جان مولر از گوگل می گوید تعداد کل بک لینک های وب سایت برای الگوریتم جستجو اصلاً اهمیتی ندارد.
یک لینک خوب از یک وب سایت مربوطه می تواند تأثیرگذارتر از میلیون ها لینک با کیفیت پایین باشد.
این را مولر در هنگام پاتوق Google Search Central SEO ثبت شده در 19 فوریه بیان کرد.
یک مالک سایت س followingال زیر را به مولر ارسال می کند: “چه چیزی بیشتر از همه اهمیت دارد؟ تعداد دامنه های لینک دهنده ارجاع شده منحصر به فرد یا تعداد کل بک لینک ها؟ “
در مواقعی که با پاسخهای مبهم شناخته می شد ، مولر در توضیح اینکه هر دو عامل برای Google چندان مهم نیست ، نمی تواند روشن تر باشد.
پاسخ کامل وی را در بخش زیر بخوانید.
جان مولر گوگل در بک لینک
مولر به دارندگان سایت توصیه می کند که روی تعداد کل پیوندهای اشاره شده به سایت آنها یا تعداد کل دامنه های ارجاع منحصر به فرد تمرکز نکنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
گوگل پیوندها را از این طریق ارزیابی نمی کند ، وی توضیح می دهد:
“من فکر نمی کنم ما در سیستم هایمان اینگونه تفاوت داشته باشیم. از دیدگاه من تمایل ندارم روی تعداد کل پیوندها به سایت شما یا تعداد کل پیوندهای دامنه به وب سایت شما تمرکز کنم ، زیرا ما پیوندها را به روشی کاملاً متفاوت بررسی می کنیم. “
آنچه برای گوگل مهم است وقتی که صحبت از پیوندها می شود ، میزان ارتباط هر یک با وب سایتی است که به آن اشاره می کند.
گوگل به این ترتیب تعیین می کند که پیوندهای فردی را به چه میزان وزن کند. تعداد کل “اصلاً مهم نیست”.
از نظر تئوری یک سایت می تواند میلیون ها پیوند را در میلیون ها دامنه ایجاد کند و در نهایت Google می تواند آنها را نادیده بگیرد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
“ما سعی می کنیم بفهمیم که چه چیزی برای یک وب سایت مرتبط است ، چقدر باید این پیوندهای فردی را وزن کنیم ، و تعداد کل پیوندها اصلاً مهم نیست. اگر بخواهید می توانید میلیون ها پیوند در میلیون ها وب سایت ایجاد کنید و ما می توانیم همه آنها را نادیده بگیریم. “
مولر می گوید تنها یک لینک از یک منبع مربوطه می تواند سیگنال قویتری در مورد نحوه برخورد آن صفحه با Google ارسال کند.
او مثالی فرضی از پیوند یافتن یک صفحه از یک سایت خبری مهم ارائه می دهد. گوگل حتی اگر این تنها پیوندی باشد که دارد آن را به عنوان یک صفحه مهم می داند.
“یا می تواند یک لینک واقعاً خوب از یک وب سایت وجود داشته باشد که برای ما یک نشانه مهم باشد که ما باید از این وب سایت به عنوان موضوعی مهم استفاده کنیم زیرا دارای یک لینک است. نمی دانم ، شاید مثلاً مانند صفحه اصلی یک سایت خبری بزرگ باشد. بنابراین تعداد کل اساساً کاملاً بی ربط است. “
کیفیت نسبت به کمیت برای Google مهم است.
پاسخ کامل مولر را در فیلم زیر بشنوید: