این هفته سئو بخواهید سوال از کانوسان در انگلستان است که می پرسد:
“برای اینکه بتوانید به سایت خود لینک دهید ، آیا اگر آن را در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر به اشتراک بگذارید ، می توانید جایزه (مثلا تخفیف) به آنها پیشنهاد دهید؟”
چندین سال پیش ، یکی از دوستان دبیرستانی ناگهانی با من تماس گرفت.
او مدیر بازاریابی یک شرکت کالاهای مصرفی بسیار بزرگ بود که بیشتر به صورت آنلاین فروش می کرد.
شرکت او به مشکل خورده بود.
آنها تقریباً تمام لیست های ارگانیک خود را از دست داده بودند.
آنها به آن لیست ها بستگی داشتند.
اگر آنها قادر به بازگرداندن آنها نبودند ، و به زودی ، مجبور به اخراج بسیار قابل توجهی از کار شدند.
در حین گودبرداری ، یک پنالتی دستی بسیار قابل توجه در وب مستر کنسول آنها پیدا کردم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به طور خلاصه ، آنها پیشنهادی را برای همه مشتریان خود ارسال کرده اند ، اگر مشتری پیوندی به شرکت در وبلاگ یا وب سایت شخصی دیگری ارائه داد ، تخفیف دهید.
بعدا فهمیدیم که یکی از مشتریان آنها مهندس جستجوی گوگل بوده است.
آن داستان برخلاف بسیاری از داستانهای دیگر خوشحال کننده به پایان رسید.
ما توانستیم با مخاطبین Google تماس بگیریم و جریمه دستی را خیلی سریع برطرف کنیم.
این شرکت حتی بیشتر موفق عمل کرد – و آنها دیگر هرگز خط مشی خرید پیوند Google را نقض نکردند.
خط مشی خرید پیوند Google: گاهی اوقات به عنوان لجن پاک می شود
در طول سال ها ، بحث قابل توجهی در مورد آنچه Google واقعاً در نظر گرفته است وجود داشته است لینک “خریداری شده”.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
خط پایین – هر کالای یا خدماتی که با پیوند مبادله شود پیوند خریداری شده محسوب می شود و مغایر با قوانین خرید پیوند Google است.
هر پیوندی که خریداری شود می تواند منجر به جریمه وب سایت شما شود.
اما قطعاً مناطق خاکستری وجود دارد.
مثلاً اگر هستید ارائه بورس تحصیلی و یک دانشگاه به شما پیوند می دهد ، آیا این یک لینک پولی است؟
چه در مورد لیستی از خیرین خیرخواه در سایتی که شامل پیوند است؟
سالهاست که طرفداران SEO در مورد آنچه Google درباره برخی از تاکتیک ها فکر می کند ، حدس می زنند.
جوانب مثبت سئو سایت خود را توجیه کرده اند تاکتیک های ایجاد پیوند، و بیشتر توسط گوگل به آنها گفته شده است – اگر کلا چیزی با پیوند رد و بدل شود ، خلاف قوانین است.
طبقه بندی پیوندها
Google تشخیص داده است که در بعضی موارد ، مبادله پول یا کالاهای دیگر با پیوندها مناسب است.
در گذشته ای نه چندان دور ، تنها راه برای انجام این کار بدون زیر پا گذاشتن قوانین ، دستور دادن به گوگل بود که پیوندی را که چنین تبادلاتی در آن انجام شده دنبال نکند.
با استفاده از ویژگی “nofollow” برای کسانی که به سایتهایی لینک می شوند که چیزی با ارزش با پیوند مبادله می شوند معمول شد.
مشکل ، طبق تعریف ، پیوندهایی بود که با nofollow مشخص شده بودند و هیچ منافع آلی نداشتند.
مطمئناً ، بسیاری از افراد در انجمن جستجوگرها می گویند گوگل پیوندهای غیرفعال شده را بررسی نمی کند.
اما حرف رسمی گوگل این بود که پیوندهای nofollowed در هیچ الگوریتم اقتدار پیوند وجود ندارد.
چندی پیش ، گوگل افزایش پیوند خود را تا حد nofollow گسترش داد.
گوگل دو علامت گذاری جدید معرفی کرد: محتوای پشتیبانی شده و تولید شده توسط کاربر.
می توانید اطلاعات بیشتر درباره این نشانه ها را از Google Seach Central’s بخوانید مستندات.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
نحوه استفاده از این نشانه های جدید در الگوریتم مشخص نیست ، اما شواهد حکایتی نشان می دهد که از آنها استفاده شده است.
بنابراین پاسخ سوال اصلی بله است ، شما می توانید برای به دست آوردن لینک تخفیف یا مورد ارزش دیگری را ارائه دهید.
اما اگر پیوندی که دریافت می کنید اسپانسر بودن آن را مشخص نکند ، ممکن است سایت خود را در آب گرم قرار دهید.
برای اکثر ما ، خطر ارزش سود را ندارد.
منابع بیشتر: