در اینجا مثالی از برچسب کلمات کلیدی متا آورده شده است:
<meta name="keywords" content="seo, search engine optimization"/>
افزودن کلمات کلیدی متا در اکثر سازندگان وب سایت آسان است CMS، اما آیا شما باید زحمت؟
Google حداقل به مدت یک دهه از برچسب کلمات کلیدی متا برای کمک به رتبه بندی صفحات وب استفاده نکرده است. ما این را می دانیم زیرا مت کاتس ، رئیس سابق تیم وب اسپم گوگل ، آزاد کرد یک ویدیو در سال 2009 جایی که او گفت:
[…] ما در رتبه بندی جستجوی خود از متا تگ کلمات کلیدی استفاده نمی کنیم
سریع به سال 2020 و مطابق با نظرسنجی اخیر توییتر توسط بیل اسلاوسکی ، بیشترین سئو افراد حرفه ای دیگر از برچسب کلمات کلیدی متا استفاده نمی کنند.
آیا هنوز در صفحه هایی که بهینه سازی می کنید از برچسب های کلمات کلیدی متا استفاده می کنید؟ – Bill Slawski ⚓ (bill_slawski) 29 مه 2020
با این حال ، مهم است که به یاد داشته باشید که موارد بیشتری وجود دارد سئو از Google ، بنابراین چند دلیل وجود دارد که شما هنوز هم می خواهید از برچسب متا کلمات کلیدی استفاده کنید.
1. ممکن است هنوز توسط Yandex استفاده شود
Yandex بزرگترین موتور جستجوی روسی در اینترنت است سهم بازار تقریباً با سهم گوگل برابر است در روسیه. اسناد رسمی آنها ایالت ها کلمات کلیدی متا “می تواند هنگام تعیین ارتباط صفحه با سوالات جستجو استفاده شود.”
آیا این بدان معنی است که کلمات کلیدی متا یک عامل رتبه بندی ثابت شده در جستجوی Yandex هستند؟ خیر. اما از آنجایی که آن صفحه از اواخر سال 2018 فعال شده است ، اطلاعات هنوز دقیق هستند.
حتی در این صورت ، همانطور که یک نفر در توییتر عنوان کرد ، این احتمالاً عامل کم وزنی است.
“به طور رسمی ”آنها می گویند هنوز هم این کار را می کنند ، اما من فکر می کنم این یک عامل وزن بسیار کم است ، حتی برای яндекс. این اتفاق نظر اکثر ماست که این کار را انجام داده ایم سئو به روسیhttps://t.co/RrNAmzR0Vb– orun bhuiyan (orvn) 29 مه 2020
اگر در مورد موتورهای جستجو دیگر کنجکاو هستید ، به نظر می رسد هیچ یک از موتورهای اصلی از کلمات کلیدی متا استفاده نمی کنند:
بینگ
در سال 2014 ، بینگ اظهار داشت یک پست وبلاگ که برچسب کلمات کلیدی متا “از نظر سئو مقدار.” این امر به طور م effectivelyثری در سال 2020 هنگامی که رئیس بشارت بینگ تأیید شد ، تأیید شد توییت کرد همان چیز
برچسب کلمه کلیدی متا از نظر سئو ارزش برای BingWMC. ما آن را استثنا کرده و نادیده می گیریم. CoperniX facan– کریستی اولسون (ChristiJOlson) 29 مه 2020
با این حال ، در سال 2011 ، بینگ اشاره کرد که می تواند به عنوان یک سیگنال هرزنامه برای کمک به شناسایی صفحات با کیفیت پایین استفاده شود. مشخص نیست که هنوز هم همینطور است ، اما قطعاً یک عامل رتبه بندی نیست.
بایدو
در سال 2012 ، یک مهندس بایدو اظهار داشت در انجمن مدیران وب سایت خود که “کلمات کلیدی متا مدتهاست در انبار زباله تاریخ قرار دارند و ما آنها را مستقیماً نادیده خواهیم گرفت.”
ناور
مطابق با ویکیپدیا، Naver 74.7٪ از کل جستجوهای وب در کره جنوبی را بر عهده دارد. و گرچه نتوانستیم گزارشی قطعی در مورد استفاده آنها از برچسب کلمات کلیدی متا پیدا کنیم ، در کل کلمات کلیدی متا ذکر صفر وجود دارد مستندات گسترده در بهینه سازی وب سایت خود
با توجه به این واقعیت ، می توانیم فرض کنیم که یا استفاده نشده است یا یک عامل بسیار کم وزن است.
2. برای برخی جستجوهای داخلی سایت استفاده می شود
محبوبترین CMS“برای جستجوی داخلی سایت از برچسب کلمات کلیدی متا استفاده نکنید ، اما برخی از سیستم های جستجوی داخلی می توانند از جمله SOLR، آلگولیا ، و موارد ساخته شده در Elasticsearch.
اگر هر یک از اینها جستجوی داخلی شما را تأمین می کند ، ممکن است لازم باشد از متا تگ کلمات کلیدی استفاده کنید.
احتمالاً تاکنون فهمیده اید که اکثر مردم نیازی به استفاده از متا تگ کلمات کلیدی ندارند ، اما چند مورد وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.
1. یک سیستم برچسب گذاری داخلی ایجاد کنید
زیاد CMSو سازندگان وب سایت ، مانند بسیاری از وردپرس های رایگان ، افزودن کلمات کلیدی متا به صفحات را آسان می کنند سئو افزونه ها این کار “استفاده مجدد” از برچسب را برای یک سیستم برچسب گذاری کلید واژه داخلی آسان می کند. فقط برچسب را به عنوان کلمه کلیدی مورد نظر خود در هر صفحه قرار دهید.
به عنوان مثال ، اگر کلمه کلیدی هدف صفحه ما “سئو نکات ، “این شبیه این خواهد بود:
<meta name="keywords" content="seo tips"/>
اگر این کار را در هر صفحه انجام دهید ، بررسی اینکه آیا قبلاً یک کلمه کلیدی را در آینده هدف قرار داده اید آسان خواهد بود. فقط کافیست سایت خود را با یک ابزار حسابرسی مانند سایت حسابرسی Ahrefs جستجو کنید ، سپس استفاده کنید کاوشگر صفحه برای جستجوی صفحات با کلمه کلیدی خود در برچسب کلمات کلیدی متا.
سه دلیل وجود دارد که انجام این کار مفید است:
- به جلوگیری از آدمخواری کلمه کلیدی کمک کنید. آدمخوار شدن کلمات کلیدی جایی است که یک وب سایت کلمه کلیدی مشابه را در چندین صفحه هدف قرار می دهد. این می تواند باعث انواع مشکلات شود ، مانند صفحات نامطلوب که از صفحات مطلوب بیشتر هستند.
- از همپوشانی کار خودداری کنید. اگر در شرکت کار می کنید سئو، احتمالاً افراد و تیم های زیادی مشغول کارهای مشابه هستند. داشتن یک سیستم برچسب گذاری کلمات کلیدی داخلی باعث می شود تا چندین تیم نتوانند همان کلمه کلیدی را هدف قرار دهند.
- فرصت های همکاری پیدا کنید. اگر می بینید که برای یکی از کلمات کلیدی خود رتبه خوبی ندارید ، ممکن است بخواهید برای بهبود و به روزرسانی مطالب خود با تیم دیگری همکاری کنید.
فقط بدانید که استفاده از برچسب متا کلمات کلیدی برای این منظور یک ضرر بالقوه دارد ، که در بخش بعدی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
2. کلمات کلیدی “seed” را از رقبا پیدا کنید
مال بیل اسلاوسکی نظرسنجی اخیر توییتر نشان می دهد که تقریباً 33٪ از مردم هنوز از کلمات کلیدی متا تگ استفاده می کنند. از آنجا که برخی از این افراد بدون شک رقبای شما خواهند بود ، این امر برای یافتن “کلمات کلیدی بذر” در حین تحقیق درباره کلمات کلیدی بسیار مفید خواهد بود. فقط به جستجوی متا تگ کلمات کلیدی در صفحه اصلی رقیب خود بپردازید.
به عنوان مثال ، در اینجا کلمات کلیدی متا تگ برای صفحه اصلی یک فروشگاه اسباب بازی محبوب وجود دارد:
این مجموعه ای از کلمات کلیدی مربوط به اسباب بازی مانند را لیست می کند اسباب بازی، لوازم کوهنوردی، قاب های کوهنوردی، بازی ها، بادی، پیش دبستانی، جعبه های شن و ماسه، اسلایدها، و غیره.
موارد مرتبط را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs ‘Keywords Explorer جایگذاری کنید و گزارش ایده های کلمات کلیدی را انتخاب کنید. شما هزاران یا حتی میلیون ها ایده برای کلمات کلیدی پیدا خواهید کرد – با حجم تخمینی ماهانه جستجو و سئو معیارهای.
برای محدود کردن جستجوی خود می توانید از فیلترهای داخلی استفاده کنید.
به عنوان مثال ، در اینجا تمام کلمات کلیدی مربوط به عروسک های دستی با نمره دشواری کلمات کلیدی وجود دارد.
فقط بدانید که ممکن است لازم باشد قبل از یافتن کلمات کلیدی مفید دانه ، چند سایت را بررسی کنید زیرا بسیاری از آنها متا تگ های کلمات کلیدی خود را با نامه های ناخواسته پر می کنند یا آنها را خالی می گذارند.
با توجه به اینکه می توانید از کلمات کلیدی متا برای “جاسوسی” از کلمات کلیدی رقبا استفاده کنید ، آنها نیز می توانند همان کار را برای شما انجام دهند. به همین دلیل ، مگر اینکه دلیل موجهی برای استفاده از آن نداشته باشید ، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی متا طولانی را از وب سایت خود حذف کنید.
اما اول ، شما باید آنها را پیدا کنید …
این کار را می توانید به صورت رایگان و با ابزارهای Ahrefs Webmaster Tools انجام دهید. فقط ثبت نام کنید ، وب سایت خود را با سایت حسابرسی Ahrefs جستجو کنید ، سپس از این فیلترها استفاده کنید کاوشگر صفحه:
لیست تمام صفحات وب سایت خود را که دارای برچسب متا کلمات کلیدی هستند ، مشاهده خواهید کرد.
در صورت عدم نتیجه ، هیچ صفحه ای با برچسب وجود ندارد.
از آنجا ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که برچسب ها را از هر صفحه متخلف رد کنید.
فقط بدانید که اگر وب سایت بزرگی با کلمات کلیدی متا برچسب در هر صفحه داشته باشید ، انجام این کار احتمالاً ارزش ندارد. با این حال ، اگر کلمات کلیدی متا یکسان را در تمام صفحات مشاهده کنید ، احتمال کشیده شدن آن از یک مکان در مکان شما وجود دارد CMS یا الگو / تم. در این صورت ، با ویرایش فقط یک قطعه کد ، می توانید آن را از همه صفحات حذف کنید.
با این اوصاف ، لازم به ذکر است که داشتن برچسب های کلمات کلیدی متا در سایت شما بعید است منفی باشد سئو ضربه. تا زمانی که بیش از حد نگران ربودن کلمات کلیدی توسط رقبا نباشید ، وقت شما بهتر است در جاهای دیگر سپری شود.
افکار نهایی
برای 99.9٪ مردم ، برچسب کلمات کلیدی متا بی فایده است و پر کردن آن اتلاف وقت است. فقط اگر دلیل خاصی برای این کار دارید ، مانند استفاده از آن برای سیستم برچسب گذاری کلمات کلیدی داخلی یا جستجوی داخلی سایت ، باید از آن استفاده کنید.
سایر برچسب های متا مانند عنوان و توضیحات متای شما شایسته توجه بیشتری هستند.
سوالی دارید؟ پینگ من در توییتر.