
موضوعی که مورد نظر است تنها، زمان است.
درست مثل آمازون ، یوتیوب و نتفلیکس قبل از آن ، فیس بوک با Facebook Watch رسما وارد بازی پخش ویدئو شد.
Facebook Watch چیست و استراتژی بازاریابی شما برای شما چه معنایی دارد؟
Facebook Watch چیست؟
در سال 2017 راه اندازی شد برای انتخاب کاربران در ایالات متحده از طریق تلفن همراه ، دسک تاپ و برنامه های تلویزیونی ، Facebook Watch است ورود شرکت به ویدئو جریان اپیزودیک.
دامنه فیلم ها از مستندهای کوچک گرفته تا مسابقات ورزشی زنده ، با مجوز از همکاری با Major League Baseball است. گروه خاصی از ناشران در هنگام راه اندازی بودند ، اما این شرکت آن را به دیگر سازندگان باز کرد.
چگونه فیس بوک واچ درآمد کسب می کند؟
Facebook Watch از طریق وقفه های تبلیغاتی کسب درآمد می کند. شرکای تولید کننده 55٪ از درآمد تبلیغات کسب کنید در حالی که فیس بوک 45٪ را نگه می دارد.

چه چیزی تماشاگر فیس بوک را از سایر سرویس های جریانی متفاوت می کند؟
فضای پخش جریانی غیر قابل انکار شلوغ است ، بنابراین فیس بوک مجبور شد راهی پیدا کند تا فیس بوک واچ را برجسته کند. سه روش اصلی وجود دارد که تماشای فیس بوک متفاوت است ، که همگی نویدبخش قدرت ماندن آن است.
- محتوای اصلی فیلم: از طریق برگه جدیدی به نام “تماشا” مشاهده می شود ، این محتوا عمدتا مختص Facebook Watch است و در هیچ جای دیگر قابل مشاهده نیست (به استثنای محتوای زنده موجود از طریق معاملات مانند قرارداد با Major League Baseball).
- رایگان: از آنجا که از طریق تبلیغات تبلیغاتی درآمد کسب می شود ، تماشای فیس بوک برای مخاطبان کاملاً رایگان است. تنها کاری که باید انجام دهند این است که وارد حساب کاربری فیس بوک خود شوند.
- شخصی: سرانجام و شاید مهمتر از همه ، تماشای فیس بوک به گونه ای بیش از حد شخصی شده است که قبلاً هیچ پلتفرم جریانی نداشته است.
روند جدید “مشاهده اجتماعی”: گزینه های تماشای فیس بوک
شخصی سازی Facebook Watch از هر آنچه که کاربران از قبل در مورد این پلتفرم دوست دارند بهره مند می شود – شخصی و اجتماعی است. مردم عاشق دریافت توصیه هایی برای چیزهایی هستند که آنها دوست دارند و آنها دوست دارند این موارد را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
- Facebook Watch با استفاده از دسته های جالب و سرگرم کننده فیس بوک مانند “بیشترین صحبت درباره” ، “آنچه باعث خنده مردم می شود” و “نشان می دهد دوستان شما در حال تماشای آن هستند” توصیه های شخصی شده را در برگه Discover خود ارائه می دهد.
- مشترک شدن در یک نمایش فوراً کاربران فیس بوک را از طریق گروه های مرتبط با نمایش به طرفداران دیگر متصل می کند.
- در طول یک نمایش ، کاربران فیس بوک به بخش نظرات زنده دسترسی پیدا می کنند که در آن می توانند با سایر بینندگان و دوستان خود به صورت لحظه ای چت کنند.
همه این ویژگی ها نشان دهنده تمرکز شدید بر مشاهده اجتماعی است. در حالی که روند مشاهده اجتماعی جدید است ، ما قبلاً آن را دیده ایم.
مثلا، Tumblr سرویس گفتگوی تصویری خود Cabana را راه اندازی کرد (که اکنون منسوخ شده است). این برنامه مانند یک ترکیبی از Tumblr / FaceTime عمل می کرد ، جایی که کاربران می توانستند واکنش دوستان را در زمان واقعی مشاهده کنند ، زیرا همه آنها یک ویدیو را با هم تماشا می کنند.

با این حال ، تامبلر مخاطبان عظیمی را که فیس بوک از آنها لذت می برد ، نداشت.
YouTube پیشکسوت مشاهده اجتماعی نیز تغییراتی ایجاد کرده است. YouTube چت درون برنامه ای اضافه کرد به برنامه های Android و iOS آن.
پیش از این ، کاربران فقط می توانستند ویدیوها را با برنامه های دیگر مانند Twitter یا پیام کوتاه به اشتراک بگذارند ، اما اکنون مکالمه ها نیز می توانند به صورت طبیعی در YouTube اتفاق بیفتند.
رابط کاربری مشابه Google Hangouts است و به نظر می رسد پاسخ YouTube به عملکرد پیام رسانی ارائه شده توسط اینستاگرام و Snapchat باشد.

وقتی چندین سیستم عامل رسانه های اجتماعی از این الگو پیروی می کنند ، این نشانه مطمئنی است که روند جدیدی برای ماندن در اینجا وجود دارد. مشاهده اجتماعی از بین نمی رود ، بنابراین چگونه بازاریابان می توانند از آن بهره ببرند؟
آنچه فیس بوک واچ برای بازاریابان معنی می دهد
فیس بوک دارد 1.82 میلیارد کاربر هر روز وارد سایت می شوند. برای هر کسی که تعجب می کند ، کاربران فعال ماهانه آنها هستند فقط 2.7 میلیارد.
هر دو عدد به معنی تماشای یک اقدام اصلی در فیس بوک است که بازاریابان نباید آن را نادیده بگیرند. فیس بوک قصد دارد قسمت های Watch را در News Feed ادغام کند و این شرکت سابقه استفاده از News Feed را برای دستیابی به موفقیت در ویژگی های جدید دارد.
در اینجا چهار روش مشاهده شده توسط Facebook Watch برای بازاریابان ارائه شده است.
1. تبلیغات به احتمال زیاد برای تبلیغ کنندگان فیس بوک اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد
در دنیایی که به طور فزاینده ای از نظر بازاریابی اینترنتی بهره مند می شود ، مردم در تنظیم تبلیغات بهتر می شوند. گوگل در واقع از تبلیغات نوار کناری سمت راست خود صرف نظر کرده و آنها را حذف کرد.
خوشبختانه برای تبلیغ کنندگان ، Facebook Watch نویدبخش است.
در News Feed کاربر فیس بوک سر و صدای زیادی وجود دارد ، بنابراین همیشه جلب توجه تبلیغات شما آسان نیست. با استفاده از ویدئو ، مخاطب اسیری دارید که در تماشای تبلیغ شما گیر کرده است. آنها نمی توانند به راحتی خوراک خود را پیمایش کنند تا از آن دور شوند.
فیلم های طولانی تر ، اثربخشی تبلیغات تبلیغاتی و تبلیغات میان دوره ای را افزایش می دهند. اگر فیس بوک قابلیت تعامل اجتماعی را در تبلیغات خود مانند واکنش ها و اشتراک گذاری اضافه کند ، عملکرد آنها حتی بهتر خواهد بود.
تلویزیون سنتی سالهاست که روند نزولی داشته است. فیس بوک واچ در حال تسریع در تغییر دلار تبلیغات از تلویزیون به دیجیتال و موبایل است.
2. تماشای فیس بوک یک کانال قدرتمند به تأثیرگذاران و خالقین اجتماعی می دهد
همانطور که وقفه های تبلیغاتی امیدوارکننده است ، قابل توجه است که ناشران Facebook Watch می توانند به طور کامل از آنها چشم پوشی کنند.
در عوض ، آنها می توانند از طریق قرار دادن محصول درآمد کسب کنند ، به شرطی که اسپانسر را برای شفافیت نشان کنند. این پیامدهای زیادی برای فیلمبرداران ، بازیگران ، خوانندگان و مستندسازان تازه کار دارد که امیدوارند بتوانند رشد اقتصادی خود را از طریق مشارکت های تأثیرگذار تأمین کنند.
ظهور اینفلوئنسر عمده موفقیت آن را مدیون YouTube است. اما فیس بوک واچ می تواند برای تأثیرگذاران حتی مثمر ثمر باشد.
به عنوان مثال ، Facebook Watch الگوهای مشاهده را باز می کند که کمتر از YouTube جستجوگر هستند. کاربرانی که برنامه ها را تماشا می کنند یا مشترک آنها می شوند ، به جای اینکه برای بررسی جدیدترین بارگذاری ها به YouTube بروند ، برنامه هایی را که در News Feed خود همراه با سایر به روزرسانی های روزانه دوستان مشاهده می شوند ، مشاهده می کنند.
