تجزیه و تحلیل روند همیشه بخش عمده ای از بازاریابی بوده است.
درک دلایل اساسی تصمیم گیری مخاطب هدف و نحوه استفاده از نفع خود ، در دنیای ما چیز جدیدی نیست.
جهان در حال حاضر در یک وضعیت شلوغ و عظیم به سر می برد ، که بر نحوه حرکت ما در آن و تعامل با نوار جستجوی ما تأثیر می گذارد.
به عنوان کارشناسان جستجو ، باید این تغییرات را درک کنیم ، آنها را وارد کنیم وارد استراتژی های ما می شود، و تأثیرات طولانی مدت را حتی قبل از وقوع پیش بینی کنید.
بنابراین ، چگونه می توان تشخیص داد که آن تغییرات ، چه زمانی اتفاق افتاده اند و چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟
این همان چیزی است که ما در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد.
و همه چیز با تجزیه و تحلیل روند شروع می شود.
“تحلیل روند” چیست
تجزیه و تحلیل روند درک نوسانات در علایق جستجوی کاربران و شناسایی تفاوت های ظریف جستجوی چشم انداز است.
مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟
تمام آنچه شما برای انجام موثر تجزیه و تحلیل روند همه گیر نیاز دارید این است:
- مغز تو.
- یک ابزار رایگان
- کمی ابتکار عمل
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
علاقه به جستجوی مخاطبان قبل از قرنطینه در مقابل قرنطینه
ممکن است متوجه شده باشید که در طی همه گیر شدن رفتارهای خود ، چه به صورت آفلاین و چه به صورت آنلاین ، تغییر کرده است.
می توانید تصور کنید که رفتارهای عادی مخاطبان هدف شما نیز تغییر کرده است.
اما چگونه می توانید با اطمینان بدانید؟
شما باید به تنها نقطه داده جامد موجود نگاه کنید: داده های حجم جستجو.
بهترین راه برای انجام این تمرین تمرکز بر روی مواردی است که هم اکنون برای همه ما بیشتر از همه مهم است: تأثیر COVID-19.
برای انجام این کار ، باید رویدادهایی را که ممکن است بر الگوهای جستجوی مخاطبان شما تأثیر بگذارد ، از بین ببرید ، مانند:
- قرنطینه – کلیه صنایع.
- محدودیت های سفر – صنایع مسافرتی.
- تلاش های امداد مالی – صنایع مالی ، مدیریت ثروت و بیمه.
- محدودیت سفارشات در خانه به تدریج رفع می شود – تأثیرات منطقه ای بر همه صنایع.
- مرحله دو در افق – همه صنایع.
اگرچه ممکن است حوادث و تأثیرات ظریف تری از COVID-19 وجود داشته باشد ، این لیست بالا تعداد اندکی از رویدادها را نشان می دهد که دارای تأثیرات گسترده ای بوده اند که می توانید آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا پیش بینی کند که کاربران شما می توانند در هنگام ورود به موج دوم خاموش کردن ، چگونه عمل کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برای هدف از این گام بزرگ ، بیایید به “قرنطینه” و چگونگی تأثیر قرنطینه اول (مارس 2020) در پیش بینی منافع کاربران برای انتقال به قرنطینه دوم بپردازیم.
تجزیه و تحلیل روند اهرم در تغییر مناظر
اگر قبلاً فصلی علاقه مخاطبان جستجوی معمول خود را نمی دانید ، باید از همین جا شروع کنید.
هدف این است که تغییر در رفتار جستجوی معمول ناشی از قرنطینه را درک کنید ، بنابراین شما باید تفاوت بین جستجوی “معمول” در مقابل “غیر معمول” را درک کنید.
اگر به تازه سازی نحوه شناسایی فصلی بودن علاقه مخاطب جستجو “معمول” نیاز دارید ، بررسی کنید جستجو در مخاطبان و قصد کاربر: سلاح مخفی SEO و 10 ابزار برتر برای استراتژی های محتوای SEO ضد گلوله برای درک بهترین راه استفاده از ابزارهای جستجوگرها برای استراتژی های محتوا.
هنگامی که پایه خود را دریافت کردید مشخصات مخاطب را جستجو کنید، می توانید درک کنید که چه چیزی تغییر کرده و “غیرمعمول” تلقی شده است.
تأثیر COVID-19 بر مخاطبان جستجو را درک کنید
احتمالاً COVID-19 با قرنطینه گسترده در مارس 2020 بیشترین ضربه را به مخاطبان جستجوی شما وارد می کند.
بنابراین ، این مرحله بعدی در تحقیقات شما است.
برای درک سریع تفاوت بین علاقه جستجو در طول زمان ، ابزار “رفتن” من همیشه Google Trends است (PS: رایگان است!)
بیایید به شیفت های علاقه جستجو برای نحوه گذراندن وقت کاربران در قرنطینه نگاه کنیم.
