
بازی ها به عنوان سرویس (GaaS) به عنوان سدی بین نگرانی های هزینه های مصرف کننده و مشارکت کاربران معرفی شد. این یک روش برای کاهش هزینه های جذب مشتری است و ثابت شده است که کاربران را در یک بازی بسیار طولانی تر از روش پرداخت به بازی نگه می دارد. به عنوان مثال EA Games ، ارزش بازار خود را افزایش داد از 4 میلیارد دلار به 33 میلیارد دلار فقط در مدت شش سال پس از معرفی محتوای GaaS.
بازی ها به عنوان سرویس به عنوان یک سرویس درآمد مستمر برای توسعه دهندگان عمل می کنند و به آنها امکان می دهد اعتماد خود را از خرید یکبار مصرف قطع کنند. هر سال که بازی های بیشتری در حال توسعه هستند ، GaaS به آنها یک مزیت رقابتی در مبارزه برای جلب توجه کاربران می دهد. همچنین به تبلیغ دهندگان این امکان را می دهد تا در برخی از محبوب ترین بازی های انجام شده در بازار امروز در معرض دید قرار گیرند.
بازی ها به عنوان سرویس (GaaS) چیست؟
بازی ها به عنوان سرویس به بازی هایی گفته می شود که بدون هزینه های خرید اولیه کار می کنند و در عوض سود خود را از اشتراک ها یا خریدهای درون بازی کسب می کنند.
بازی ها به عنوان سرویس به شما امکان می دهند حتی بعد از انتشار بازی های ویدیویی از آنها درآمد کسب کنید و ثابت شده است که بازیکنان مدت بیشتری مشغول بازی هستند. بازیکنان به جای اینکه سطح را از بین ببرند ، علاقه خود را از دست بدهند و بازی را در پشت کمد خود فراموش کنند ، با قول محتوای جدید و به روز شده دائماً به بازی برگردانده می شوند.
بازی های GaaS اغلب می توانند مستقیماً از ابر به دستگاه کاربر منتقل شوند ، که به آنها امکان می دهد از هر مکان و هر زمان به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین این امکان را برای عملکرد بین پلتفرمی بهتر فراهم می کند ، که یک قسمت مهم از رقابت در صنعت بازی است.
این استراتژی اجازه می دهد تا بازی ها هفتگی ، ماهانه یا حتی گاهی روزانه به روز شوند تا کاربران را درگیر خود کند. محتوای جدید معمولاً هنگام اعلام محتوای جدید به شکل “قطره” یا “انتشار” در می آید – تکنیکی که استراتژی بازاریابی لوکس Supreme را بازتاب می دهد.
همچنین از بازی ها به عنوان سرویس به عنوان “بازی ابری” ، “بازی در صورت تقاضا” ، “بازی های سرویس زنده” یا “پخش جریانی بازی” یاد می شود. برخی از بازی های معروف به عنوان سرویس شامل Candy Crush ، Fortnite ، Destiny و Overwatch هستند.
ویژگی هایی مانند خدمات صدور صورت حساب و اشتراک منحصر به فرد ، مدل کسب و کار را کاملاً تغییر داده است. در یک بازی به عنوان یک سرویس ، پرداخت ها منحصر به فرد و شخصی هستند و دسترسی گسترده ای را به گیمرهای ورودی ارائه می دهند.
بازی ها به عنوان گزینه های پرداخت سرویس
- صورتحساب مسطح ، جایی که یک کاربر به صورت هفتگی ، ماهانه یا سالانه به همان میزان از او کسر می شود
- صورتحساب مبتنی بر میزان ، که شارژ را براساس مصرف تغییر می دهد
- مدل چند لایه ، که در آن مشتری براساس دامنه واحد شارژ می شود
علاوه بر این گزینه های پرداخت به روز شده ، بازی ها به عنوان سرویس دهنده توانایی پرداخت از طریق ارزهای رمزپایه ، پرداخت کمتر و با فرکانس بیشتر را دارند.
این مدل جدید تجاری مطمئناً با ارائه قابلیت دسترسی ، قابلیت استفاده و سودهای کل ، فضای بازی را تغییر می دهد.
بازی ها به عنوان یک سرویس خرد معاملات
تراکنش خرد یک مدل تجاری است که در آن مشتریان برای یک معامله سریع ، معمولاً برای خرید موارد مجازی یا باز کردن ویژگی های جدید ، هزینه کمی را پرداخت می کنند.
به عنوان مثال این بازیکن می تواند 2 دلار برای خرید یک اسب جدید برای شخصیت خود برای سوار شدن یا 1 دلار برای یک کلاه جدید پرداخت کند.
تراکنش های خرد به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا به طرق مختلف ، بسیار فراتر از نقطه خرید اولیه ، از بازی های خود کسب درآمد کنند. برخی از بازی ها برای باز کردن مرحله بعدی یا دسترسی به ویژگی های جدید به هزینه کمی احتیاج دارند. این انتقال ها اغلب به عنوان “خریدهای درون بازی” شناخته می شوند.
به خودی خود ، این معاملات ممکن است ناچیز به نظر برسد. آیا وقتی هر بازیکنی فقط یک دلار خرج می کند ، آیا یک توسعه دهنده واقعا می تواند سود کسب کند؟
اینگونه درباره اش فکر کن.
بازی آنلاین League of Legends (LoL) با 115 میلیون نفر بازی می شود، در سراسر جهان.
اگر هر یک از آن بازیکنان حتی 5 دلار هم در هنگام بازی هزینه کنند ، پس کمی بیش از نیم میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند.

ارز مجازی
از ارز مجازی در بسیاری از بازی ها استفاده می شود ، یا به عنوان مبادله ای برای وجوه واقعی یا برای خرید ویژگی های هنگام بازی. این ارزها می توانند به صورت جواهرات ، سکه های طلا ، نشانه ها و … باشند. همچنین می توان آنها را با تکمیل ماموریت ها ، کشتن هیولاها و سایر فعالیت های درون بازی جمع آوری کرد.
ارزهای رمزپایه معروف مانند بیت کوین و Litecoin نیز می توانند در مورد استفاده قرار گیرند بازی های خاص. در بازی هایی مانند Lordmancer II توسط Active Games ، گیمرها حتی می توانند ارز رمزنگاری شده نیز کسب کنند با به دست آوردن دارایی های بازی و تجارت آنها در بازار درون بازی.
همچنین مارک ها با خرید محصولات خود و وارد کردن کد در ویترین فروشگاه های مجازی خود ، با ارائه ارز مجازی به بازی بازان یا افزودنیهای بازی انحصاری وارد عمل می شوند. شبنم کوهی و پروانه دو نمونه از مارک ها هستند که با موفقیت فاصله بین مارک های فیزیکی و محیط بازی مجازی را پر می کنند.

بازی ها به عنوان مدل های تجاری خدمات
چندین مدل تجاری کسب و کار به عنوان سرویس وجود دارد که روش های جدید خلاقانه ، آزمایشی و مهیج کسب درآمد از صنعت بازی را ارائه می دهند. توجه به این نکته مهم است که این حوزه هنوز در حال پیشرفت است و مدل ها ، مقررات و استراتژی های جدید محتوا همچنان رشد آن را شکل می دهند.
فروش محتوای درون بازی به بازیکنان
یکی از م effectiveثرترین راه های ادامه کسب درآمد از یک بازی حتی پس از انتشار آن ، ادامه فروش محصولات به بازیکنان در بازی است.
در برخی از بازی ها به عنوان مدل های سرویس ، بازیکنان می توانند برای خرید تجهیزات جدید برای شخصیت های خود ، باز کردن قفل سطح یا ویژگی های جدید و حتی افزایش توانایی های خود ، هزینه پرداخت کنند.
جعبه های غارت یکی از معروف ترین معاملات محتوای درون بازی است که در آن بازیکنان برای بیرون کشیدن وسایل خاص از جعبه مجازی هزینه کمی (1 تا 3 دلار) پرداخت می کنند. این تاکتیک به تبلیغ قمار با کودکان متهم شده است و چنین بوده است در برخی از کشورهای اروپایی ممنوع است. همانطور که گفته شد ، سود آنها فوق العاده است. پیش بینی می شود جعبه های غنیمت به دست آورند 50 میلیارد دلار تا سال 2022 و شرکتها اغلب می توانند اقلام را حمایت مالی کنند.
درآمد حاصل از خریدهای درون بازی ، انگیزه ای برای سازندگان بازی برای ادامه به روزرسانی و بهبود بازی هایشان است. برای بازیکنان ، این محتوای جدید و هیجان انگیز را بیشتر و با کیفیت بالاتر به ارمغان می آورد.
پرداخت به بازی
پرداخت به بازی به بازی هایی گفته می شود که مشتریان برای دسترسی به آن باید هزینه پرداخت کنند. برای بسیاری از بازی ها ، این به معنای پرداخت هزینه یک نسخه فیزیکی از یک بازی و انجام آن به همان اندازه است که می خواهید.
برخی از بازی ها ، مانند World of Warcraft (WoW) ، فقط پس از رسیدن به سطح مشخص یا پس از مدت زمان تعیین شده از قبل برای بازی ، نیاز به پرداخت پول به بازی دارند. به این ترتیب ، بازیکنان می توانند بازی را کاوش کنند ، ببینند آیا این مورد علاقه آنها را برمی انگیزد یا خیر ، و پس از اینکه می دانند می خواهند تعهد کنند ، سرمایه گذاری می کنند. WoW با یک سرویس مبتنی بر اشتراک کار می کند ، که در ازای زمان بازی به هزینه ماهانه نیاز دارد.
برخی از شرکت هایی که این مدل را دنبال می کنند از بازی های دیگر به عنوان تاکتیک های سرویس مانند فروش محتوای درون بازی یا پرداخت هزینه محتوای قابل بارگیری جدید (DLC) استفاده می کنند. طبق Newzoo ، یک شرکت بینش بازار بازی ها ، 2.7 میلیارد نفر هزینه می کنند حدود 159.3 میلیارد دلار برای بازی های آنلاین در سال 2020، بنابراین می توان به راحتی گفت که این روش جواب می دهد.
مکانهای تبلیغاتی
با افزایش تعداد کاربران در حال حاضر به عنوان یک سرویس در Games ، جای تعجب نیست که تبلیغ کنندگان بازار گسترده ای را دیده اند.
قرار دادن تبلیغات درون بازی به توسعه دهندگان اجازه می دهد جریان درآمد خود را فراتر از مدل های پرداخت به بازی و حتی فراتر از بازی ها به عنوان یک مدل سرویس گسترش دهند.
تبلیغات را می توان به عنوان فیلم در صفحه های بارگیری نشان داد ، یا حتی می توان آنها را در بازی تطبیق داد ، مانند تبلیغات Gatorade در NBA 2K18حالت “همسایگی”.
در واقع ، بازیکنان حتی از دیدن تبلیغات در بازی هایشان بدشان نمی آید. مطالعه 2018 ایپسوس نشان داد که 47٪ از کاربران می توانند تبلیغی را که مشاهده کرده اند به خاطر بسپارند در حالی که یک بازی را انجام می دهید ، یعنی این بخشی از تجربه بود و آزار دهنده نیست. علاوه بر این ، 50٪ از کاربران مشاهده تماشای تبلیغات “از نظر بصری جذاب” است.
به طور کلی ، سیستم عامل های بازی به عنوان سرویس دنیای جدیدی از امکانات تبلیغاتی را ارائه می دهند.
پرداخت مطالب جدید
یکی از روش های محبوب افزایش درآمد در بازی افزودن دائمی محتوای جدید به بازی است که بازیکنان برای دسترسی به آن باید هزینه کنند.
Fortnite یکی از مشهورترین نمونه های این روش است ، جایی که بازیکنان باید محتوای هر “فصل” جدید را خریداری کنند. فصول سال چهار بار به نمایش در می آیند ، اما توسعه دهندگان نیز از طریق تراکنش های خرد بین فصول درآمد کسب می کنند.
این یک روش عالی برای فعال نگه داشتن پایه بازیکن است در حالی که هزینه های بسیار فراتر از انتشار اولیه یک بازی را صرف می کنید. این همچنین برای کاربران موجود که به طور منظم از محتوای جدید و مهیج بهره مند می شوند ، یک ارزش افزوده بزرگ محسوب می شود.
حتی سیستم عامل های رایگان برای بازی نیز می توانند از این استراتژی بهره مند شوند زیرا به جای درآمدزایی از محتوای جدید درآمدزایی می کند.
بسته های بازی
بسته های بازی مجموعه ای از عناوین متعدد است که به راحتی در یک بسته قرار می گیرند و کاربران می توانند آن را خریداری کنند ، معمولاً با تخفیف.
سازندگان بازی معمولاً با ارائه عناوین با ارزش بالا به همراه عناوین کمتر محبوب ، معمولاً از بسته های نرم افزاری به عنوان راهی برای جذب کاربران جدید به بازی های موجود استفاده می شوند. این یک روش آسان برای تولید هدایت های جدید برای یک محصول موجود است ، اما نه به طور گسترده محبوب.
بسته های بازی هزینه واحد بازی ها را کاهش می دهد و به افزایش توانایی بالقوه محصولات توسعه دهنده کمک می کند. این یک روش ساده و آسان برای تبلیغ محصولات خاص یا افزایش درآمد یک محصول معمولاً بی سود است. مارک ها همچنین در گذشته با توسعه دهندگان همکاری کرده اند تا بسته های حمایتی دارای مزایا را ارائه دهند.

خدمات Cloud Gaming
سرویس های Cloud Gaming دسترسی نامحدود به طیف گسترده ای از بازی ها را ارائه می دهند. این سیستم عامل ها معمولاً به صورت اشتراک کار می کنند ، جایی که کاربران برای دسترسی به کتابخانه ماهیانه یا سالانه هزینه می پردازند. اشتراک عادی حدود 4.99 تا 19.99 دلار در ماه است.
سرویس های Cloud Gaming بر روی بازی های سطح بالای گرافیکی متمرکز هستند که برای اجرای آنها معمولاً به سخت افزار پیچیده تری نیاز دارند. همه بازی ها در فضای ابری میزبانی می شوند و می توانند در دستگاه های کاربر پخش شوند.
یکی از مزایای بزرگ خدمات بازی ابری این است که کاربران می توانند با پرداخت نکردن هزینه برای هر بازی به صورت جداگانه ، در هزینه های خود صرفه جویی کنند.
برخی از نمونه های خدمات بازی ابری شامل Steam ، Amazon Luna ، Sony PlayStation Now ، Google Stadia و Microsoft Project xCloud است.
برنامه های بستر چند منظوره
برخی از سیستم عامل ها تعداد زیادی بازی را ارائه می دهند که کاربران می توانند با بارگیری یک برنامه بازی کنند.
بسیاری از این سیستم عامل ها همچنین به کاربران اجازه می دهند هنگام بازی درآمد کسب کنند و این امر باعث ایجاد روند جدید هیجان انگیز در جامعه بازی ها می شود.
برخی از محبوب ترین برنامه های پلت فرم چند بازی WinZO ، MPL ، Coco ، Hago و BaaziNow هستند.
حق عضویت
برخی از سیستم عامل ها ، مانند روبلاکس، بسیاری از بازی ها را به صورت رایگان ارائه می دهید ، اما تنها با پرداخت حق عضویت حق دسترسی به برخی از آنها وجود دارد. این یک انگیزه قوی برای کاربران است تا با یک سیستم عامل خاص بیشتر در هم آمیخته شوند. همچنین باعث می شود بازی های برتر آنها سودآورتر باشد.
عضویت های برتر می توانند از نظر قیمت و خدمات ارائه شده بسیار متفاوت باشند. برخی نیز ارز مجازی را از طریق خرید یا تخفیف در خریدهای آینده ارائه می دهند. در نهایت ، این همه به نفع خریدار و افزایش بازگشت سرمایه است.

نتیجه
با معرفی بازی ها به عنوان یک سرویس ، صنعت بازی تغییر عمده ای در نحوه برخورد با فروش مصرف کننده داشته است.
اکنون ، اهداف توسعه دهنده از فروش هرچه بیشتر نسخه های بازی به حداکثر رساندن درآمد تکراری رسیده است.
آینده بازی ها به عنوان سرویس هنوز در حال پیشرفت است ، اما می توان انتظار داشت که در سال های آینده روش های ابتکاری و هیجان انگیزتری برای دریافت بازی ها و قرار گرفتن مارک در معرض بازیکنان مشاهده شود.
آیا محصولی دارید که بتواند به عنوان یک مدل سرویس با بازی ها ادغام شود؟