
بیایید در مورد بازاریابی محتوا صحبت کنیم.
اوضاع در سال 2021 چگونه است؟ امسال و سال آینده ممکن است به کجا هدایت شود؟ آیا این هنوز پادشاه؟
بازاریابی محتوا به یک دلیل بسیار ساده همچنان در حال شکوفایی است: این همان چیزی است که مردم می خواهند. آنها بنر ، تبلیغات و پنجره های بازشونده سرزده نمی خواهند.
آنها پیامها و محصولی بی ربط نمی خواهند که هیچ ارتباطی با آنها نداشته باشد. آنها نمی خواهند صندوق ورودی خود را مسدود کنند.
مردم مطالب با کیفیت ، مفید ، مرتبط و جذاب راجع به مواردی که برایشان مهم است ، می خواهند.
کریگ دیویس، مدیر ارشد خلاق سابق شرکت ارتباطات بازاریابی J. Walter Thompson ، بهترین کار را گفت:
ما باید جلوی آنچه مردم به آن علاقه دارند را بگیریم و همان چیزی باشیم که مردم به آن علاقه مند هستند.
که به طور خلاصه بازاریابی محتوا. و بله ، هنوز هم پادشاه است ، اما در حال پیشرفت است. در نظر گرفتن:

اگر هنوز متقاعد نشده اید ، هر پست وبلاگی در مورد آمار بازاریابی محتوا به سرعت نظر شما را تغییر می دهد.
کار می کند. خیلی خوب
اما نکته ای که در مورد بازاریابی محتوا وجود دارد – مانند تقریباً همه موارد دیجیتالی – به طور مداوم در حال تغییر و تغییر است. تاکتیک ها و کانال هایی که سال گذشته یا حتی ماه گذشته کار کردند ، ممکن است امروز نتایج قوی یکسانی نداشته باشند.
بازاریابان دیجیتال باید در رأس این صنعت باقی بمانند و نه تنها به کارهایی که رقابت انجام می دهد بلکه به مکانی که مردم وقت خود را در اینترنت می گذرانند و در آنجا حضور دارند توجه می کنند.
بنابراین ، آنچه در بازاریابی محتوا ، نسخه 2021 اتفاق می افتد؟ بیایید بفهمیم
بازاریابی محتوا: روندهای فعلی 2021
کار با این فرض که همیشه بازاریابی محتوایی باشد ، شکست در آن است. وحشتناک در روزهای ابتدایی ، می توانید یک پست وبلاگ 500 کلمه ای پر از کلمات کلیدی ارسال کنید و ترافیک زیادی ایجاد کنید.
دیگر نه. بازاریابی محتوا به همان اندازه ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا است.
معیارهای رسانه های اجتماعی (و تأثیر آنها در بازاریابی محتوا)
در سال 2014 ، شبکه های اجتماعی در حال تبدیل شدن بودند مکانی برای ارسال مطالب خود. در سال 2021؟ وجود دارد دیگر هیچ بحثی نیست. فیس بوک کانال اصلی توزیع محتوا است.
اما صرفاً ارسال مطلب کافی نیست. تو باید ترویج و اندازه گیری. هفت سال پیش ، تقریباً 25٪ از بازاریابان در حال اندازه گیری فعالیت های رسانه های اجتماعی خود در سطح محتوای جداگانه بودند.

اگر محتوای خود را کنترل نمی کنید ، ممکن است فقط بودجه بازاریابی خود را از پنجره خارج کنید.
بازاریاب های عالی اندازه گیری ، مدیریت و ترفند می کنند. و من فقط در مورد کلیک ها ، پسندیدن ها و موارد دلخواه صحبت نمی کنم ، که اغلب به آنها اشاره می شود معیارهای باطل.
امروز ، بیشتر درباره نظرات ، اشتراک در چندین کانال ، بحث و گفتگو – یا نامزدی با موارد شما – و تبدیل ها.
در یک جهان کامل ، انگشت خود را روی نبض هر سه نفر قرار داده اید تا دقیق ترین و جامع ترین علائم حیاتی را در مبارزات خود جمع آوری کنید. این روزها، 56٪ بازاریابان برای تعیین موفقیت در مبارزات انتخابی به معیارهای تعامل اعتماد کنید ، در حالی که 21٪ بر داده های تبدیل تمرکز دارند.
این یک پیشرفت نسبت به چهار سال پیش است ، اما هنوز بهتر این است که پوچی ، نامزدی ، و تبدیل بین سرویس های مختلف تحلیلی و قابلیت های داخلی پلتفرم رسانه های اجتماعی مانند بینش اینستاگرام، شما ابزارهایی برای جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده های مهم دارید.
پس استفاده کن
پخش مستقیم ویدئو و پخش زنده 2021
ویدئو شکل شماره یک رسانه در بازاریابی محتوا است.
در واقع ، این پاسخ متداول ترین س toال این بوده است که بازاریابان قصد دارند چه چیزی را طی دو سال گذشته به کمربند ابزار خود اضافه کنند. یوتیوب و ویدئو فیس بوک در بازی دیجیتال مارکتینگ به یکی از موارد ضروری تبدیل می شوند.

موتور جستجوگر ژورنال دریافت که پستهای فیس بوک زنده آنها تحویل داده شده است 178٪ بیشتر از میزان نامزدی بیش از پستهای منظم ، و در طی 2 ماه مطالعه خود میزان مراجعه را 213٪ افزایش داده است.
طبق جدیدترین HubSpot گزارش دولت بازاریابی دیگری نیست، دو نوع برتر ویدیو تبلیغاتی و داستان سرایی با نام تجاری است.
چرا؟ بازاریابان به طور فزاینده ای به ویدیو اعتماد می کنند زیرا مردم به طور فزاینده ای آن را تماشا می کنند:
شما به یک استودیوی ضبط کننده فانتزی نیازی ندارید. دوربین روی تلفن شما برای شروع کار به اندازه کافی خوب است
YouTube ، Facebook Live ، LinkedIn Live ، Animoto ، Periscope ، Instagram ، Wistia ، PowToon و موارد دیگر را کاوش کنید.
ویدیوهای از قبل ضبط شده در حال حاضر قالب دلخواه بودند ، اما قطعاً آونگ به سمت پخش جریانی مستقیم در حال چرخش است. گزارش های فیس بوک کاربران فیلم های زنده را 3 برابر بیشتر تماشا می کنند از آنهایی که پیش تولید می شوند ، و گزارش های LinkedIn از فیلم های زنده کسب می کند 24 برابر نظرات
نکته این است ، ویدئو – هم ضبط شده و هم پخش مستقیم – در B2C و B2B یک تاکتیک برتر است. و شهروندان آنلاین علاقه مند به تماشای و مصرف آن هستند.
پس آن را به آنها بدهید.
در سال 2021 بازاریابی محتوای چند کلمه مهم است؟
کیفیت هنوز بیش از کمیت مهم است ، اما طی چند سال گذشته یک سیر صعودی ثابت برای ارسال پست وبلاگ وجود داشته است. این ادامه خواهد یافت.
پست متوسط وبلاگ در سال 2014 808 کلمه بود ، اما در سال 2017 1142 کلمه بود. این 41٪ افزایش است.

در سال 2020 ، متوسط طول یک پست وبلاگ دارای رتبه برتر است 1447 کلمه.
ممکن است ضداسلامی به نظر برسد. دامنه توجه ما کوتاهتر می شود و ما از صفحه ای به صفحه دیگر ، وب سایت به وب سایت دیگری را جستجو می کنیم – اما مردم هنوز هم مایلند وقت خود را برای ارسال یک پست جامع و خوب بنویسند. (شبیه این یکی).
فقط به یاد داشته باشید که ما در مورد کلمات به خاطر کلمات صحبت نمی کنیم. مصرف کنندگان کیفیت می خواهند. آنها پست های مفصل ، مرتبط و مفید می خواهند. و آنها از گذراندن مدتی با آنها نمی ترسند. کلمات بیشتر = موفقیت بیشتر – اما فقط در صورت مرتبط بودن این کلمات.
پس این کار را بکن
روندهای دیگری نیز وجود دارد که باید حداقل منفعلانه آنها را تحت نظر داشت ، از محتوای تعاملی گرفته تا ظهور بازاریابی تأثیرگذار میکرو.
روندها می آیند. روندها ادامه دارد. اما اگر واقعاً می خواهید یک قدم جلوتر از مسابقه بمانید ، باید پیش بینی های آموزش دیده ای انجام دهید.
2021 بازاریابی محتوا: پیش بینی ها
شناسایی روندها در حالی که اتفاق می افتد یک چیز است. پیش بینی دقیق روندها قبل از آنها اتفاق می افتد چیز دیگری است.
اما اگر این کار را انجام دهید ، در خط مقدم هستید و از منحنی جلوتر هستید. چه چیزی ممکن است 2021 برای بازاریابی محتوا ذخیره کند؟ وقت آن است که توپ کریستالی خود را بیرون بیاورید.
محتوای اصلی با فرم طولانی
وبلاگ ها طولانی تر می شوند. ویدئو در حال گسترش است. اما این چیزی نیست که من اینجا صحبت می کنم.
مارک های بزرگی مانند اپل ، گوگل و فیس بوک با تقسیم درآمد بین پلتفرم و سازندگان ، سرمایه های کلانی را در برنامه های اصلی سرمایه گذاری می کنند.
خدماتی مانند تماشای فیس بوک – فضای ویدئویی درخواستی جناح رسانه اجتماعی – بستری را فراهم می کند که به سازندگان محتوا امکان می دهد مخاطبان خود را پیدا کنند و یک جامعه ایجاد کنند. این دو از بزرگترین اهداف بازاریابی محتوا در است یکی از منقلب شد.

مزیت این تاکتیک ، جدا از محبوبیت ، دامنه و پتانسیل آن ، توانایی درآمدزایی از خود محتوا است.
محتوای فوق العاده شخصی
روش قدیمی محتوای ایجاد شده و هزاران یا میلیون ها نفر را به بیرون سوق می داد. در حالی که که می توان هنوز هم بسته به کیفیت و موضوع کار می کنید ، یک راه بهتر در افق وجود دارد.
وارد فوق العاده شخصی سازی شده محتوا.
همانطور که بیشتر و بیشتر نقاط داده ایجاد می کنیم ، و ابزارهای بیشتری برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل آنها ایجاد می کنیم ، توانایی تولید و فشار دادن شخصی سازی شده محتوا بسیار آسان تر می شود.
ابزارهایی مانند مدیر میکس YouTubeبه عنوان مثال ، به مارک ها اجازه می دهد تبلیغات ویدئویی و ویدیویی را برای صدها ، اگر نه هزاران بخش مختلف مخاطب ، بر اساس انواع منابع داده و رفتار کاربر ، شخصی کنند. و همه به صورت خودکار.
محتوای پویا می تواند به کاربران کمک کند دقیقاً نوع محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.
مطالب همیشه مربوط به موضوع مرتبط بودن بوده است ، اما انتظار می رود در 12 ماه آینده ارتباط و شخصی سازی در مرکز آن قرار گیرد.
بازاریابی محتوای فوق محلی
مارک های بزرگ و زنجیره ای ممکن است در مکان A محتوا ایجاد کنند و آن را برای استفاده در مکان B بیرون بکشند.
مسئله این است که مکان A و مکان B می تواند در شهرها ، کشورها یا حتی قاره های مختلف باشد.
چه می شود اگر به جای استفاده مجدد از همان محتوای ایجاد شده در A ، قبل از اشتراک آن در B ، برخی از طعم های محلی به آن داده شود؟ مصرف کنندگان به دنبال مرتبط بودن و شخصی سازی هستند و جغرافیا قسمت عمده ای از آن است.
محتوای تولید محلی همیشه امکان پذیر نیست. و حتی وقتی هم باشد همیشه انجام نمی شود.
باید باشد. محتوایی از HQ می آید؟
یک پیچ و تاب محلی به آن بدهید. هر زمان ممکن است برخی از موارد محلی و محلی خود را ایجاد کنید. در مقابل تمایل به تولید محتوای عمومی مقاومت کنید تا بتوانید مخاطبان هرچه بیشتر را جذب کنید – حداقل گاهی. اگر محصولات یا خدمات را در سطح محلی ارائه می دهید ، بازاریابی خود را ترکیبی خوب از جهانی کنید و محلی
بدیهیات خرید این روزها “خرید محلی” است. برای بازاریابی؟ خواهد بود “بودن محلی ».
کانال های تحویل آینده
آمازون اکو. صفحه اصلی Google سیری یخچال شماست؟
اینترنت اشیا به این معنی است که محتوای شما از طریق کانال هایی خارج از سیستم عامل های معمول رسانه های اجتماعی و وب سایت ها تحویل داده می شود.
کمتر متن دار ، ویدئویی بیشتر و پاسخ های کلامی مختصر. محتوایی را ارائه دهید که با چشم انداز تحویل در حال تکامل کار می کند. هم نشانه گذاری طرح و هم داده های ساختاری کمک خواهد کرد. از آنها استفاده کن.
فرصت برای داشتن یک وقت بدون وقفه و متمرکز در کنار مصرف کنندگان هنوز وجود خواهد داشت ، اما اقدام به آن بیش از هر زمان دیگری چالش برانگیز خواهد بود. برای به دست آوردن قلب ، ذهن و – در نهایت – کیف پول ، باهوش ترین مارک ها خواهند فهمید که باید دیگر مانند تبلیغات فکر نکنند و مانند شرکت های رسانه ای شروع به فکر کنند و به مخاطبان اصلی بیش از محصولات و خدماتی که ارائه می دهند ارزش داشته باشند.
~جسی گرینبرگ، مدیر سابق استراتژی در آکرمن مک کوئین
مشاغل از محتوای متمرکز در شرکت دور شده و به سمت محتوایی می روند که برای مشتری طراحی شده باشد – گاهی اوقات به سطح فردی نیز می رسد. مربوط به آنها. شخصی سازی شده به آنها. مفید به آنها.
که حال و آینده بازاریابی محتوا.
نتیجه
این به هیچ وجه یک لیست جامع نیست. هوش مصنوعی ، جستجوی صوتی ، واقعیت افزوده ، بازاریابی مجدد و نمایه سازی عبور احتمالاً همه در بازاریابی محتوا در سال 2021 و بعد از آن تأثیر خواهند گذاشت.
ورود به روند بازاریابی محتوا خوب است. این کارو بکن
ورود به طبقه همکف با پیش بینی بعد روند حتی بهتر است. این کار را هم انجام دهید علائم آنجاست. تمام کاری که شما باید انجام دهید ایجاد آن است.
آیا چیزی را از دست داده ام؟ بزرگترین روند بازاریابی محتوا را برای سال 2021 می دانید؟ چه پیش بینی هایی در مورد آینده دارید؟