این به اینفلوئنسرها این فرصت را می دهد تا از طریق ویدئو میزان تعامل را افزایش دهند ، زیرا ارتباط طرفداران با اینفلوئنسرها از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.
3. Facebook Live برای مارک ها مهم است
Facebook Live به همراه Instagram Live به سرعت در بین برندها محبوبیت پیدا کرد.
Facebook Live به مارک ها این امکان را می دهد تا خود را انسانی کرده و در زمان واقعی با طرفداران ارتباط برقرار کنند. نمایش ها و رویدادهای زنده در Facebook Watch نیز همین کار را انجام می دهند.
چه چیزی در بین طرفداران شما طنین انداز می شود؟ آیا آنها قالب ویدیویی ساخت یافته یا چیزی غیر معمولی را ترجیح می دهند؟ آنها چند بار می خواهند تماشا کنند؟
به ویژه نمایش روزانه می تواند یک معدن طلا برای مارک ها باشد. این فرکانس باعث می شود کاربران دوباره برگردند ، اطمینان از بازگشت سودآور برای قرار دادن محصول یا وقفه تبلیغات. این ارتباط مداوم با نمایش مورد علاقه آنها می تواند به مصرف کنندگان کمک کند عاشق نام تجاری شما شوند.
4. تماشای فیس بوک بازی را برای بازاریابان محتوای ویدیویی تغییر می دهد
فیس بوک بر جنبه اجتماعی فیس بوک واچ تأکید کرد در اعلامیه رسمی آنها:
دانیل دانکر ، مدیر محصولات فیس بوک ، گفت: “تماشای ویدئو در فیس بوک قدرت باورنکردنی برای برقراری ارتباط بین مردم ، برقراری مکالمه و پرورش جامعه دارد.” “در فیس بوک ، فیلم ها از طریق دوستان کشف می شوند و جوامع را گرد هم می آورند.”
در سه نقطه از چهار گلوله در انتشار ، به ارتباط و گردهم آمدن مردم اشاره شده است. حتی تعداد اندکی از نمایش های بکار رفته در فیس بوک به عنوان مجموعه های ویدئویی “جامعه محور” تبلیغ می شوند.
منطقی است: احساس اجتماع همان چیزی است که باعث می شود مردم در وهله اول عاشق این سیستم عامل شوند.
به همین دلیل ، فیلم های تماشای فیس بوک را مشاهده کنید تمایل به دیدن نرخ های بالاتر اشتراک و مشارکت اجتماعی دارند نسبت به سایر سیستم عامل ها
لیست فعلی برنامه های تماشای فیس بوک به نمایش های واقعی ، مینی مستندها و پوشش های ورزشی متمرکز است – بیشتر از اینکه درام ها و کمدی های سنگین سایر شبکه های جریان را با YouTube هماهنگ کند.
اما در حالی که YouTube برای نحوه دستیابی به محتوای کوتاه و فرم کوتاه بهینه سازی شده است ، Facebook Watch فرصت ها را به ویدیوهای با فرم طولانی تر و همچنین سرگرمی های ناب و محتوای منفعلانه منفعل گسترش می دهد.
بازاریابان محتوای ویدئویی باید محتوایی را ایجاد کنند که در آن دسته ها قرار گیرد و بحث جامعه در زمان واقعی را تقویت کند. شاید برای اولین بار ، محتوا باید قبل از هر چیز با توجه به بستر ایجاد شود. فیلم های موفق در Facebook Watch مکالمه های بی درنگ را تشویق و تسهیل می کنند.
نتیجه
Facebook Watch برای همه بازاریابان عالی است. افراد در تیم اجتماعی پرداخت شده شما از دیدن کره چشم بیشتر در تبلیغات خود لذت خواهند برد و افراد ارگانیک “اصیل تر” فرصت می یابند تا خود را با افراد تأثیرگذار هماهنگ کنند.
بیشتر و بیشتر ، مارک ها می خواهند به عنوان یک دوست شناخته شوند ، نه شرکت های بزرگ. Facebook Watch به آنها اجازه می دهد این کار را انجام دهند. اگر آماده هستید که آن را امتحان کنید (یا استراتژی خود را بهبود ببخشید) ، این راهنمای پیشرفته Facebook Watch را ببینید.
آیا فیس بوک واچ را امتحان کرده اید؟ چه نتایجی دیده اید؟