در اینجا ساده ترین فرض این است که مخاطبان شما وقت بیشتری را در خانه می گذرانند و به دنبال کارهایی می گردند.
بیایید برای تأیید در Google Trends جستجو کنیم:
علاقه جستجو در “بازی های ویدیویی” پس از قفل گسترده ، به اوج خود رسید.
این بزرگترین قله ای است که در پنج سال گذشته مشاهده کرده ایم و باعث کاهش علاقه جستجوی کاربران از کاهش پنج ساله شده است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
“کنسول های بازی ویدیویی” نیز این اوج را تجربه کردند ، بیش از علاقه جستجو در Holiday 2019 ، و افزایش مداوم علاقه جستجو را مشاهده کرده است ، که به نظر می رسد برای فصل تعطیلات 2020 به سرعت افزایش یابد.
این روند قرنطینه فراتر از صنعت سرگرمی است.
ما می بینیم که کاربران زندگی خود را با لباس اتاق نشیمن ، آزمایش در آشپزخانه (سلام ، شروع مایه ترشی!) ، ایجاد فضای بیرونی در خانه و حتی تراز کردن با سرگرمی های خلاقانه با مهارت بیشتر ، می بینند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
لباس استراحت: اوج معمولی سالانه در دسامبر در حوالی تعطیلات اتفاق می افتد ، اگرچه سال 2020 در مارس شاهد قله های غیر مشخص بود.
پخت: “پخت و پز ”در ابتدای آوریل سال 2020 میلادی شاهد افزایش چشمگیری از علاقه بود – بسیار غیر مشخصه ، زیرا اوج معمول علاقه جستجو در سال در فصل تعطیلات است.
زندگی در فضای باز: اوج معمول در حدود ماه مه با شروع هوا برای ایجاد بهترین تجربه در فضای باز اتفاق می افتد. با این حال ، قله 2020 بسیار بالاتر از قله های ثابت ثابت است که در 5 سال گذشته دیده شده است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بیان خلاق: ابزارهای خلاقانه در تمام طول سال با کمترین زمان “اوج” علاقه جستجو ، پایدار مانده اند. مارس 2020 با افزایش گسترده ای روبرو شد ، به این معنی که کاربران در زمینه تجربه مهارت های قرنطینه ای خود در زمینه بالا بردن مهارت های خود سرمایه گذاری می کنند.
تبدیل Tights Insights به موارد اقدام
اکنون که از تأثیرات قرنطینه بر جستجوگران خود مطلع شدید ، می توانید:
- در زمان بروز اختلالات ، نیازهای فعلی آنها را به صورت واكنشی پاسخ دهید.
- پیش نیازانه پیش بینی نیازهایی که ممکن است در نتیجه اختلال در آینده ایجاد شود.
موارد اقدام واکنشی از Trend Insights
قبل از شروع به تجزیه و تحلیل ، مهم است که به خاطر داشته باشید که Google Trends نمودارهای علاقه به دوره زمانی انتخاب شده مربوط می شوند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برای درک رشد ناشی از اخلالگر ، در این مورد ، قرنطینه ، باید اطمینان حاصل کنید که داده های شما با دوره قبل مقایسه شده است ، محدوده تاریخ را برای ماه های اختلال تنظیم کنید. این برای تفسیر داده ها و استخراج بینش های عملی برای موارد اقدام “واکنشی” شما حیاتی خواهد بود.
قبل از اینکه وارد مرحله فعال شوید ، می خواهید مطمئن شوید که تغییرات موجود کاربران را رفع می کنید.
به عنوان مثال ، اگر به اطلاعات بازی های ویدیویی برگردیم ، می دانیم که کاربران در ابتدای قرنطینه در انجام بازی ها فعالیت بیشتری داشتند و این امر نشان دهنده افزایش علاقه به جستجوهای اطلاعاتی و معاملات بازی ها و کنسول ها بود.
در اینجا تاریخ هایی است که من برای تجزیه و تحلیل علاقه “بازی های ویدیویی” انتخاب کرده ام:
در اینجا ، داده های “جستجوی مرتبط” ما از API استفاده شده در زیر ، علاقه را در این بازه زمانی شش ماهه انتخاب شده با شش ماه قبل مقایسه می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این مورد همچنین علایق بازی های ویدیویی را که خارج از علاقه “معمول” جستجوی ما نیست ، برجسته می کند زیرا Holiday 2019 در دوره مقایسه قرار دارد که اوج زمان علاقه جستجو است.
از اینجا ، ما می توانیم “پرس و جوهای مرتبط” را در API روند Google جستجو کنیم که به ما امکان می دهد دقیقاً بفهمیم آن کاربران با فرکانس بالاتر مربوط به “بازی های ویدیویی” به دلیل اخلالگر ، چه چیزی را جستجو می کنند.
همچنین می توانیم داده ها را در اکسل بارگیری کرده و به طور دقیق تری در هر دو پرسش “افزایش” و “بالا” جستجو کنیم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در اینجا نحوه است Google Trends هر یک را تعریف می کند:
“* بالا – محبوب ترین سوالات جستجو. امتیاز دهی در مقیاس نسبی است که مقدار 100 معمول ترین جستجوی جستجو شده است ، 50 پرسشی است که به نیمی از محبوب ترین پرسش جستجو می شود و غیره.
* در حال افزایش – سeriesالات با بیشترین افزایش در فراوانی جستجو از آخرین دوره زمانی. نتایج با علامت “Breakout” افزایش چشمگیری داشته است ، احتمالاً به این دلیل که این جستجوها جدید هستند و در صورت وجود تعداد کمی جستجو (در صورت وجود). ”
با جستجوی سالات مرتبط ، می بینیم که کاربران به دنبال بازی های ویدیویی برای ارتباط با دوستان و خانواده خود از طریق بازی های ویدیویی در طول قرنطینه و تحقیق در مورد “بهترین” بازی های کلی در این مدت هستند:
رو به افزایش |
|
ویروس کرونا بازی های ویدیویی | برک آوت |
بازی ها برای انجام از طریق چت تصویری | برک آوت |
بازی ها برای بازی با دوستان از طریق تماس ویدیویی | برک آوت |
بازی های ویدیویی منتشر شده در سال 2020 | برک آوت |
در حال حاضر بیشترین بازی های ویدیویی را انجام داده اید | 3،700٪ |
بهترین بازی های ویدیویی برای قرنطینه | 1500٪ |
برترین بازی های ویدیویی 2020 | 1050٪ |
بازی های ویدیویی محبوب 2020 | 950٪ |
بهترین بازی های ویدیویی 2020 | 550٪ |
بازی های انجام شده از طریق تماس ویدیویی | 350٪ |
بازی ها برای خستگی انجام شود | 200٪ |
این نشان می دهد که مارک ها و خرده فروشان بازی های ویدیویی باید محتوا و پیام رسانی در مورد اینکه چگونه بازی های ویدیویی ابزار خوبی برای ایجاد ارتباط در عین ایمن ماندن در حین قرنطینه و خستگی را از بین می برند ، ایجاد کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
موارد اقدام پیشگیرانه از Trend Insights
مرحله دوم قفل شدن امری اجتناب ناپذیر است. بنابراین می توانید از بینش هایی که از قرنطینه اول آموخته اید برای کمک به آمادگی در آن استفاده کنید.
با ادامه توضیحات بازی ، مصرف کنندگان به طور واضح علاقه به بازی را تجربه می کنند و بر اساس روند علاقه به جستجو ، در حال بررسی شرایط سطح بالایی هستند که نشان می دهد آنها می خواهند در مورد گزینه های موجود برای گسترش مجموعه بازی ها یا زرادخانه های کنسول خود اطلاعات کسب کنند.
با دانستن اینکه تعطیلات اوج معمول فصل است ، احتمالاً می توان انتظار داشت که علاقه جستجو بیشتر از حد معمول باشد و یک دوره جدید جذب مشتری باشد.
ایجاد و گسترش محتوای متمرکز بر موضوعات پر هیجان مانند راهنماهای هدیه ، بهترین لیست ها و بازی های برتر قرنطینه ، احتمالاً آگاهی را با س quالات اطلاعاتی هدایت می کند و ترافیک واجد شرایط را به سمت فصل تعطیلات و دور دوم خاموش کردن سوق می دهد.
یک استراتژی پیوند داخلی قوی و ساختار اطلاعات کمک خواهد کرد که کاربران بیشتر به سمت پایین قیف به سمت تبدیل حرکت کنند.
خلاصه
اخلالگران بزرگ و کوچک اتفاق می افتند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به عنوان یک متخصص سئو ، وظیفه شماست که درک کنید چگونه می توانید برای آنها شناسایی و حل کنید.
توجه دقیق به رفتارهای جستجوی کاربران به شما این امکان را می دهد که به موقع نسبت به تغییرات واکنش نشان دهید ، از فرصت ها استفاده کرده و پیش بینی کنید که چگونه این امر می تواند روند جستجوهای آینده را تحت تأثیر قرار دهد تا در زمان مناسب آماده باشید.
تجزیه و تحلیل روند می تواند بینش های مفیدی را که منجر به اقدامات عملی ارزشمند داده محور می شود کشف کند ، از جمله:
- ایجاد محتوا و اضافات
- فرصت های جدید هدف قرار دادن کلمات کلیدی بر اساس علایق کاربر.
- بهینه سازی و تکرار داده های متا.
- فرصت های ارتباط داخلی
- برنامه ریزی استراتژی و نقشه برداری از جاده برای در نظر گرفتن پیامدهای آینده.
منابع بیشتر:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اعتبار تصویر
تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، دسامبر 2020