درباره نویسنده
فردریک اوبراین یک روزنامه نگار مستقل است که با اکثر کلیشه های انگلیس مطابقت دارد. علایق وی شامل ادبیات آمریکایی ، طراحی گرافیک ، پایدار …
بیشتر در مورد
فردریک
…
یک وب سایت بدون صفحه نمایش صحیح نیست ، این کار را انجام می دهد. مثل کتاب بدون صفحه ، یا ماشین بدون فرمان. با این وجود کتابهای صوتی ، وسایل نقلیه بدون دست وجود دارد. و به طور فزاینده ای از وب سایت ها استفاده می شود بدون اینکه حتی مورد بررسی قرار گیرد – حداقل توسط انسان ها.
دستیارهای تلفن و بلندگوهای خانگی بخشی رو به رشد از اکوسیستم اینترنت هستند. در مقاله ، سعی خواهم کرد که منظور از پیشرفت وب سایت ها ، اینکه طراحان چه کاری می توانند در این باره انجام دهند ، و چرا ممکن است سرانجام این یک جهش به جلو برای دستیابی به اطلاعات باشد. بیش از دو سوم وب برای کسانی که دارای نقص بینایی هستند قابل دسترسی نیست، گذشته از همه اینها. وقت آن رسیده است که گفتگو با وب سایت ها آسان باشد.
حمله به بلندگوهای خانگی
فروش جهانی اسپیکر هوشمند در سال 2019 از 147 میلیون نفر گذشته است و همه گیری یا عدم همه گیری روند در حال افزایش است. بالاخره صحبت سریعتر از تایپ است. از Google Home گرفته تا Alexa تا دستیار گوشی های هوشمند ، اتومبیل و حتی یخچال و فریزر ، افراد بیشتر و بیشتری حضور دارند با استفاده از برنامه هایی برای جستجوی وب از طرف آنها.

با کنار گذاشتن زیر و بم های نسبتاً شوم Big Brother Inc این روند ، به راحتی می توان گفت صدها میلیون نفر در حال حاضر هر روز وب را جستجو می کنند بدون اینکه واقعاً به آن نگاه کنند. صفحه ها دیگر برای مرور وب ضروری نیستند و سایت هایی که باید با این واقعیت جدید سازگار شوند. کسانی که نمی خواهند خود را از صدها میلیون نفر کوتاه کنند.
طراحی نامرئی بودن
دو موضوع اصلی برای بحث گفتگوی وب سایت وجود دارد – فناوری و زبان. بیایید با tech شروع کنیم ، که دستکش را از ساختار محتوای اصلی تا نشانه گذاری معنایی و فراتر از آن اجرا می کند. من به اندازه هرکسی مشتاق نوشتن خوب هستم ، اما مکان شروع نیست. می توانید کپی وب سایت را داشته باشید که لایق اجرای Daniel Day-Lewis باشد ، اما اگر به طور صحیح تنظیم و علامت گذاری نشده باشد برای هیچ کس ارزش زیادی نخواهد داشت.
بنیادهای قدیمی
ایده اینکه وب سایت ها بدون دیده شدن درک شوند ، ایده جدیدی نیست. خوانندگان صفحه برای دهه ها وجود داشته اند ، با دو سوم کاربران گفتار را به عنوان خروجی خود انتخاب می کنند ، و سومین بریل را انتخاب می کنند.
تمرکز این مقاله فراتر از این است ، اما سازگار بودن صفحه خوان خواننده وب سایت ها پایه و اساس محکمی برای چیزهای جذاب زیر فراهم می کند. من در این مورد طولانی نمی شوم تا زمانی که دیگران به طور گسترده در مورد موضوع نوشته اند (لینک های زیر) اما موارد زیر مواردی است که باید همیشه به آنها فکر کنید:
- پیمایش را در صفحه و در سراسر سایت پاک کنید.
- ساختار DOM را با طراحی بصری تراز کنید.
- متن Alt ، بیشتر از 16 کلمه یا بیشتر ، اگر تصویری به متن alt نیاز ندارد (مثلا اگر پس زمینه باشد) دارای متن alt خالی باشد ، نه نه متن جایگزین.
- پیوندهای پیوندی توصیفی.
- “رفتن به پیوندهای محتوا”.
تفکر بصری در واقع ما را از بسیاری از شکست های طراحی کور می کند. کاربران می توانند و غالباً خود قطعات را کنار هم قرار دهند ، اما این کار برای وب سایت های قابل خواندن ماشین کار چندانی ندارد. آسان برای گفتگو با وب سایت ها با دوستانه ساختن متن به گفتار (TTS) شروع می شود. این روش خوبی است و به طور گسترده قابلیت دسترسی را بهبود می بخشد. برد – برد.
مطالعه بیشتر در مورد طراحی و قابلیت دسترسی TTS
چیزهای جالب
علاوه بر ایجاد پایه ای محکم ، طراحی برای صفحه خوان ها و قابلیت دسترسی به خاطر خود خوب است. این دلیل کافی است تا ابتدا ذکر شود. با این حال ، کاملاً جذابیت مرور بدون هندزفری را که در ابتدای این مقاله صحبت کردم فراهم نمی کند. رابط های کاربر صوتی یا VUI ها. برای آن ما باید به نشانه گذاری معنایی بپردازیم.
آسان برای گفتگو با وب سایت ها ، به معنای برچسب گذاری محتوا در سطح بسیار دقیق تر است. وقتی مردم آخرین دستیارها یا دستورالعمل یا اینکه آیا این رستوران سه شنبه شب باز است از دستیار خانه خود می خواهند ، نمی خواهند با استفاده از صدای خود به وب سایتی بپردازند. آنها اطلاعات را می خواهند. اکنون. برای این اتفاق اطلاعات در وب سایت ها باید به وضوح برچسب گذاری شود.
من امسال سوراخ خرگوش Semantic Web را فرو ریخته ام و قصد ندارم اینجا را تکرار کنم. وب می تواند و باید آرزو داشته باشد که از طریق ماشین قابل خواندن باشد ، و این شامل گفتگو است.
نشانه گذاری معنایی از قبل برای این وجود دارد. یکی از آنها “قابل گفتن” نامیده می شود ، ویژگی Schema.org که در حال حاضر در نسخه بتا است و قسمت های یک صفحه وب را برجسته می کند “خصوصاً مناسب برای تبدیل متن به گفتار.”
به عنوان مثال ، من و دو دوست هر هفته یک آلبوم را به عنوان یک سرگرمی مرور می کنیم. ما اخیراً وب سایت را با نشانه گذاری معنایی یکپارچه طراحی کردیم. در زیر بخشی از داده های ساختاری یک صفحه نشان داده شده است که در عمل صحبت می کنند:
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "Review",
"reviewBody": "It's breathless, explosive music, the kind of stuff that compels listeners to pick up an instrument or start a band. Origin of Symmetry listens like a spectacular jam — with all the unpolished, patchy, brazen energy that entails — and all in all it's pretty rad, man.",
"datePublished": "2015-05-23",
"author": [
{
"@type": "Person",
"name": "André Dack"
},
{
"@type": "Person",
"name": "Frederick O'Brien"
},
{
"@type": "Person",
"name": "Andrew Bridge"
}
],
"itemReviewed": {
"@type": "MusicAlbum",
"name": "Origin of Symmetry",
"@id": "https://musicbrainz.org/release-group/ef03fe86-b54c-3667-8768-029833e7e1cd",
"image": "https://alpha.audioxide.com/api/images/album-artwork/origin-of-symmetry-muse-medium-square.jpg",
"albumReleaseType": "http://schema.org/AlbumRelease",
"byArtist": {
"@type": "MusicGroup",
"name": "Muse",
"@id": "https://musicbrainz.org/artist/9c9f1380-2516-4fc9-a3e6-f9f61941d090"
}
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 26,
"worstRating": 0,
"bestRating": 30
},
"speakable": {
"@type": "SpeakableSpecification",
"cssSelector": [
".review-header__album",
".review-header__artist",
".review-sidebar__summary"
]
}
}
بنابراین ، اگر کسی از دستیار بلندگوی خانه خود بپرسد چه چیزی اکسید اکسید فکر کردن منشأ تقارن توسط Muse ، قابل گفتن باید آن را به سمت نام آلبوم ، هنرمند و خلاصه بررسی به اندازه لقمه هدایت کند. راحت و به واقع. (و مردم را به سختی گوش فرا می دهد که به خلاصه نویسی کامل ما گوش دهند.) هیچ چیز در گذشته نبوده است. فقط به درستی برچسب گذاری شده همچنین متوجه خواهید شد که انتخاب کلاس CSS کافی است. آسان
این نوع قابلیت ها بهتر از این است که انواع خاصی از سایت ها را از سایت های دیگر بهتر می کند ، اما امکانات بسیار زیاد است. دستورالعمل ها ، داستان های خبری ، در دسترس بودن بلیط ، اطلاعات تماس ، خرید مواد غذایی … همه این موارد و موارد دیگر می توانند بهتر شوند ، فقط اگر ما عادت کنیم صحبت کردن با وب سایت ها را آسان تر کنیم ، هر صفحه پر از اطلاعات کاملاً ساختار یافته و دارای برچسب آماده و منتظر برای پاسخگویی به سوالات وقتی سر راهشان قرار گرفت.
فراتر از آن ، مغزهای بزرگ در مکان هایی مانند گوگل و موزیلا به سختی کار می کنند API گفتار وب، امکان تعاملات کاربر پیچیده تر با مواردی مانند فرم ها و کنترل ها را فراهم می کند. روزهای ابتدایی فناوری مانند این است اما کاملاً چیزی است که باید تحت نظر باشید.
ظهور بلندگوهای خانگی به معنای برخورد دنیای قدیم و جدید است. تهیه یکی برای دیگری فراهم می کند. فراموش نکنیم که وب سایتهایی که برای دهه ها برای خوانندگان صفحه طراحی شده اند.
خواندن بیشتر
نوشتن برای صحبت کردن
شما برای درک بهتر وب سایت خود توسط خوانندگان صفحه نمایش ، موتورهای جستجو و سایر موارد خوب اقداماتی انجام داده اید. تبریک می گویم. حال به مباحث مبهمتر لحن و شخصیت می رسیم.
طراحی وب سایت برای صحبت با طراحی آن برای خواندن متفاوت است. ماهیت تعاملات کاربر متفاوت است. یک نکته مهم که باید به خاطر داشته باشید این است که در مورد سeriesالات صوتی ، وب سایت ها تقریباً همیشه پاسخگو هستند – پاسخ دادن به سالات ، دادن دستور العمل ، تأیید سفارشات.
یک مطالعه Open NYT پیدا شده است که برای تعامل کاربران خانگی با بلندگوهای هوشمندشان گاهی اوقات منجر به مبادله ناامیدکننده ، یا حتی خنده دار می شود ، اما این تجربه بهتری نسبت به اتصال به تلفنی است که اعلان ها را بیرون می کشد.
به عبارت دیگر ، شما نمی توانید و نباید مسئله را مجبور کنید. اخلاق نگاه به من در پاپ آپ ها و تبلیغات و تعامل بی پایان اینجا جایی ندارد. وظیفه شما داشتن یک سایت خوب است که اطلاعات مربوط به فرماندهی را تا حد ممکن واضح و خلاصه ارائه دهد. اگر بخواهید یک ساقی مجازی است.
معنای این در اصطلاحات زبانی این است:
- جملات موجز ،
- ساده ، زبان ساده ،
- اطلاعات بارگیری شده در جلو (فکر کنید هرم وارونه) ،
- جمله ها را به صورت جملات کامل بیان کنید.
آنچه را با صدای بلند می نویسید ، بگویید ، سیستم هایی مانند گفتار به گفتار رایگان داشته باشید TTSRacher آن را به شما بگویید. کلمات ممکن است با صدای بلند بسیار متفاوت از آنچه که نوشته شده اند متفاوت باشند و برعکس. من درمورد الگوریتم های خوانایی رزرو می کنم ، اما آنها ابزار مفیدی برای سنجش وضوح هستند.
خواندن بیشتر
HAL ، بدون بیت های بد
صحبت با وب سایت ها بخشی از تغییر گسترده به سمت تجارب وب کانال- agnostic است. ماهیت وب سایت ها در حال تغییر است. از دسک تاپ به موبایل و از موبایل به سیستم خانه های هوشمند ، سیال تر می شوند. همه ما در مورد شاخص سازی “همراه اول” اطلاعات داریم. چه مدت طول می کشد تا “صدای اول” باشد؟
دور شدن از محدودیت های سخت سخت دلهره آور است ، اما همچنین آزاد کننده است. ما به وب سایت ها نگاه می کنیم ، به آنها گوش می دهیم ، با آنها صحبت می کنیم. هر یک از آنها مانند HAL کمی است ، به همان اندازه که شخصیت و یا قصد قاتلانه را برای طراحی آن مناسب می دانیم.
در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانیم برای صحبت کردن با وب سایت ها ، چه از ابتدا ساختن و چه به روزرسانی پروژه های قدیمی ، صحبت کنیم:
- با استفاده از صفحه خوان ها به سایت خود بروید.
- س quالات صوتی را از طریق تلفن / دستیاران خانه امتحان کنید.
- از نشانه گذاری معنایی استفاده کنید.
- نشانه گذاری قابل گفتگو را پیاده سازی کنید.
طراحی وب سایت ها برای موقعیت های بدون صفحه نمایش قابلیت دسترسی آنها را بهبود می بخشد ، اما همچنین باعث تشدید شخصیت ، هدف و مفید بودن آنها می شود. مانند پرستون سو برای یک لیست جدا، “این یک روش م toثر برای تجزیه و تحلیل و آزمایش استرس در مورد اینکه کانال شما محتوای شما واقعاً چگونه است ، است.”
گفتگوی آسان وب سایت های شما ، آنها را برای شبکه کانال-آگنوستیک آماده می کند ، که به سرعت به واقعیت تبدیل می شود. به جای متن و تصاویر در صفحه ، سایت ها باید انتزاعی و انعطاف پذیر باشند و آماده تعامل با دستگاه های رو به رشد باشند.
