بخش مشتری تفاوتی ایجاد می کند
DNA آژانس جستجوگرای شما به شما نحوه تعیین بخشهای مشتری خود را اعم از بر اساس جغرافیا ، اندازه یا صنعت اطلاع می دهد.
همچنین ، با توجه به دامنه خدماتی که ارائه می دهید ، خواهید فهمید چه مشتریانی متناسب با نیازهای شما نیستند – به عنوان مثال ، یک شروع اولیه در مراحل اولیه به دلایل مختلف (عدم تناسب بازار محصول ، کمبود بودجه ، هیچ بنیاد SEO برای شروع و غیره).
علاوه بر این ، به تفاوت ایجاد ارزش SEO برای یک شرکت تازه تأسیس و تجارت الکترونیک مستقر با چند مسئله فنی فکر کنید.
شما می توانید از یک ابزار استراتژیک مانند استفاده کنید نمودار مدل کسب و کار برای شروع نقشه برداری از نمونه کارهای مشتری فعلی خود و تعیین پاسخگویی به پرسش هایی از قبیل:
- مشتری ها چه کسانی هستند؟
- آنها در کجای مرحله رشد خود قرار دارند؟
- جریان درآمد آنها چیست؟
شاید شما در یک عمودی خاص مانند SEO پزشکی ، SEO وکلا ، B2B SaaS و غیره تخصص داشته باشید یا شاید شما علاقه مند باشید که فقط روی مشاغل آنلاین یا فقط شرکتی تمرکز کنید.
همچنین بررسی تاریخچه آژانس خود و تجزیه و تحلیل عدم موفقیت در انتخاب مشتری و پروژه بسیار مهم است. معاملات بد و پیشنهادهای نادرست را به خاطر خواهید آورد – آنها را نقشه برداری کنید و از آنها بیاموزید:
- حاشیه سود شما برای هر یک چگونه بود؟
- چند ساعت وقت گذاشتید؟
- از چه منابع دیگری استفاده کردید؟
- درآمد منظم ماهیانه چقدر بود؟
- همه موارد بالا چه تاثیری بر درآمد شما داشت؟
دانستن اینکه چه کسی باید از اطمینان قیمت خاص خودداری کند و سیاست شما را بی ثبات کند ، به همان اندازه شناسایی بخش مشتری ترجیحی شما مهم است. به این ترتیب ، هر زمان مشتری احتمالی با شما تماس می گیرد ، شما از ابتدا شروع به مذاکره نمی کنید.
از این گذشته ، اگر این یک امتیاز واجد شرایط نیست ، باید بگویید نه.
ارزش (ادراک شده) را بیان کرده و آن را پیش بینی کنید
بعد از اینکه فهمید با چه مشتری هایی می خواهید کار کنید (کسانی که از نظر قیمت گذاری منطقی هستند) ، به یک فرایند ساده نیاز دارید تا به آنها کمک کند ارزش شما را درک کنند.
حتی اگر از حاشیه ناخالص خود (شکاف بین هزینه های شما و قیمت گذاری بالقوه خود) و اصول صلاحیت اصلی خود مطلع باشید ، باید یک ورودی نسبتاً نامشخص را ارزیابی کنید تا فرمول کامل شود – ارزش درک شده از خدمات آژانس خود استفاده کنید.
متغیرهای احتمالی بسیاری در هدایت صلاحیت شما وجود دارد: مارک تجاری شما ، معرفی شما ، سایر بازیکنان موجود در بازار ، سایر پیشنهادهای دریافتی ، سابقه آنها با سایر فروشندگان و غیره
در نظر گرفتن همه آنها دشوار است و به هر حال جاده لغزنده ای است.
ایجاد یک فرآیند داده محور از طریق یک روش پیش بینی قابل اعتماد کارآمدتر است. این باعث تغییر در موقعیت شما می شود و به شما کمک می کند در عین دور زدن ذهنیت ذاتی ادراک ، شفاف و قابل اعتماد باشید.
نتایج جستجوگرها را به نتایج کسب و کار ترجمه کنید
برای تعیین ورودی های مربوطه که بر تجارت مشتری تأثیر می گذارد ، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
- ترافیک ارگانیک بدون مارک که می توانید از طریق کمپین SEO مستقیماً روی آن تأثیر بگذارید.
- جستجوی فصلی و روند سال به سال کلمات کلیدی مورد نظر خود.
- ترافیک اینرسی تنها تحت تأثیر فصلی است (به نظر می رسد که رتبه بندی وب سایت ثابت باقی بماند).
- عملکرد به موقع به سمت هدف بهبود دید ، چه خطی و چه نمایی.
- منحنی CTR متوسط برای 10 موقعیت برتر ، برای هر ترکیبی از ویژگی های SERP و تقسیم دستگاه ، کلیک های واقعی را نشان می دهد که موفق می شوند به مشتری شما برسند.
تمام داده های بالا به شما امکان می دهد تا به جای رتبه بندی ، نتایج را از نظر کلیک و تبدیل تخمین بزنید ، بنابراین بین استراتژی پیشنهادی SEO و نتایج بالقوه کسب و کار آنها ارتباط نزدیکتری برقرار می کنید.
علاوه بر این ، شما قادر خواهید بود تفاوت ترافیک را با و بدون کمپین پیشنهادی SEO خود برجسته کنید. این بدان معناست که شما همچنین می توانید محاسبه کنید که معادل PPC چگونه به نظر می رسد – یک عدد هدف برای تثبیت قیمت در آن.
آوردن این مقایسه خارجی نشان می دهد ارزش سئو به ارمغان می آورد ، به مشتریان فرصتی برای تحقیق و ارزیابی نتایج پیش بینی شده با یک زمینه روشن می دهید.
قیمت مناسب را تعیین کنید
با استفاده از این معادل ، نه تنها یک ایجاد خواهید کرد زمین قابل اعتماد، اما شما همچنین از معیار ارزش درک شده نیز آگاهی خواهید داشت. به علاوه ، شما از A تا Z شفاف خواهید بود ، یک ارزش افزوده از نظر ایجاد ارتباط با مشتری.
فرض کنید شما یک مشتری دارید که ارزش تخمینی Google Ads برای سناریوی پیش بینی شده 12 ماهه 875،000 دلار است. یک نگهدارنده 10000 دلاری ممکن است دیگر دور از ذهن به نظر نرسد ، با توجه به اینکه این مشتری باید در یک بازار بین المللی بسیار رقابتی بازی کند و تبدیلات اضافی که می توانید ایجاد کنید کار چندانی نیست.
یا شاید این یک مشتری با 63،000 دلار ارزش Google Ads تخمینی برای بازه زمانی 12 ماهه باشد. پس از آن ، یک نگهدارنده 500-700 دلاری منطقی تر به نظر می رسد – این احتمالاً یک SMB در جغرافیای محدود است و برای افزایش سطح بازار خود نیاز به کمک دارد.
پروفایل مشتری مهم نیست که می خواهید در آژانس خود خدمت کنید ، با این استفاده کارآمد از داده های جستجو ، قادر خواهید بود سناریوهای واقعی تجاری ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا قیمت های شما را بدون ادعاهای دردناک تعیین کند.
یک بار دیگر ، می توانید این نکته را بیان کنید که SEO یک سرمایه گذاری است و ترافیکی که برای مشتری ایجاد می کنید برای ماندن است. اگر فکر طولانی مدت داشته باشید ، یک ارزش تجمعی فراتر از نتایج رسانه های پولی است.
به علاوه ، برای اهداف پاسخگویی ، می توانید یک قدم جلوتر بروید و اهداف SEO خود را مطابق با معیارهای پیش بینی تعیین کنید ، بنابراین یک نقطه شروع قابل اعتماد برای اندازه گیری در برابر آن دارید.
ماهانه نگهدارنده ها. پروژه های یک بار مصرف هزینه های موفقیت
با در نظر گرفتن مدل کسب و کار آژانس و اینکه SEO یک سرمایه گذاری بلند مدت است ، درآمد دوره ای ماهانه (MRR) قیمت گذاری است که بیشتر منطقی است.
اما سوال پروژه های یکبار مصرف ظاهر می شود – آیا باید آنها را قبول کنید یا نباید آنها را قبول کنید؟
مانند هر فرآیند روشن سازی ، این امر به چگونگی ادغام سیاست قیمت گذاری تعریف شده شما بستگی دارد استثناها.
گاهی اوقات ، قبول یک معامله یکبار مصرف می تواند فوایدی به همراه داشته باشد:
- حسابرسی های فنی به عنوان یک سرویس جداگانه.
- خدمات مشاوره ای.
- آموزش سئو.
همچنین اگر احساس کنید منفعت مشخصی می توان به دست آورد ، می تواند کارساز باشد.
شاید این یک عمودی جدید باشد که می خواهید وارد کنید ، یا یک پروژه آزمایشی است که آژانس شما می خواهد آن را کشف کند. در این موارد ، شما می توانید در مورد یک پروژه 3 ماهه توافق کرده و انتظارات را بر این اساس تنظیم کنید – هیچ نتیجه سختی ندارید ، اما یک تنظیم آزمایشی برای تعیین پتانسیل SEO است.
البته ، اگر نتایج اولیه امیدوار کننده باشد ، این می تواند یک استراتژی شروع باشد که منجر به گام های بعدی می شود.
هنگام ارزیابی چنین لیدهایی ، خوب است که تحقیقات اولیه کلید واژه خود را با لنز “میوه کم آویز” انجام داده و فرصت های جستجوگرها را در اوایل بررسی کنید. به عنوان مثال ، ارزیابی دشواری کلمات کلیدی هدفمند یا میزان ترافیک اضافی ایجاد شده در صورت رسیدن این 3 کلمه به شما ایده خوبی در مورد بازار مشتری و بازگشت سرمایه بالقوه شما می دهد.
یکی دیگر از ارزش افزوده پیشنهادهای شما برای سئو سایت است هزینه موفقیت. شما باید هر زمان که همکاری را شروع می کنید این کار را انجام دهید. شما نه تنها از راه دور اطمینان را برقرار می کنید ، بلکه انگیزه اضافی را برای تیم خود اضافه می کنید تا فراتر از نتایج توافق شده باشد.
آیا ما رقابت را در نظر می گیریم؟
قیمت مناسب عمدتا تحت تأثیر هزینه ها ، حاشیه سود شما و مشخصات مشتری شماست. با این حال ، شما باید از رقبای آژانس خود و سیاست های قیمت گذاری آنها آگاه باشید ، تا ببینید آیا آنها ارزش درک شده را در مقیاس دیگری لنگر می اندازند.
اگر خود را در سطحی متفاوت از آنچه بازار به آن عادت کرده است پیدا کنید ، موقعیت و ارزش ادراک شده شما در تصمیم گیری نهایی نقش اساسی دارد.
در تئوری تجارت ، این رویكرد قیمت گذاری را می نامند رویکرد مبتنی بر ارزش.
در مقاله HBR ، یک راهنمای سریع برای قیمت گذاری مبتنی بر ارزش ، تعریف زیر را پیدا خواهید کرد:
“قیمت گذاری مبتنی بر ارزش ، روش تعیین قیمت است که توسط آن یک شرکت محاسبه می شود و سعی می کند ارزش متفاوت محصول خود را برای یک بخش خاص مشتری در مقایسه با رقبای خود بدست آورد.”
اکنون ، با تمام ورودی های موجود ، شما می دانید که چگونه ارزش متفاوت آژانس خود را تنظیم و توضیح دهید.
خلاصه
ایجاد یک استراتژی قیمت گذاری که متناسب با مدل تجاری آژانس شما باشد ، می تواند یک تلاش سخت باشد.
تجزیه و تحلیل قیمت هزینه، و ارزش درک شده، شما باید درباره همه م theلفه هایی که تعادل بین انگیزه شما برای فروش و انگیزه مشتری برای خرید را حفظ می کند ، فکر کنید:
- ساختار هزینه آژانس شما.
- بخشهای مشتری که می خواهید آنها را برآورده کنید.
- نمایه های مشتری که به آنها منفی می گویید.
- ارزش ادراک شده خدمات SEO شما ، که از طریق یک روش پیش بینی قابل اعتماد و شفاف محاسبه می شود (با توجه به بازدیدهای اضافی و تبدیلاتی که می توانید انجام دهید و نحوه مقایسه در یک کمپین PPC).
ماژول پیش بینی SEOmonitor معادل ارزش Google Ads را برجسته می کند و به شما امکان می دهد تمام محاسبات را تا سطح کلمه کلیدی مشاهده کنید ، به دلیل داشتن یک تصمیم شفاف و ارزشمند (که می توانید به مشتریان خود ارائه دهید).
این فقط یکی از راه حل های بسیاری است که ما برای کمک به آژانس های جستجوگر SEO در جذب ، مدیریت و حفظ مشتریان بیشتری ارائه داده ایم.
به ما بپیوند در سفر ما برای ایجاد شفافیت بیشتر در صنعت جستجوگرها.