حتی اگر تمام 175 صفحه نسخه فعلی را مطالعه نکرده باشید رهنمودهای جستجوی کیفیت جستجوی Google (هنگام انتشار ، آخرین به روزرسانی در اکتبر 2020) ، ممکن است ایده ای از آنچه در داخل می یابید داشته باشید.
دستورالعمل های جستجوگر کیفیت جستجو توسط Google ایجاد و به روزرسانی شده و سپس با ریترهای کیفیت استخدام شده به اشتراک گذاشته می شود.
ارزیابی کنندگان کیفیت از رهنمودها برای ارزیابی نتایج جستجو از نظر کیفیت اطلاعات به اشتراک گذاشته شده و اینکه آیا آنها نیازهای جستجوگران را برآورده می کنند ، استفاده می کنند.
از آنجا که آنها بسیار دقیق هستند و یک خط مستقیم برای روندهای فکری Google در مورد نتایج با کیفیت بالا ارائه می دهند ، دستورالعمل های Quality Rater به عنوان یک منبع مفید برای ایجاد محتوای قابل رتبه بندی عمل می کنند.
چه کمتر این واقعیت بدیهی است که آنها بینش مفیدی نیز در مورد آنها فراهم می کنند بهینه سازی وب سایت شما و محتوا برای یک تجربه کاربری عالی.
اهمیت بهینه سازی برای تجربه کاربر
در ماه مه سال 2020 ، گوگل مجموعه ای از سیگنال های جدید رتبه بندی را فاش کرد.
Google همه موارد را به اشتراک نمی گذارد سیگنال های رتبه بندی که آنها را تشکیل می دهد الگوریتم جستجو. اما وقتی Google یکی از آنها را به اشتراک می گذارد ، جوانب مثبت سئو مورد توجه قرار می گیرند.
در ماه مه ، گوگل اعلام کرد که هسته هسته وب تبدیل به یک سیگنال رتبه بندی می شود.
این با یک جدید آمده است گزارش در کنسول جستجوی Google برای کمک به متخصصان جستجوگرها برای اندازه گیری اثربخشی تلاشهایشان برای بهینه سازی تجربه صفحه.
Core Web Vital ها بر روی اندازه گیری سه معیار خاص تمرکز دارند:
- در حال بارگذاری (بزرگترین رنگ محتوایی)
- تعامل (تأخیر ورودی اول)
- پایداری بصری (تغییر چیدمان تجمعی)
فقط در این ماه ، به جوانب مثبت سئو داده شد اخطار شش ماهه قبل از اینکه به سیگنال رسمی رتبه بندی در ماه مه 2021 تبدیل شوند ، برای Core Web Vital و سایر علائم تجربه صفحه بهینه سازی کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
نحوه استفاده از دستورالعمل های کیفیت دهنده برای بهینه سازی تجربه کاربر
علاوه بر سایر سیگنال های رتبه بندی ساختار فنی که Google برای ما فاش کرده است (مانند پاسخگویی به تلفن همراه، HTTPS، و سرعت صفحه) ، Core Web Vital جنبه های مهم تجربه کاربر (UX) را اندازه گیری می کند.
از آنجا که به نظر می رسد تمرکز بر UX همان جایی است که آینده SEO در آن منتهی می شود ، در اینجا چند نکته مشخص وجود دارد که می توانیم در مورد UX خوب بیان کنیم ، براساس راهنمایی های راهنمای Quality Rater
1. نسخه های میانبر و درآمدزایی با تبلیغات
Google به وضوح ابراز انزجار از “میان پرده های سرزده”در سال 2016 به عنوان بخشی از یکی دیگر از به روزرسانی های سیگنال رتبه بندی که به صورت عمومی اعلام شده است.
اما چیزی که ممکن است متوجه نشوید این است که آنها همچنین در راهنماهای کیفیت درمورد موارد میانبر به عنوان یک مسئله تجربه کاربر بحث می کنند.
در بخش 6.4 ، Google این واقعیت ساده را بیان می کند که “Interstitials استفاده از MC (محتوای اصلی) را دشوار می کند.”
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بیشتر بحث ها پیرامون Interstitials به طور خاص در مورد تجربه کاربر از پنجره های بازشو مانند مواردی است که برای جمع آوری آدرس های ایمیل استفاده می شود.
با این حال ، در دستورالعمل های درجه بندی کیفیت ، نحوه قرارگیری و مقدار آن به ما یادآوری می شود تبلیغات همچنین می تواند باعث فرسایش فرآیند مصرف محتوا شود.
در بخش 6.7 ، Google مثالی را به اشتراک می گذارد که نشان می دهد تبلیغات زیاد / بزرگ به تجربه کاربر لطمه می زند و به صفحات وب مشابه باید درجه کیفیت پایین صفحه اختصاص داده شود.
در اینجا یک تصویر از وب سایت از مثال زیر است:
تمام آنچه گفته شد ، Google همچنین در بخش 2.4.3 روشن می کند که تبلیغات نیستند بد و اینکه آنها تشخیص می دهند سایتی به دلیل تمایل سازنده برای کسب درآمد از آن با تبلیغات وجود دارد.
بنابراین نیازی به خلاص شدن از شر تبلیغات نیست اما مطمئناً باید در مورد چگونگی درج آگهی های آنها فکر کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
2. تنظیم انتظارات و Clickbait
بخشهای زیادی از دستورالعملهای Rater Quality بر تعیین انتظارات برای آنچه افراد در سمت دیگر کلیک خود مشاهده می کنند ، متمرکز هستند.
از طریق مثالهای مختلف ، Google روشن می کند که یک صفحه خوب انتظارات را برای هر کجا که شما را هدایت می کند تعیین می کند.
این مثال ورود به سیستم بانکی آنلاین را از بخش 5.4 در نظر بگیرید:
این وب سایتی است که به آن مراجعه می کند:
علاوه بر این ، یک صفحه خوب است آدرس ها انتظارات
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مثالی در بخش 6.7 به مقاله ای درباره فرزندخواندگی از عراق و دلیل عدم موفقیت در پاسخگویی مناسب به انتظارات خاص جستجوگر اشاره دارد:
در بخش 6.0 ، گوگل صریحاً عنوان می کند که عنوان های clickbait باعث کاهش سطح MC می شود.
در بخش 6.2 ، Google همچنین اضافه می کند که در هر صفحه ، عناوین صفحه وجود داشته باشد و عناوین باید به طور دقیق محتوای صفحه را توصیف کنند.
خیلی بعداً در QRG ، در بخش 13.5 ، Google اظهار داشت:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
“نتیجه ای با عنوان بسیار گمراه کننده یا اغراق آمیز باید به دلیل تجربه کاربری ضعیفی که هنگام عدم مطابقت صفحه کاربر با انتظار کاربر هنگام کلیک کردن یا ضربه زدن روی نتیجه مطابقت ندارد ، کمی ملاقات یا کمتر رتبه بندی شود.”
بنابراین وقتی صحبت از clickbait می شود ، اگر امیدوارید در لطف گوگل باقی بمانید بهتر است از آن اجتناب کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
3. قابلیت استفاده از موبایل
بخش عمده ای از QRG به طور خاص بر روی رتبه بندی نتایج جستجوی تلفن همراه و ملاحظات ویژه ای است که باید در نظر داشته باشید برای کاربران تلفن همراه.
به عنوان یک قاعده کلی ، افرادی که از جستجوی تلفن همراه استفاده می کنند حتی بیشتر از کاربران دسک تاپ بی تاب هستند و به دنبال سریعترین میانبر برای پاسخ هستند.
به همین ترتیب ، Google ویژگیهای SERP را برای رفع نیازهای جستجوگر بهینه کرده است – گاهی اوقات به ضرر سازنده محتوا (از نظر جستجو با کلیک صفر) است.
بخش 13.3.1 در مورد تأثیر نگرانی های استفاده از تلفن همراه (نیاز به بزرگنمایی و پیمایش برای پیمایش) وجود دارد با این مثال از نتایج برای “بلیط های Broadway”:
سپس ، در بخش 13.5.1 ، Google نمونه ای از جستجوگر را که به دنبال تولد آبه لینکلن است ، به اشتراک می گذارد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگرچه در نتیجه وجود دارد (هنگام کلیک کردن بر روی صفحه وب) ، پیدا کردن آن برجسته و آسان نیست – که به گفته گوگل ، در رفع نیازها کار خوبی انجام نمی دهد.
سرانجام ، در بخش 13.6.1 ، Google بینش نتایج جستجو در تلفن همراه را که پیشنهاد می کند برنامه ها را بارگیری کنند ، به اشتراک می گذارد.
به طور خاص ، آنها تعیین می کنند که تا زمانی که احساس نکنید کاربر قصد بارگیری یک برنامه را دارد ، نتیجه ای که به کاربران امکان می دهد برنامه ها را بارگیری کنند عموماً کمتر در تلفن همراه مفید است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
کاربران تلفن همراه در همان لحظه خواهان پاسخ و نتایج هستند و ممکن است نتوانند زمان زیادی را برای بارگیری و نصب برنامه ها صرف کنند.
افکار نهایی: آنچه در دستورالعمل های رأی دهنده کیفیت گوگل درباره UX به ما می گوید
دستورالعمل های کیفیت سنجش کیفیت گوگل اطلاعات بزرگی برای هرکسی است که مایل به صرف وقت و توجه لازم برای خواندن از طریق 175 صفحه است.
اگرچه دلیل واضح کاوش در درک نحوه ایجاد محتوای با کیفیت است ، اما همچنین بینش های بسیاری وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی در وب سایت خود به آنها توجه کنید.
Core Web Vital در سال 2021 به یک سیگنال رتبه بندی تبدیل می شود ، بنابراین اگر می خواهید در جستجوی مربوطه همچنان رتبه بالایی داشته باشید باید به UX اهمیت دهید.
منابع بیشتر: