موتورهای جستجو با نرخ کلیک خوب (CTR) حق بیمه بالایی را ارائه می دهند.
پس از همه ، در مدل پرداخت به ازای هر کلیک، هرچه تعداد کلیک افراد بیشتر شود ، موتور جستجو درآمد بیشتری کسب می کند.
اما CTR برای تبلیغ دهندگان نیز مهم است.
وقتی کاربر به موتور جستجو روی می آورد ، سوالی دارد و به دنبال پاسخ است. آنها در حال ابراز نیاز یا خواست هستند.
آنچه باعث می شود جستجو بسیار عالی باشد ، کاربران دقیقاً به شما می گویند که به دنبال چه چیزی هستند! آنها قبلاً تصمیم گرفته اند که به چیزی احتیاج دارند و اکنون در تلاشند آن را پیدا کنند.
ایجاد یک تبلیغ جستجوی پولی مرتبط ، اولین قدم شما به عنوان یک آگهی دهنده در برآوردن این نیاز است.
این فصل توضیح می دهد که نرخ کلیک چیست ، CTR خوب چیست ، چگونه بر شما تأثیر می گذارد رتبه آگهی و نمره کیفیت و وقتی CTR پایین خوب است.
نرخ کلیک (CTR) چیست؟
به زبان ساده ، نرخ کلیک درصد نمایش هایی است که منجر به کلیک می شود.
اگر آگهی PPC شما 1000 نمایش و یک کلیک داشته باشد ، این 0.1٪ CTR است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
CTR به عنوان یک معیار به شما می گوید جستجوگران مرتبط چگونه تبلیغ شما را پیدا می کنند.
اگر شما یک:
- CTR بالا، کاربران در حال پیدا کردن تبلیغ شما بسیار مرتبط هستند.
- CTR کم، کاربران در حال یافتن ارتباط کمتر تبلیغ شما هستند.
هدف نهایی هر کمپین PPC این است که کاربران واجد شرایط به وب سایت شما بیایند و عملکرد دلخواه خود را انجام دهند (به عنوان مثال ، خرید ، پر کردن فرم راهنما یا فرم تماس ، بارگیری صفحه مشخصات).
CTR اولین گام در روند بهبود ارتباط آگهی شما و ایجاد اقدامات دلخواه است.
CTR خوب چیست؟
بنابراین نرخ کلیک خوب چقدر است؟ مشتری ها مدام این را از من می پرسند.
پاسخ ، مانند بسیاری از موارد در PPC ، “این بستگی دارد.”
CTR مربوط به موارد زیر است:
- صنعت شما.
- مجموعه کلمات کلیدی که پیشنهاد می دهید.
- مبارزات فردی در یک حساب PPC.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
وقتی کسی به دنبال نام تجاری شما یا نام محصول مارک دار یا تجاری شما است ، مشاهده CTR دو رقمی در کلمات کلیدی مارک دار غیر معمول نیست.
همچنین دیدن CTR های کمتر از 1٪ در کلمات کلیدی گسترده و بدون مارک غیرمعمول نیست.
CTR چگونه بر رتبه آگهی تأثیر می گذارد
CTR فقط نشانه ای از میزان ارتباط تبلیغات شما با جستجوگران نیست. CTR همچنین در موتورهای جستجو به رتبه آگهی شما کمک می کند.
رتبه آگهی موقعیت آگهی شما را در صفحه نتایج جستجو تعیین می کند.
درست است – PPC یک حراج خالص نیست.
موقعیت برتر به بالاترین پیشنهاد نمی رسد. این تبلیغ به بالاترین رتبه تبلیغ می رسد. و CTR فاکتور بزرگی در فرمول Ad Rank است.
اما تبلیغ تبلیغات حتی پیچیده تر از آن است. Google شما را اندازه گیری می کند CTR واقعی در برابر CTR مورد انتظار.
بنابراین اگر تبلیغات زیادی با CTR پایین اجرا کرده اید ، Google تصور می کند که هر تبلیغ جدیدی که به حساب Google Ads خود اضافه می کنید نیز دارای CTR پایین است و ممکن است آنها را در صفحه پایین تر قرار دهد.
به همین دلیل درک CTR در تبلیغات و تلاش برای بهبود هرچه بیشتر آن بسیار مهم است.
CTR ضعیف ، مهم نیست که چقدر پیشنهاد دهید.
CTR چگونه بر نمره کیفیت تأثیر می گذارد
نمره کیفیت معیاری برای میزان ارتباط یک تبلیغ دهنده است زیرا مربوط به کلمات کلیدی ، کپی آگهی و صفحه های فرود است.
هرچه تبلیغات و صفحه های فرود شما بیشتر به کاربر مرتبط باشد ، احتمال مشاهده امتیازات کیفیت بالاتر بیشتر است.
امتیاز کیفیت با اندازه گیری موتور مورد انتظار برای میزان کلیک ، ارتباط آگهی و تجربه صفحه فرود محاسبه می شود.
CTR خوب به شما کمک می کند تا امتیازات کیفیت بالاتری کسب کنید.
وقتی CTR پایین خوب است
از آنجا که CTR بسیار مهم است ، آیا باید همه تبلیغات خود را برای CTR بهینه کنید و سایر معیارها مانند نرخ تبدیل را فراموش کنید؟
قطعا نه!
موفقیت در PPC مربوط به Ad Rank و CTR نیست.
می توانم آگهی بنویسم که در آن می گوید: “آیفون های رایگان!” که یک CTR عالی دریافت می کند. اما مگر اینکه بخشیدن آیفون برای من موفقیت کسب و کار باشد ، چنین تبلیغاتی به سودآوری تجارت من کمک نمی کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
همیشه اول بر معیارهای کسب و کار و در مرحله دوم CTR تمرکز کنید.
اگر هدف شما فروش هر چه بیشتر محصولات با کمترین هزینه ممکن است ، باید کمپین های PPC خود را برای هزینه هر فروش بهینه کنید. اگر هدف شما تولید سرنخ کمتر از یک هزینه مشخص برای هر لید است ، پس برای هزینه هر لید بهینه شوید.
مگر اینکه هدف تجاری شما ایجاد ترافیک PPC زیاد باشد ، CTR نباید KPI اصلی شما باشد.
در حقیقت ، مواردی وجود دارد که CTR پایین خوب است – و شاید حتی یک چیز خوب باشد.
یکی از آن مواقع ، برخورد با کلمات کلیدی مبهم است.
ابهام یک شر ضروری در هر برنامه PPC است. ممکن است افراد با استفاده از کلمات کلیدی گسترده ای که برای افراد مختلف معنای مختلفی دارند ، محصول یا خدمات شما را جستجو کنند.
مثالی اینجا: “امنیت”.
فرض کنید شما شرکتی را اداره می کنید که راه حل های امنیت فیزیکی را برای محافظت از آنها در برابر تجارب به مشاغل می فروشد. شرکت شما می خواهد اصطلاح “امنیت” را پیشنهاد دهد تا کاربرانی را که تازه شروع به فکر کردن درباره نیازهای امنیتی خود می کنند ، جلب کند. به نظر می رسد یک استراتژی عالی است و می تواند باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اما “امنیت” می تواند بسیاری از معانی مختلف باشد. افراد ممکن است بدنبال این موارد باشند:
- امنیت کارت اعتباری.
- امنیت مالی
- امنیت داده ها.
- امنیت خانه.
- مشاغل نگهبان
و این فقط پنج مثالی است که در عرض چند ثانیه فکر کردم. ببینید اینها چقدر متفاوت هستند؟
بیایید بگوییم شما تصمیم می گیرید “امنیت تجاری” را پیشنهاد دهید ، زیرا این موضوع بیشتر مرتبط است.
هنوز اصطلاح گسترده ای است – و CTR شما ممکن است عالی نباشد. اما بیایید همچنین بگوییم که با این هزینه کلان ، بازده زیادی از آن کلمه کلیدی دریافت می کنید.
آیا به دلیل CTR پایین باید این اصطلاح را متوقف کنید؟
البته که نه!
همیشه بگذارید عملکرد راهنمای شما باشد.
CTR پایین کاملاً مناسب است ، به شرطی که کلمات کلیدی و تبلیغات شما براساس اهداف تجاری شما عملکرد خوبی داشته باشند.
نتیجه
CTR معیار مهمی برای درک و نظارت بر مدیران PPC است. بهینه سازی برای CTR ، در عین حال بهینه سازی برای معیارهای تجاری ، منجر به مبارزات موفقیت آمیز PPC خواهد شد.