجاع).
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در آخر ، لیست از پیش ساخته شده URL های هرزنامه ارجاع خود را جایگذاری کنید:
هنگامی که شروع به فیلتر کردن هرزنامه ارجاع می کنید ، می توانید ببینید میزان آن چقدر است و بر میزان بازدید شما تأثیر می گذارد.
اگر علامت آن برداشته نشود ، می تواند قسمت قابل توجهی از ترافیک وب سایت شما را به خود اختصاص دهد ، بنابراین به راحتی می توان فهمید که بازاریابان جستجو از این کار اذیت می شوند.
مسدود کردن هرزنامه ارجاع با استفاده از فیلترهای داده در Google Analytics 4
اگر اخیراً استفاده از Google Analytics را شروع کرده اید یا به طور فعال حساب Universal Analytics خود را منتقل کرده اید ، باید یک ویژگی Google Analytics 4 (GA 4) داشته باشید (که اکنون پیش فرض است).
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در حالی که بازاریابان دیجیتال عاشق برگه جدید تعامل هستند ، اکنون تنظیم فیلترها برای مراجعه کنندگان هرزنامه متفاوت است.
برجسته ترین واقعیت این است که در رابط جدید Google Analytics 4 Admin ، چشم انداز ستون دیگر موجود نیست.
در عوض ، GA 4 استفاده می کند جریان داده ها، که ستون خاص خود را ندارد.
اکنون بازاریابان دچار سردرگمی می شوند زیرا بسیاری از کارهایی که قبلاً در GA انجام می دادیم در بخش “مشاهده” قرار می گیرند و بسیاری از مقالات از این قبیل باید به روز شوند تا ایجاد موضوعاتی مانند اینها.
با GA 4 جدید ، بازاریاب ها می توانند تا 10 فیلتر داده در هر ملک ایجاد کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
فیلترهای ترافیک داخلی پیشنهاد شده و تا حدودی از قبل پیکربندی شده اند.
با این حال ، در حال حاضر ، فقط دو نوع فیلتر موجود است:
- ترافیک برنامه نویس
- ترافیک داخلی
هیچ یک از این موارد برای فیلتر کردن هرزنامه ارجاع خارجی مناسب به نظر نمی رسد.
علاوه بر این ، اگر برای کمک به پشتیبانی گوگل متوسل شوید ، خود را در یک حلقه بی پایان بین بنر بالای کشوی Google قرار می دهید که به شما می گوید به پشتیبانی Google Analytics 4 و نوار جستجو در آن صفحه بروید که شما را به Universal Analytics بازگرداند نتایج برای فیلتر کردن دامنه های ارجاع.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ما برای توضیح دقیق نحوه انجام این کار در GA 4 با گوگل تماس گرفته ایم و آنها تأیید کردند که هنوز امکان پذیر نیست (فعلی در زمان انتشار).
گوگل گفت:
“… از آنجا که GA4 یک محصول جدید به روز شده در Analytics است ، بنابراین ویژگی یعنی” موارد استثنا ارجاع “هنوز در GA راه اندازی نشده است. منابع مختلف دارای جدول زمانی متفاوتی هستند ، بنابراین نمی توانیم تاریخ مشخصی را برای پرتاب تضمین کنیم. با این حال ، من می خواهم به شما اطلاع دهم که این ویژگی در حال کار است … “
در حالی که منتظر توانایی حذف هرزنامه ارجاع در GA4 هستیم ، من توصیه می کنم نسخه قدیمی و جدید Google Analytics را ایجاد کنید:
- یکی در حالت تجزیه و تحلیل جهانی قدیمی شما.
- و مورد جدیدی در حالت Google Analytics 4.
برای فیلتر کردن هرزنامه های ارجاع از گزارش های GA خود ، دستورالعمل های بخش قبلی در Universal Analytics را دنبال کنید.
خبر خوب این است که این تکرار جدید Google Analytics دارای تست داخلی است ، بنابراین ایجاد نمای جدید برای پیکربندی های جدید لازم نیست:
مزایای از بین بردن هرزنامه ارجاع دهنده
داده های پاک هر چیزی است که می خواهد بر اساس آن نتیجه گیری معنی دار و عملی انجام دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
با پشتوانه این تاکتیک های قدرتمند ، شما می توانید هرزنامه ارجاع را فیلتر کنید تا بتوانید براساس حقایق تصمیم گیری کنید.
از آنجا که هرزنامه ارجاع می تواند وب سایت های کم بازدید را حتی بیشتر از سایت های بزرگ تحت تأثیر قرار دهد ، مهم است که تیم های بازاریابی از هر اندازه در بالای آن بمانند.
این به این معنی است که وب سایت های جدید هرزنامه ارجاع را به طور منظم بررسی کرده و آنها را به لیست استثنا your خود اضافه کنید.
به یاد داشته باشید که در حال حاضر نمای Universal Analytics خود را زنده نگه دارید ، تا اینکه در مورد چگونگی حذف هرزنامه ارجاع در Google Analytics 4 اطلاعات بیشتری کسب کنیم.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، نوامبر 2020
در ارسال تصویر 1: عکس صفحه از طریق Ahrefs